fries of draver?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fries of draver

fries
32 (56%)
draver
25 (43%)

Totaal aantal stemmen: 57

ilovejuno

fries of draver?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-04 00:23

wat zouden jullie kiezen:

Draver:

17 jaar
hengst
ingereden
kan voor de kar
1.51 = schofthoogte
verkeersmak

of

Fries:

4 maanden
niks mee gedaan
alleen is niet bang voor als je haar aait/aanraakt.

SanetJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 00:38

Uhhh..
Daar zit nogal een groot verschil tussen. Maar het hangt er toch vanaf waar je naar opzoek bent. Als je NU wilt rijden, zou ik niet voor die Fries gaan. Als je wat groter bent, zou ik niet zo snel voor die draver gaan..
Waar is dit trouwens precies voor? Verward

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 09:12

Zelf ben ik voor de fries.
Maar waarom plaats je dit?
Moet je een keus maken tussen deze 2 paarden.
Wil je er nu al op gaan rijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 09:16

De draver
daar kun je nu al mee aan de gang
met de fries kun je de eerste paar jaar niks, hoort ook in de opfok, en de meeste kunnen niet zo lang wachten.

Urbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 09:43

Bij de draver weet je al veel meer, bijvoorbeeld zijn stokmaat, die veranderd niet meer. Bij de Fries kan hij heel erg klein uitvallen of juist enorm groot! Hij kan ook heel sterk zijn en niet bij je passen als je er eenmaal op zit. Bij de draver heb je 'de klik' nu al of niet. En het zou natuurlijk zonde zijn dat je na 3 jaar wachten de Fries weer moet verkopen omdat je er niks mee kan beginnen. Dus ik zou voor de draver gaan.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 09:50

Het is alsof je wilt kiezen tussen een scooter of een auto?
Eerst dus bepalen wat jij zelf ermee wilt gaan doen.
de draver is al 17 jaar, wat doe je als ie 20 is?
De Fries is pas 4 maanden, die kun je dus gaan inrijden als de draver 20 is. Is allebei dan misschien een optie, ze zullen allebei toch niet de wereld kosten?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 13:18

De draver wordt misschien wel 35....?
bij de Fries weet je zeker dat je drie jaar moet wachten en dat is HEEEEL lang. als het je eerste paard is , zal ik altijd een veulen afraden. Ze leren snel dingen aan waar je later alleen maar last van hebt en ja zelfs gevaarlijk kunnen zijn, hoe leuk het ook lijkt als ze klein zijn. Bovendien ontwikkeld zijn karakter nog. Die draver heeft een ontwikkeld karakter, je ziet wat je koopt. en nog wat, die draver eet lang niet zoveel als een dier in de groei en stel je voert het drie jaar lekker goed, blijkt hij alsnog niet geschikt voor je en moet je hem verkopen. zonde van je geld, toch?

dravertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 14:13

Ik zou voor de draver kiezen, als het tenminste goed klikt! Dat is wel heel erg belangrijk, je moet er tenslotte dagelijks mee werken. Maar wie weet ben ik niet helemaal opjectief, heb zelf tenslotte een draver.... Wat ik heel fijn vind is dat ze echt voor je door het vuur gaan als je er eenmaal een band mee hebt....

x_shirley_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 14:44

De Fries..De draver is al 17 jaar..is niks mis mee, maar ik vind het toch fijner als ik een wat jonger paardje heb..dan moet ik maar even wachten, maarja iedereen denkt daar anders over Knipoog

Edit: er stond Fies inplaats van Fries Bloos

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 14:50

Wat is er dan zo fijn aan een jong paard, kun je dat uitleggen, want er hangen namelijk ook heel veel nadelen aan...

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 17:16

Ik zou ook voor de draver gaan. Maar dat is ook een beetje persoonlijk. Ben niet zo weg van Friezen.. Lachen
Citaat:
Fries:

4 maanden
niks mee gedaan
alleen is niet bang voor als je haar aait/aanraakt.

Dus het enige wat je met deze Fries kan doen is haar aaien/aanraken?

Draver! Haha! (Ik ken trouwens persoonlijk een heel leuk dravertje waar ik van de zomer op gereden heb.. Schatje!)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 17:40

Geen uitleg wat er dan zo fijn is aan een jong paard? Kijken jullie dan alleen maar zo PENNY van wat LIEF?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 17:58

Tsja, mijn keus is niet zo moeilijk: de draver natuurlijk *LOL*. Nee zonder gekheid, aan de draver heb je nu meer, met de Fries moet je jaren wachten en dan is het nog maar de vraag of het het paard wordt waar jij wat mee kunt.

Maar ik vind het eigenlijk twee dieren die je niet met elkaar kunt vergelijken Lachen

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 19:43

tja maar als die draver op de koers heeft gelopen heb je ook kans dat ie het niet lang maakt, en je moet idd kijken wat je wil, en veulen daar moet je extra tijd in steken omdat je die ook moet opvoeden, en een ouder paard daar kan je weinig aan verpesten. Met de draver kun je nu veel leuke dingen doen, en met de fries is dat maar beperkt.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 20:43

ze heeft die draver al... alleen die kon ze ruilen tegen een fries van 4 maande (ofzO)

ik zou gewoon die draver houden daar kan je alles mee doen..

dravertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 10:47

ik zou het paardje nooit ruilen, al helemaal niet voor zo'n jong beestje. Met de draver kun je nu heel veel doen, met de fries nog niets. Bovendien heb je al een band met de draver en nog niet met de fries!

fokoyapernor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 10:52

draver.. je kan daar alles mee doen, en met de fries niet. met de fries weet je mischien of het nooit meet goed komt, en als ie eenkennig word, zou je m ook niet zo makkelijk meer kunnen verkopen, als je m niet meer kan oinderhouden..

tara2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 11:25

De fries!! Veel gaver als een draver. Maar het blijft natuurlijk een persoonlijke keuze. Ik zou voor het jonkie gaan.

Urbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 11:27

waarom? waarom is de fries leuker dan de draver? en is de fries ook nog leuker als ie oud is? Want ook een fries wordt natuurlijk oud. Scheve mond

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 12:40

ik heb gekozen voor de fries. ik heb zelf ook een fries dus daardoor was de keus al snel gemaakt. mijn fries heb ik gekocht toen hij 6 maandjes oud was en die heb ik in de opfok gedaan. inmiddels is hij 3, 5 jaar jong. dravers vind ik niks maar das mijn mening...gelukkig heb ik erg veel geduld.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 12:45

Even rechtzetten. Er zei iemand dat een draver die van d ebaan komt zo af is. ik ken er een die tot d emaximale toegetsane leeftijd heeft gekoersd, daarna kortebaan draverijen heeft gedaan en daarna is ingereden . De laatste keer dat ik hem zag was hij 26 ofoz en helemal gezond en gelukkig! en wie garandeerd dat die Fries niet een of ander probleem ontwikkeld? bij de draver WEET je al wat hij heeft. een veulen opvoeden is echt niet zo makkelijk als het lijkt als je er een fatsoenlijk paard uit wilt hebebn. Vergeet niet hoe groot en sterk hij al is als twee jarige bijvoorbeeld, en alles kost extra, je hebt veel meer begeleiding nodig en er kan veel meer misgaan. ik snap nog steeds niet waarom ze een veulen zou moeten nemen...Kijk, als ze even oude waren, was het iets anders. Maar je weet niet hoe dat veulen wordt en je weet wel wat je aan die draver hebt. Denk er eens over na...

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 12:48

ik zou absoluut voor de draver gaan en niet alleen omdat ik gek ben van dravers, maar je kan er nu al veel meer mee.

Ik zou ook zeker je paard niet ruilen voor een ander, of je moet niet goed overweg kunnen met je huidige paard

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 16:36

ze kan er juist heel goed mee overweg Haha!

maar ze houd de draver heb ik gehoord.. Lachen

ilovejuno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-04 18:17

luuntje schreef:
Zelf ben ik voor de fries.
Maar waarom plaats je dit?
Moet je een keus maken tussen deze 2 paarden.
Wil je er nu al op gaan rijden?

ik moet inderdaad een keus maken.
het maakt me niet zoveel uit over het rijden want mag verder nog gewoon lessen.

ilovejuno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-04 18:18

runningkawa schreef:
De draver
daar kun je nu al mee aan de gang
met de fries kun je de eerste paar jaar niks, hoort ook in de opfok, en de meeste kunnen niet zo lang wachten.

dat is ook weer zo ja.