verkopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MarjoEisla

verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-04 13:06

Hoi allemaal,
Ik zit echt met de moeilijkste beslissing die een paardeneigenaar zich maar voor kan stellen.
Ik heb mijn merrie nu 2 jaar. Het is een ijslander en een 5ganger.
Ik wil de gangen allemaal kunnen rijden. Ze tolt alleen nog steeds niet zuier. Na 2 jaar ben ik het gewoon zat. Ik frustreer me enorm en ga me dat op haar afreageren, dit wil ik helemaal niet.
Wat moet ik nu doen?
Ik wil het nog een tijdje proberen met hulp van mijn instructrice (zij gaat Eis er 1 keer per week bijpakken). Maar kan ik haar beter nu al te koop zetten? Of in training zetten?
Hoe zijn de ervaringen van degene die dit ook hebben meegemaakt?
Ik vind het vreselijk en loop ook steeds met tranen in mijn ogen want ik houd zo veel van haar. Het rijden is alleen nu niet meer leuk. Dan moet je toch reëel blijven he?
Groetjes Marjolein

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 13:14

Ik snap dat je het even niet meer ziet zitten. Maar je schrijft ook dat je nog steeds heel veel van haar houdt.
Ik het even afwachten. Kijken hoe ze het bij je instructrice doet. Daarna kan je altijd nog beslissen of je haar wilt verkopen.

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 13:15

hey,
ik ken dat soort probleem. heb mijn paard nu ook bijna 3 jaar en kan er nog steeds geen deftig dressuurproefje mee rijden en telkens als het op de cross in men dressuur weer eens slecht gaat zeg ik ook steeds en nu moet ze weg,wil ik ze ook steeds te koop zetten ... maar ik heb ze nu nog steeds. kan er eigenlijk moeilijk afscheid van nemen want ik heb er echt een super paard aan buiten dan het dressuur Verdrietig
we hebben ook al vanalles geprobeert en ik blijf hopen dat er op een dag een oplossing zal komen Lachen
ik hoop echt voor jou dat je paardje snel loopt hoe jij het wilt want ik weet wat het is.

Maar ik blijf in ieder geval volhouden want de dag dat het me lukt zal ik nog zo blij zijn en geen beter paard kunnen hebben.

veel succes ermee

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 13:16

Ik heb in het begin met mijn eerste pony ook erg veel problemen gehad, ik wilde er niet meer op maar het was een perfecte pony voor de toekomst die ik wilde (springen) ze is toen een tijdje bereden door mn instructeur en daarna ging alles super. dus zou het eerst eens proberen met iemand anders er op voor je haar verkoopt

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 13:35

Ik zou eerst eens afwhcten wat er gbeur tals je intructie dr mee aan de agng gaat.
misschien gaat eht allemaal wel een stukkie beter.
nu te koop zetten is nog wa vroeg denk ik.

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 13:46

Ik zou ook eerst even afwachten.
Kijk mijn mening hier over is als je dan een nieuwe paardje koopt en die loopt ook niet zoals jij het graag zou willen wil je die dan ook weer verkopen?
En dan weer een nieuwe en weer het zelfde probleem?
Ik snap dat je je er aan begingt te ergeren en das natuurlijk ook niet de bedeoling maar een paardje wat je al 2 jaar rijd of dat maakt maakt ook niet hoe lang kun je toch niety omdat ze iets niet wil wat jij graag wil weg doen..
Mensen moeten ook leren en leren ook niet allemaal even snel.
Ik bedoel diet totaal niet boos oid nietd at je dat denkt , maar wou even zeggen hoe ik er over dacht Lachen

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 13:49

t gebeurt, waneer je het niet verwacht, waneer jij je ontspant en je paard ook.
hou moed, en verkoop dr niet, want het gebeurt!

LBLGypsyCobsJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 14:26

Probeer ook te kijken naar wat ze wel kan en doet.
Samen les nemen is al een heel goed begin, want het probleem hoeft niet perse bij het paard te liggen.
Zo leer je samen en probeer niet alleen te focussen op dat wat fout gaat, zo vergeet je te genieten van wat er wel goed gaat.
Veel succes!

dravertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 15:10

Trainen! Je hebt nu iemand die haar 1x per week erbij wil pakken, kijk dat eerst even aan, straks krijg je spijt en die kans lijkt me best heel groot omdat je zo gek bent op je beestje!! Zelf heb ik ook een paard wat weer opnieuw getraind moet worden en ik weet hoe frustrerend het kan zijn, maar als het op een gegeven moment wel lukt is de kick natuurlijk des te groter en ben je alleen maar hartstikke blij dat je haar hebt gehouden.
Stennisje heeft trouwens helemaal gelijk, kijk naar wat er wel goed gaat, dat helpt ook goed!!
Succes!!

Helen88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 15:42

Ik weet natuurlijk niet of je het geld ervoor hebt, maar misschien kan je haar gewoon het beste in training zetten?

Hoe oud is Eisla eigenlijk? Veel vijfgangers hebben in het begin een beetje moeite met hun gangen.

Ik zelf heb geen ervaring met zoiets, maar een vriendin van me had ook een vijfganger die alleen maar stap, zwijnepas en een hele slechte galop had. Vervolgens heeft ze dat paard in training gezet, daarna nog les gekregen van diezelfde persoon en nu zijn alle 5 de gangen tamelijk stabiel en gaat ze beginnen met vijfgangwedstrijden. Dat paard was wel nog heel jong en heeft een hele goede afstamming.

Heel veel succes in elk geval, want het lijkt me een verschrikkelijk moeilijke beslissing! Ach gut

Stilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 16:30

Hoi Marjolein,

Ik weet hoe k*t je je op dit moment voelt Ach gut .

Zo te lezen heb je het er met Sanne over gehad. Super van je!!! Ik hoop echt dat het samen met Sanne lukt om dit probleem om te lossen.

Je kunt niet van de 1 op de andere dag verwachten dat Eis beter gaat lopen. Kijk het deze winter aan, en neem na de winter je beslissing. Je bent dan een paar maanden verder, en dan moet je verbetering merken.

Hoe moeilijk de keuze ook zal worden, blijf eerlijk tegenover jezelf en Eis. Paardrijden moet wel leuk blijven. Het is niet leuk om met veel tegenzin op je paard te stappen. Eis voelt dat ook......

Als je inderdaad van menig bent dat Eis en jij niet bij elkaar passen, is het misschien tijd geworden om afscheid van elkaar te nemen en verder te gaan met een paard waar jij wel een hoop lol van kunt hebben ( 1 die makkelijker tölt, en wel naar buiten gaat zonder dat je "bang" bent om te verongelukken......)

Zelf heb ik ook voor een soort gelijk probleem gestaan. Mijn KWPN merrie had ik 5 jaar. Super lief, en sport gericht. Ik wilden (na 5 jaar) graag lekker recratief verder, mijn merrie niet. Ik heb een jaar nagedacht wat ik wilden. Toen kwam Stilla in mijn leven. Stilla is voor mij echt het paard wat bij mij past. Ik heb mijn KWPN merrie verkocht (wist niet dat ik zoveel tranen had......) Nu een jaar later heb ik geen moment spijt van mijn beslissing. Mijn vorige merrie loopt heerlijk in de sport (Helemaal happy bij haar nieuwe eigenaar), en ik hobbel op Stilla.

De keus is moelijk, maar blijf eerlijk!!!

Ik denk overigens dat jij al een beslissing hebt genomen...

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 17:25

Als het op te lossen is door haar te laten trainen zou ik haar niet nu al weg doen. Als ze het gewoon echt niet kan en het stoort jou zo erg, kun je beter zo snel mogelijk de knoop doorhakken!

Preddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 17:38

Ik rij mn paardje nu 3 jaar, en nu pas merk ik dat hoe meer ik oefen hoe beter het gaat! Na 3 jaar kan ik eindelijk een beetje doorzitten, nou dat heeft me wat bloed zweet en tranen gekoste hoor! Ik hoop dat deze oplossing niet te snel voor de hand ligt, en je het eesrt probeert met iemand anders erbij... Succces!

MarjoEisla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-04 17:54

Heel erg bedankt voor de reacties. Van de zomer ben ik op een bedrijf geweest met haar en is ze een paar keer gereden door iemand die haar echt super reed! Vervolgens lukte mij het ook, een paar weken super veel lol gehad en toen na de smid was t weer bagger...
In training zetten denk ik niet dat een oplossing is (ze is trouwens 9) Dat kost heel erg veel geld (niet dat het me daarom gaat) en dan loopt ze wel ff leuk maar omdat zij weet hoe ik ga reageren heb ik het vermoeden dat ze dan een paar weekjes goed loopt en dan weer vervalt. Dat heb ik al zovaak meegemaakt, en elke keer is de teleurstelling groter.
Haar bouw heeft het ook niet mee. Ik weet dat het erin zit, maar vraag me af of het er met mij en haar inzit..

Heb overigens net een ritje gemaakt en niet heel veel gevraagd van de gangen en dan is het wel relaxed..

Helen88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 18:03

Tja, ik weet niet of je veel wedstrijdambities hebt? Je moet namelijk wel eerlijk blijven tegen over je paard. Lachen Vooral met gangenwedstrijden wordt veel bepaald door de aanleg van je paard, en als je paard niet die gangenaanleg/knieactie/.... heeft kan die daar weinig aan doen en is het voor jou alleen maar frustrerend.
Lastig, lastig... Scheve mond

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 18:09

Hallo,

Het lijkt me lastig en begrijpelijk, maar ik zou het toch nog even proberen.
Je bent wel eerlijk tegen jezelf, en ik denk dat je het zelf moet beslissen, maar ik persoonlijk zou haar houden en je doel proberen te bereiken, des te groter wordt jullie band als het lukt.
Succes
Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 18:11

Ik zou het ook zeker afwachten en haar evt. in training zetten. Is zeker de moeite waard.

MarjoEisla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-04 18:23

Devica"]
t gebeurt, waneer je het niet verwacht, waneer jij je ontspant en je paard ook.
hou moed, en verkoop dr niet, want het gebeurt!
[/quote]

Klopt, dit heb ik een aantal keren gehad. Helaas was het de volgende dag dan weer weg :S.

[quote="qwinty"]
Kijk mijn mening hier over is als je dan een nieuwe paardje koopt en die loopt ook niet zoals jij het graag zou willen wil je die dan ook weer verkopen?
En dan weer een nieuwe en weer het zelfde probleem?
[/quote]

Die kans is naar mijn mening kleiner. Toen ik Eis kocht had ik nog geen wedstrijd ambities en helemaal geen flauw idee hoe een ijslander nou eigenlijk hoort te lopen. Harstikke stom natuurlijk maarja kwas wel verliefd Lovers . Nu weet ik beter wat ik wil en zal ik waarschijnlijk minder snel tegen zon probleem aanstuiten.

[quote="Fellor schreef:
Ik zou het ook zeker afwachten en haar evt. in training zetten. Is zeker de moeite waard.

Een training is inderdad een idee maar de kans is groot (ook volgens mij instructrice) dat ze gewoon weer terugvalt, dan is t zonde en de teleurstelling word gewoon steeds erger als het een tijdje lukt en dan weer terugvalt.

Elguccia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 18:25

Moelijk hoor! Maar inderdaad, als jouw ambities verder gaan dan wat je paard aankan, dan is het niet eerlijk om voor haar de lat steeds iets hoger te leggen. Ik zou ook op zoek gaan naar een wedstrijdpaard dan, uiteindelijk moeten jullie allebei happy zijn om iets te kunnen bereiken. Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 18:26

MarjoEisla schreef:
Een training is inderdad een idee maar de kans is groot (ook volgens mij instructrice) dat ze gewoon weer terugvalt, dan is t zonde en de teleurstelling word gewoon steeds erger als het een tijdje lukt en dan weer terugvalt.

Omdat jij dan als ruiter een fout maakt, dus misschien kan je op dat adres dan ook meteen lessen.

MarjoEisla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-04 18:27

Stilla schreef:
Ik denk overigens dat jij al een beslissing hebt genomen...

hmm gerda.... weet je nog Elgur? Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 18:28

Ik denk inderdaad ook dat je eigenlijk al besloten hebt het paard te verkopen, je meot de beslissing toch zelf nemen, dat kan neimand voor je doen.

MarjoEisla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-04 18:33

klopt, die beslissing denk ik ook al gemaakt te hebben. Ga het zeker nog tot na de winter proberen! Ze zal toch niet 1,2,3 verkocht worden en dan kan ik haar altijd nog uit de verkoop halen

umpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 18:36

ik vind dit wel ene beetje raar als ik het zeggen mag. Omdat jou paard nog niet precies doet wat er wordt gevraagd neem je maar de beslissing om hem te verkopen. tenminste daar komt het wel op neer als je het zo leest. Je kan toch blijven oefenen en de moed gaan verzamelen zodat het wle gaa lukken. Om daarom nou je paard te verkopen vindt ik een beetje makkelijk gezegd. Ik zou er gewoon in geloven dat HET JULLIE 2TJES GAAT LUKKEN EN DAARDOOR GA JE WEL WEER ME PLEZIER RIJDEN!! Als je geowon met ene gevoel opstapt van: zo nu gaa we het helemaa maken dat ga je er ook voor en lukt het niet dan eindig je met iets wara ze wel heeel erg goed in is. Waardoor je wel trots op haar bent!!! en dan probeer JE HET DE VOLGENDE DAG TOCH GEWOON OPNIEUW?!?!?!?!?!?!?

MarjoEisla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-04 18:48

umpie schreef:
ik vind dit wel ene beetje raar als ik het zeggen mag. Omdat jou paard nog niet precies doet wat er wordt gevraagd neem je maar de beslissing om hem te verkopen. tenminste daar komt het wel op neer als je het zo leest. Je kan toch blijven oefenen en de moed gaan verzamelen zodat het wle gaa lukken. Om daarom nou je paard te verkopen vindt ik een beetje makkelijk gezegd. Ik zou er gewoon in geloven dat HET JULLIE 2TJES GAAT LUKKEN EN DAARDOOR GA JE WEL WEER ME PLEZIER RIJDEN!! Als je geowon met ene gevoel opstapt van: zo nu gaa we het helemaa maken dat ga je er ook voor en lukt het niet dan eindig je met iets wara ze wel heeel erg goed in is. Waardoor je wel trots op haar bent!!! en dan probeer JE HET DE VOLGENDE DAG TOCH GEWOON OPNIEUW?!?!?!?!?!?!?

jij bent echt gemeen. alsof ik dit zomaar beslis? alsof ik niet iedere keer opstap met nu gaan we het maken? alsof ik debiel ben en niet stop met iets goed.. ik heb haar toch niet voor niks al 2 jaar? omdat ik blijf proberen!