3 in 1 beschermer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pava

3 in 1 beschermer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 09:59

Wie gebruikt 'm en welk merk gebruiken jullie dan? Ik wil ze ook aanschaffen maar ik constateer enorme prijsverschillen in die van Action en bijvoorbeeld Kieffer of Eskadron.... Welke is het beste?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 11:42

Ik heb eskadron, heb ze bij mijn paardje gekregen dus had geen keus, maar als ik die wel had had ik ook deze genomen. Ik vind ze ook niet ze heel grof eruitzien. Dat vind ik bij de Action wel. De eskadron zit mooi "slank" om het been vind ik.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 11:51

Ik heb ze van Kavalkade. Maar dat heeft meer te maken met "past om dikke poten" dan dat ze nou echt zo bijzonder zijn. Ze bevallen overigens wel goed.

De beste? Prof's Choice SMB! www.profchoice.com Geld, geld!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 11:59

Die van profchoice staan ook hoog op mijn verlanglijstje. Wie weet voor de feestdagen.
Ik vind de slechtweerbeschermers voor je beenbeschermers er ook wel handig uit zien.
Afbeelding

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 12:10

Die zien er handig uit. Nog nooit gezien. Echt iets voor mij, ik hou namelijk nogal van door de modder crossen en de beenbescheremers zien er daarna niet uit. En schoonmaken daar hou ik ook niet van, dus rij altijd met vieze beenbeschermers. Waar kan je die kopen en wat kosten ze?

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 12:12

Het voordeel van de 3-1 beschermers van Kavalkade is, dat ze in meerdere verschillende maten verkrijgbaar zijn. (S, M, L en XL)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 12:13

Ik heb ze nu van de website afgeplukt daar kosten ze $9.95 maar wat ze in NL kosten weet ik niet.
Heb ze wel een bij een westernwinkel gezien.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 12:14

Ik heb 2 Akton beschermers (dezelfde als van Action) en ook 2 Action beschermers (dus voor en achter). Super dingen, echt geweldig!

Ik heb ook witte 3 in 1 beschermers van Eskadron, maar die vind ik minder van kwaliteit. Blijven met wassen ook minder mooi, zijn ook minder stevig. Wel dunner om het been, maar het materiaal is dus ook dunner.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 12:16

GeJe schreef:
Het voordeel van de 3-1 beschermers van Kavalkade is, dat ze in meerdere verschillende maten verkrijgbaar zijn. (S, M, L en XL)

Die ken ik nog niet, heb je er een plaatje/foto van?

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 12:17

Katja schreef:
Ik heb ze nu van de website afgeplukt daar kosten ze $9.95 maar wat ze in NL kosten weet ik niet.
Heb ze wel een bij een westernwinkel gezien.

Ik neem aan dat dat de prijs is van de slechtweer beschermers, lijkt mij dat de beschermers zelf wel wat duurder zijn?

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 12:18

GeJe schreef:
XL

Juist! Haha!

linda_lekuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 13:10

Ik heb 1x de eskadron beschermers van iemand mogen proberen voordat ik ze eventueel zou over kopen van haar.......maar ik vond het niks!
Heel erg dun, dus weinig bescherming en ze zakte af tijdens het rijden! Boos!

Ik zelf zit er nu aan te denken om beenbeschermers van N.E.W. te kopen Verward
die schijnen heel goed te ondersteunen en worden ook gebruikt door eventing-ruiters!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 13:14

Katja schreef:
Die van profchoice staan ook hoog op mijn verlanglijstje. Wie weet voor de feestdagen.
Ik vind de slechtweerbeschermers voor je beenbeschermers er ook wel handig uit zien.
[image]

Dat had je even wat eerder moeten melden, dan had ik ze voor je meegenomen uit de USA. Nu heb ik alleen voor mezelf meegenomen. Dat scheelt echt een slok op een borrel!

Ik ga ook voor PC, daarna Action en Eskadron op de laatste plaats.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 13:17

ik gebruikte ook Eskadron 3 in 1, op zich bevielen ze prima, maar idd na een tijdje werdt het materiaal slapper, begon het wat te zakken en het klitteband werdt te dun.

Daarna had ik die van kavalkade, goed materiaal maar een beetje te goed eigenlijk, stond als een gek aan het klitteband te trekken om het los te krijgen Clown

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 13:22

Haha ja, je staat soms aardig te peuteren bij die dingen! En omdoen is ook even een handigheidje, anders zit het klitteband overal vast, behalve op de goede plek Haha!
Het wordt wel beter (of slechter, net hoe je het bekijkt Haha! ) als ze wat ouder worden. Ik heb al 2 keer een klittebandje vervangen, maar dat gaat gelukkig makkelijk als je een beetje handig bent met de naaimachine, ik zou niet meer kunnen aanwijzen welke ik zelf vervangen heb en welke nog origineel zijn...

Twinkelbell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 15:57

Ik heb ze van prof. choice en van Action, maar die van Action heb ik nog niet uitgeprobeerd...Prof. Choice zijn erg mooi en heel goed van kwaliteit, de mijne heb ik al ruim 10 jaar en ze doen het nog perfect! Maar ja, je moet er wel geld voor over hebben...

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 16:28

Hoeveel kosten die van PC dan? Die van Kieffer en Eskadron vallen dus af, als ik jullie reacties lees. Het wordt dus of NEW, of PC of Action. Even wachten op de 13e maand maar dan. Haha!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 16:37

Pava, ik heb mijn 2 Action beschermers gekocht via Bokt voor 25 euro. Niet gloednieuw, maar wel zonder schade, schoon, en heel erg goedbruikbaar (en ook nog mooi). Daar kun je natuurlijk ook nog naar zoeken!

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 16:38

Ik speur me gek op EA! Haha! Maar net als ik bedacht heb dat ik die misschien ook maar moet aanschaffen, worden ze niet te koop aangeboden.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 16:40

Ik geef de voorkeur aan de Prof. Choice (ook in verschillende maten te verkrijgen) omdat deze het langst goed blijven, maar rij op het moment met gewone strijklappen. De temperaturen lopen toch te hoog op in die dingen, met de nodige peesproblemen als gevolg. De nodige paarden met peesproblemen bij ons op stal werden voorheen daarmee gereden. Van Toor en van Schie in Wassenaar raden ze daarom af. Gewone peesjes is voldoende...

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 16:40

Ik heb de kavalkade 3 in 1 beschermers gekocht bij GeJe en ben súper tevreden. (ofwel, ik ben aan het sparen voor een achtersetje Tong uitsteken)

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 16:43

Cassidy schreef:
Ik geef de voorkeur aan de Prof. Choice (ook in verschillende maten te verkrijgen) omdat deze het langst goed blijven, maar rij op het moment met gewone strijklappen. De temperaturen lopen toch te hoog op in die dingen, met de nodige peesproblemen als gevolg. De nodige paarden met peesproblemen bij ons op stal werden voorheen daarmee gereden. Van Toor en van Schie in Wassenaar raden ze daarom af. Gewone peesjes is voldoende...

Als de bodem van de buitenbak door overvloedige regenval erg zwaar is, dan gebruik ik graag iets met meer steun dan alleen peesjes of pijpkousen. Achter bandageer ik meestal, maar voor de voorbenen wil ik dan graag ook iets met meer steun. Dan zou ik natuurlijk ook voor kunnen bandageren, maar dat vind ik te veel moeite. Bloos! Vooral als het gaat om het afhalen en afwassen van die vieze kledderzooi ná het rijden in de prut. Haha!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 16:47

Ik rij standaard in een buitenbak omdat we geen binnenbak ter beschikking hebben. Daar ligt Megatop in. Er is een tweede buitenbak met zand, die in de zomer te zwaar wordt om echt in te rijden. Vooral bij zwaardere buitenbakken adviseren verschillende mensen (Fysio, Van Toor en Van Schie, DA) mij om vooral niet te strak zittende beenbeschermers te gebruiken (drie in een, of met gelvoering) omdat de temperaturen in die dingen dan erg hoog kunnen oplopen.
Wat helpt om de pezen steviger te maken is dagelijks 10 Minuten op asfalt uit te stappen. Kan geen beenbeschermer tegenop.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 16:53

GeJe schreef:

Die van Pro Choice zijn er ook in verschillende maten hoor:).

Uhm, toen ik die van mij aanschafte van PC waren ze rond de 100 euro
geloof ik (1 paar voor de voorbenen).
Ze zijn er ook in alle kleuren die je maar kan verzinnen Lachen (behalve die
achterlijke kleurtjes zoals baby-blauw, baby-roze enz , maar de normale
kleuren Lachen )

Ben er erg tevreden mee!

Meer informatie kun je ook vinden op www.profchoice.com
En bij de meeste westernshops zijn ze standaard verkrijgbaar!

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 17:48

[quote="yvvv"]Die van Pro Choice zijn er ook in verschillende maten hoor:).

Tuurlijk zijn er meer merken met een groter maatbereik dan Full of Pony. Alleen zijn sommige merken niet makkelijk te krijgen of misschien wel duurder dan de meesten er voor willen uitgeven. De variatie bij Kavalkade ligt tussen de 45,= en 56,= voor een setje van 2 (in zwart of wit).

Handig bij Kavalkade is het stukje contra-klitteband, zodat je na het losmaken je flapje even kunt "vastzetten" zodat 'ie niet meteen weer ergens anders vast klit.