Aangezien ik al een tijdje hiermee mee rondloop heb ik dus besloten om advies te vragen aan mede bokkers. Ik heb nu sinds een half jaartje ongeveer een ontzettend lief bijrijdpaard. Hij is echt super met rijden. Toen zijn eigenaresse iemand dus voor hem zocht voor 1 dag in de week heb ik dus gelijk gereageerd. Ik houd ontzettend van buitenrijden en voordat ik hem ging leasen had ik het al regelmatig met de eigenaresse over gehad dat ik dat graag met hem zou willen gaan doen. Zij zei dat ze het goed vond, maar ze stelde voor om wel de eerste paar keer mee te gaan ( om elkaar tijdens een buitenrit te leren kennen , ik + paard ) en eventueel op bepaalde plekken te wisselen. Dit vond ik geen probleem en zodoende zou ik toch lekker met hem kunnen buitenrijden!
Ze vertelde ook dat hij super was met buitenrijden en echt ontzettend lief: omschreven als 300 % verkeersmak. Maar dat ik altijd wel moest opletten omdat hij opeens wel kon schrikken van een vliegend blaadje ofzo.
Maar nou komt het : Ik heb dus 4 weken terug mijn ruiterbewijs behaald en kwam het onderwerp buitenrijden weer aan de orde... En toen kwam de eigenaresse met haar verhaal: Ik mag buitenrijden, maar ze stelde voor om samen met haar man en mijn ouders erbij een contract op te stellen , waarin moet staan dat als er buiten iets met haar paard gebeurt terwijl ik rijd en hij heeft kosten van bijv, een dierenarts dat mijn ouders dat dan moeten gaan betalen
Mijn ouders zijn hier fel op tegen en zijn totaal niet van plan om ook maar enigzins hun handtekening ergens onder te gaan zetten. Ik ben het hier mee eens en vind het raar dat het eerst wel mocht zonder contact en nu opeens niet... Maar het komt er dus op neer dat ik nooit met hem zal buitenrijden
Ik baal hier echt van en heb geen zin om voor altijd met dit paard in de bak te blijven rijden
Ik betaal € 25 per maand en das best veel voor 1 x in de week een uurtje rijden. Maar ik dacht dus aan het begin van het leasen dat daar het buitenrijden bij zat !!! Dit blijkt dus niet zo te zijn...
Ik ben denk ik van plan om met het paard te gaan stoppen omdat ik me er niet lekker meer bij voel. Het vooruitzicht om altijd in die bak te blijven rijden valt me vies tegen
Maar ik wil heeeeel graag advies van mensen hebben wat ik nou moet doen... En hoe breng ik het tegen de eigenaresse ? Willen jullie asjeblieft advies geven want ik zit er echt mee

Of met iemand anders samenrijden, tweetal rijden ofzo. Deden Lusitana en ik vroeger ook wel. En synchroon-springen! dat was ook heel leuk. Leuk voor de afwisseling ook.
.
Diegene vroeg dus of ik mee wou of liever weer in de bak ging rijden. Ik vond het een leuk idee, met het oog op dat het paard ook weer eens wat afwisseling had. Paard was superbraaf buiten en we hebben lekker gestapt. Ik had toen voor de zekerheid het paard maar een hoofdstel om gedaan, want dan heb je toch wat meer te vertellen dan een halster als er misschien wat zou gebeuren. Eenmaal weer terug op stal paard lekker weer in zijn stalletje gezet en ik + paard tevreden ! Totdat de eigenaresse hoorde dat ik buiten met hem was geweest. Ik kreeg de wind van voren en ze was best wel kwaad dat ik met hem was wezen stappen met die andere vrouw erbij... Ik schrok erg en had toen mijn excuses aangeboden en had dus verteld dat het me leek leuk dat hij wat afwisseling had die week. Uiteindelijk zei ze : " dat je dat hoofdstel heb ingedaan dat maakt niks uit, want als je er naast loopt heb je geen ene moer te vertellen naast een paard, dan had je er nog liever op kunnen zitten !!! " Naja het was niet echt ruzie ofzo en daarna was alles gewoon weer koek en ei. Lachen en geintjes maken, niks aan de hand... Het lijkt me dus sterk dat dit het zal zijn.