Wordt er echt zo tegen de dressuur aangekeken
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

) om te springen, voor de afwisseling, maar denk echt niet dat dressuuramazones bang zijn om te springen hoor. En trouwens, ook al zijn sommigen bang, maakt toch niks uit?
het paard is dressuurgefokt dus o wee als je iets anders doet als dressuur
of gewoon dat de ruiter het niet durft(maar meestal zie je toch wel een andere reden volgens mij).
. Ik durft gerust toegeven dat ik veel liever dressuur dan spring, dat ik bang ben van hoge hindernissen of springen met een paard dat ik niet ken en dat ik niet graag op een bokkend of onbetrouwbaar paard zit. Vroeger deed ik het wel vaker, wat gaan springen. Totdat ik een keer flink ben gevallen en een paard over mij heen heb gekregen. Nu spring ik af en toe nog eens een hindernisje voor de afwisseling met mijn eigen paard, omdat ik haar heel goed vertrouw, maar voor de rest houd ik het lekker bij dressuur, dat zegt mij zowiezo al meer dan springen
Scum schreef:Ik vind van wel. Als ik alleen al bij ons in de club kijk hoeveel er alleen dressuur rijden omdat ze niet durven te springen. Dat zijn er genoeg.

(onder begeleiding natuurlijk), en het gevoel was echt weer geweldig. Waar het doel met m'n andere paard zo hoog mogelijk in de dressuur komen was, is mijn doel met dit paard om op zo hoog mogelijk niveau te springen en te dressuren. Anke schreef:Toch is het vaak wel zo, als ik op onze stalling kijk, degene die je ALLEEN dresuur ziet rijden durven niet goed te springen...

Vippie schreef:Tsja dan is het toch vrij logisch dat ze dressuur blijven rijden, als je niet durft te springen zal je niet ff snel een sprongetje neer zetten en lekker gaan jumpen, toch?
Ik zeg maar zo, ieder paard kan dressuuren of endurance lopen, maar niet ieder paard is geschikt om te springen
Lielle schreef:nee, dat geloof ik niet. Vrijwel ieder paard kan springen, ik heb in al die jaren pas één uitzondering gezien. Het zijn de ruiters die het niet durven/willen.