Wat denk je dat je paard het leukst vindt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Wat denk je dat je paard het leukst vindt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 13:18

Ik lees nu over dressuur amazones die niet zouden durven springen, nu hoorde ik een uitspraak van een wel heel bekende dressuuramazone die riep: " Ik houd niet van buitenrijden, alle bomen zijn hetzelfde, ik ben liever is de bak bezig". Dan denk ik meteen, je doet je paard tekort. Maar misschien zit ik er wel vet naast, hoor.
Wat denken jullie? Wat vind jouw eigen paard volgens jou het leukst? En wat denk je dat de meeste paarden leuk vinden? En even voor de duidelijkheid, je mag alles noemen, het gaat dus niet alleen over buitenrijden en dressuur, daarom heb ik er ook geen poll van gemaakt... eh, galopperen over de prairie met zijn soortgenoten maar even niet, we hebben het wel over gedomesticeerde (getemde) paarden.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 13:24

OOp de wei staan met soortgenoten. Als het dan fris is, gaan ze met zn allen knallen en gaaf dat ze dat vinden. Knipoog (volgens mij was dit niet echt de reactie waarop je gehoopt had)

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 13:25

Mijn paard is gedomesticeerd, maar staat toch het liefst op de wei met haar haar vriendinnetjes. Behalve als het hard regent dan.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 13:27

Tessebes schreef:
Mijn paard is gedomesticeerd, maar staat toch het liefst op de wei met haar haar vriendinnetjes. Behalve als het hard regent dan.

Zelfs dan willen ze nog naar buiten. Maar dan houden ze het wel voor gezien na een paar uur.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 13:32

Wat mijn Haffie het allerleukste vindt:

Ik zit op hem en neem zijn vriend de Merens mee aan een touwtje. Het zogenaamde handpaarden! Dan gaat hij behoorlijk hard lopen en uit zijn hele gedrag merk je gewoon dat hij dat het einde vindt.

De merens staat volgens mij het liefst op de wei en je mag hem ook wel heel erg graag knufflen daar, zolang hij maar bij het eten kan!

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 13:34

Sjoert schreef:
Zelfs dan willen ze nog naar buiten. Maar dan houden ze het wel voor gezien na een paar uur.

Precies, naar buiten willen ze altijd, maar bij slecht weer en aan het einde van de dag staan ze zo weer voor het hek te drammen, m'n paard vind het op stal ook heerlijk en lekker kroelen ook, hoewel hij aan het werk gaan ook erg leuk lijkt te vinden Verward
Maar ja, ze kunnen niet praten hé, konden ze dat maar eens, dan ben ik benieuwd naar wat ze allemaal zeggen (als ze mijn geheimen maar voor zich houden Knipoog ) Haha!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 13:34

Geinig!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 13:37

Sjoert schreef:

Die van mij liever niet hoor, geloof ik.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 13:37

Jaike schreef:
Precies, naar buiten willen ze altijd, maar bij slecht weer en aan het einde van de dag staan ze zo weer voor het hek te drammen, m'n paard vind het op stal ook heerlijk en lekker kroelen ook, hoewel hij aan het werk gaan ook erg leuk lijkt te vinden Verward
Maar ja, ze kunnen niet praten hé, konden ze dat maar eens, dan ben ik benieuwd naar wat ze allemaal zeggen (als ze mijn geheimen maar voor zich houden Knipoog ) Haha!

We hebben een paard staan dat vorig jaar in de winter niet kon wachten om naar buiten te gaan. Hinneken naar de paarden die al buiten waren en rondjes draaien en bokkende bewegingen maken. Stond ie eenmaal buiten draaide hij meteen om en wilde weer naar binnen. Pas als je weg ging, begon hij te eten. Dat vonden we zo apart.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 13:38

Tessebes schreef:
Die van mij liever niet hoor, geloof ik.

Die van jou heeft gewoon watervrees Clown Knipoog

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 13:38

wat mijn paard zelf het liefste doet is vreten op de wei met zijn maatje. Wat rijden betreft gaat hij het liefste crossen over de tankbaan. Lekker uit zijn dak gaan en alles springen wat we tegenkomen.
Die uitspraak ken ik trouwens, die was van Anky Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 13:41

Ik sluit wei e.d. even buiten en kijk puur naar het werk dat ze doen.

Dan is het absoluut de cross. Dat geldt voor alletwee, ze lopen met plezier een dressuurproef of een springparcours maar in de cross zie ik ze helemaal opfleuren.

Bij Pablo heb ik gemerkt dat hij er veel meer zelfvertrouwen door heeft gekregen, bij Raimaer (met wie ik een jaar later begonnen ben) zie ik dat ze er frisser en tevredener door geworden is.

Opvallend voor mij was ook dat Raimaer in het voorjaar ook niet gelukkig was. Na een blessure heeft het lang geduurd voordat ze weer helemaal fit was, en in die tijd hebben we wel veel met haar gedaan maar ze ging duis oa niet mee op concours. We zetten haar dan al vroeg op de wei en namen Pablo wel mee, je kon gewoon aan haar zien dat ze dat niet leuk vond. Niet dat ze nu zo graag mee op concours wilde, maar ze wist heel goed dat ze er niet helemaal 'bij hoorde'. Sinds ze weer volop meedoet, is ze helemaal opgeknapt.

Wat wei betreft: toen ze vorig jaar met het veulen heel veel op de wei kwam, moest je haar er bijna naartoe sleuren, ze vond er niets meer aan.

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 14:22

Ik denk dat het erg veel afhangt van welk paard je neemt.
bijvoorbeld fanneke, als je met haar een beetje serieus dressuur gata rijden, word ze echt helemaal blij.
martein vind dressuur maar saai, die houd meer van crossen over het strand, en springen Lachen

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 14:29

Citaat:
Ik sluit wei e.d. even buiten en kijk puur naar het werk dat ze doen.

Dit doe ik voor het gemak ook even. Ik denk namelijk ook dat alle paarden het liefst lekker op de weide staan samen met hun soortgenoten Knipoog

Qua werk is het voor mijn paard erg simpel: Lekker buiten rijden. Ik vind dressuren erg leuk en boeiend maar ga (zover mogelijk) wekelijks een keer met haar naar buiten. Ik vind dit zelf natuurlijk ook leuk voor de afwisseling maar mijn paard geniet er dus echt zichtbaar van! Ik merk ook dat haar batterij na zo'n buitenritje weer opgeladen lijkt, ze lijkt het dressuren dan ook weer leuker te vinden Lachen

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 14:32

Mijn paard vind buitenrijden alleen niets aan, alles is dan eng!
Rijden (Dressuur ) ook niet super, springen gaan we binnenkort uitvinden Haha!
En grazen en eten blijft het lekkerst Haha!

newie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 14:41

Mijn paard ( afgezien van natuurljik de wei) loopt het liefste buiten, en dan het liefst scheuren over bospaadjes, en tussen struiken door.

Ook het strand vind hij geweldig, heuveltjes in de duinen enzo..
Nee als ik zo eens kijk is het echt een Bospaard

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 14:42

Mijn paard en ik zijn in 1,5 jaar echt een team geworden en ik merk gewoon dat als ik op hem zit hij voor me wil werken en hij het leuk vind, dan bokt ie een keer en dan lig ik strak van het lachen, dat soort dingen we hebben lol met elkaar dus kan ook merken dat hij het leuk vind soms doet ie een keer wat om me uit te dagen gewoon puur om met me te spelen en als ik dan even mee doe werkt ie daarna weer lekker door. Ik voel het ook gelijk als hij een keertje down is of niet lekker loopt dan zet ik hem terug en geef ik hem een knuffel en de volgende dag is het gewoon weer goed. Voor de afwisseling ga ik het bos in dat vind hij ook helemaal geweldig maar in de bak vind hij absoluut niet vervelend hij maakt er gewoon wat leuks van door mij uit te dagen...In de wei natuurlijk ook leuk das onderhand routine voor hem elke dag 7 uur op wei in dezelfde kudde dus soms heeft hij ook geen zin om erin te gaan puur omdat hij het zo gewend is...

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 14:47

Mijn nieuwe verzorgpaardje vindt rijden heel erg leuk. Hij taat nu nog bijna dagelijks buiten en als ik aankom stat hij al bij het hek. Met opzadelen weet hij niet hoe snel hij het bit moet pakken, hij grijpt dan wel eens mis (maw hij heeft dan het hele hoofdstel in zijn mond). Met opstijgen wil hij al richting bak gaan, maar dat ben ik hem nu aan het afleren. En als ik er dan opzit, gaan zijn oortjes helemaal naar voren en hij huppelt bijna naar de bak. In de bak lekker mij uitproberen en als we weer klaar zijn, loppt hij lekker ontspannen weer terug naar stal.
Ik heb nog niet met hem buiten gereden, maar binnenkort ga ik dat wel doen. Kijken hoe hij dat vindt, maar dat zal hij ook wel leuk vinden.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 14:57

Ik denk op de wei, en als het rijden moet zijn.. euhm ik denk springen en over de weg, Mira houd zelf niet zo van bos geloof ik Scheve mond

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 14:58

Rollen in zacht zand vindt mijn paard het leukst. Dan blijft-ie gaan. Keertje links, keertje rechts, weer een keertje links... en na een paar minuten gerust weer hetzelfde riedeltje. Haha!

Grazen vindt-ie ook lekker, maar daar is-ie na een paar uurtjes toch vaak wel zat van.

Om op de reactie van Lielle aan te sluiten: wat sport betreft vindt ook mijn paard crossen het meest fantastische dat er is. Op de foto's in mijn profiel is dat duidelijk te zien. Hij weet op een SGW altijd precies waarvoor hij daar is - niet voor de dressuur iig Haha! - en hij gaat er gewoon helemaal voor. Het grote verschil met 'gewoon' springen is dat er in de cross een zekere rust over hem komt, hij gaat wel hard maar hij kan daarin duidelijk beter zijn ei kwijt dan in een regulier springparcours, hoe gek hij ook op springen is (vaak te fanatiek). Je ziet hem gewoon groeien als-ie bezig is. Hij denkt ook met je mee, je krijgt het gevoel dat hij denkt 'laat het maar aan mij over' en dan komt het nog goed ook. Met stip bovenaan dus: de cross en in het bijzonder het water. Lachen

Met mij op zijn rug vindt hij temporijden door een heuvelachtig landschap het leukst. Dan krijg ik hem vaak heel goed ontspannen. Tja, ik ben niet zo'n crosser en je moet toch wat om je paard tevreden te houden Tong uitsteken. Gelukkig hebben wij hier de Sallandse Heuvelrug achter de stal liggen, hellingen genoeg daar. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 15:01

Op de wei lopen kl*te
Springen
in het bos lekker vrijuit galloperen op een lang pad (maar de hindernissen laat deze dressuurmuts dan weg Lachen )

Marshaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 15:06

ik denk dat paarden idd in de wei lopen met andere paardjes het leukst vinden,
met jou samen denk ik dat hij het wel prettig vind om af en toe eens wat afwisseling te hebben.
Doe je bv altijd dressuur, rijd eens het bos in,, of maak eens een kruisje

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 15:08

Eten... de hele dag door!

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Re: Wat denk je dat je paard het leukst vindt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 22:03

Lekker op de weide staan, veeeeel aandacht en buitenritten.

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 22:14

Ik heb hier een echte avonturier, hij vind het geweldig nieuwe plekjes te ontdekken, in het bos is het altijd oppassen want hij kan zo opeens tussen de bomen door schieten als hij iets interessants ziet, hij kijkt zijn ogen uit op nieuwe plekken, gaat heel enthousiast en vrolijk dribbelen, niet omdat hij het eng of spannend vind maar echt puur als een klein kind in een speelgoedwinkel.

Op de wei met zijn vriendjes is leuk, nieuwe dingen leren en beloond worden als je het goed doet is leuk, buiten rijden of fietsen is leuk, eten is geweldig, maar een nieuw gebied ontdekken, zowel alleen, als aan de hand als onder het zadel, dat maakt hem echt ontzettend blij <3