Halsverlenger reactie gevraagd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Yell

Halsverlenger reactie gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-04 15:38

Omdat er weer eens (de zoveeltste) een discussie is..

Hierbij de vraag aan alle mensen die verstan hebben en ervaring hebben met het gebruik van een halsverlenger (elastiek)..

Vertel eens wat je erva vindt, en vermeldt daarbij ook of jij dekt da het mogelijk is dat een paard daarin gaat hange of op gaat leunen..

Groetjes Yvon

Edit Sizzy: typfouten uit titel gehaald.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 15:47

Ik heb er goede ervaringen mee. Ook hier geldt dat je het gewoon goed moet gebruiken.
Als je hem te strak zet, werkt het alleen maar nadelig.

Ik gebruik hem met longeren om de bovenlijn lang en los te krijgen.
Echt hangen kan volgens mij niet, het elastiek veert mee en als het paard toch kans ziet te hangen, voelt ie dat achter z'n oren.
Meestal is het even aftasten wat de juiste lengte is, het paard moet ook nog uitvinden in welke houding ie de minste druk krijgt.

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 15:58

Stennisje schreef:
Ik heb er goede ervaringen mee. Ook hier geldt dat je het gewoon goed moet gebruiken.
Als je hem te strak zet, werkt het alleen maar nadelig.

Ik gebruik hem met longeren om de bovenlijn lang en los te krijgen.
Echt hangen kan volgens mij niet, het elastiek veert mee en als het paard toch kans ziet te hangen, voelt ie dat achter z'n oren.
Meestal is het even aftasten wat de juiste lengte is, het paard moet ook nog uitvinden in welke houding ie de minste druk krijgt.

ik wilde precies hetzelfde zeggen!
ik heb er ook veel goede ervaringen mee!
Het ligt ook wel een beetje per paard of de halsverlenger goed is of niet.
sommige paarden gaan er ontzettend mee lopen klieren en trekken omdat het meeveert en daardoor krijgen ze de verkeerde halsspieren.

xThalyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 21:26

Ik heb er ook goede ervaringen mee.
Ik reed, toen mijn paardje nog niet kreupel was, er zo'n 1 keer in de 2 weken mee om d'r weer effe er doorheen te krijgen. Om het hangen te voorkomen moet je gewoon veel overgangen rijden en snel laten reageren.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 21:58

ik gebruik regelmatig zo'n ding. M'n paard loopt er een stuk meer ontspannen bij in moeilijke periodes, dan dat ik in gevecht ga met haar om haar laag te krijgen. Na een weekje gaat dat ding er weeer af, en ze loopt weer netjes en ontspannen. Mijn paard reageert er ook erg goed op, zodra dat ding omgaat, zie ik haar gewoon relaxen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 22:03

Heeft iemand een afbeelding van zo'n ding? Ik weet eigenlijk helemaal niet hoe zoiets eruitziet...

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 22:06

Staat wel in de catalogi van Divoza, Horselover, etc..

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 22:12

Afbeelding

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 22:14

ik ben er niet zo erg voor als je hem achter de oren doet. Dan gaan ze eerder (mijn ervaring) achter de teugel lopen. Ik doe hem wel eens bijn mijn pony onderaan de singel en dan door het bit en maak hem weer vast achter knopjes die ik n het elastiek gemaakt heb. Bij mijn paard gebruik ik hem sowieso niet die gaat er in hangen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 00:11

Ik vind een halverlenger helemaal niets. Je paard kan er lekker in gaan lopen hangen, maar het lost niets op...
Ik heb er nog wel eentje te koop voor je, ik gebruik hem nooit!

SanetJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 00:17

Alikesflame schreef:
ik ben er niet zo erg voor als je hem achter de oren doet. Dan gaan ze eerder (mijn ervaring) achter de teugel lopen. Ik doe hem wel eens bijn mijn pony onderaan de singel en dan door het bit en maak hem weer vast achter knopjes die ik n het elastiek gemaakt heb. Bij mijn paard gebruik ik hem sowieso niet die gaat er in hangen.

Eh?
Zou je daar es een foto van kunnen maken.. daar ben ik wel nieuwsgierig naar.. ik loop altijd te klooien met het ding. Gevoel dat ie te kort is ofzo...

smiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 00:22

Afschuwelijke dingen Scheve mond

Hij gaat eraan lopen trekken en hangen en geeft dan echt niet na.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 00:23

heb er bij Ex pos. ervaring mee Lachen hij heeft een weekje een rottijd gehad (dus heel de tijd in gevecht gaan en niet ontspannen willen lopen) heb hem toen gereden met dat ding en nu doek m heel los (eigenlijk hangt ie daar maar voor de sier Verward)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 17:43

Ik kan mij niet voorstellen hoe je paard daar in kan gaan hangen Verward ...je doet hem toch DOOR de bitringen?Dan kan hij zich in ieder geval niet vastzetten Lachen ...Maar misschien hangt het inderdaad van het paard af?

MvdB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 18:02

Mijn instructeur zei tegen mij dat het een goed hulpmiddel voor mijn pony zou zijn, maar dat het veel te gevaarlijk zou zijn om er mee te gaan rijden. Mijn pony gaat de lucht in als het hem niet zint; zo'n elastiek schijnt dan te werken als katapult. Inmiddels is hij een stuk braver, maar ik durf er echt niet meet e rijden. Longeren doe ik er wel mee. Werkt prima.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-04 19:15

Mij ging het er dus om dat ik een discussie had met ruitje over het kunnen hangen in een elastiek.. en dat kan wel degelijk..!!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 19:24

Yvonniej schreef:
Mij ging het er dus om dat ik een discussie had met ruitje over het kunnen hangen in een elastiek.. en dat kan wel degelijk..!!

Ho,Ho,Ho

Daar ging de discussie niet over,dan moet je wel even het hele verhaal vertellen Scheve mond !

Jij vond in een ander topic dat mijn paard in het elastiek hing,wat volgens mij NIET het geval was.Mijn paard heeft nog nooit in het elastiek gehangen,maar zoals ik in een andere reactie al aangaf hangt dat misschien van het paard af Knipoog ...of hoe je hem gebruikt Lachen

Verder,wil je nu echt een keer je mening gaan onderbouwen.Want je schreeuwt dit nu al topics en PB's lang dat het WEL kan,maar je verteld nooit eens hoe,of verteld nou precies wat jouw argumenten zijn,op die manier is er toch weinig discussie Lachen

MvdB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 19:44

ruitje schreef:
Ik kan mij niet voorstellen hoe je paard daar in kan gaan hangen Verward ...je doet hem toch DOOR de bitringen?Dan kan hij zich in ieder geval niet vastzetten Lachen ...Maar misschien hangt het inderdaad van het paard af?

Er zijn best wel veel paarden die er in gaan hangen. Mijn pony doet het ook wel eens, daarom gebruik ik het de laatste tijd niet meer.
Als hij erin gaat hangen zet hij zijn onderhals op, drukt zijn rug weg en zet zijn kaken vast Boos! .
Wanneer je paard dit niet doet vind ik het een prima hulpmiddel. Maar ja; wie ben ik? Haha!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 19:49

*mandy schreef:
Er zijn best wel veel paarden die er in gaan hangen. Mijn pony doet het ook wel eens, daarom gebruik ik het de laatste tijd niet meer.
Als hij erin gaat hangen zet hij zijn onderhals op, drukt zijn rug weg en zet zijn kaken vast Boos! .
Wanneer je paard dit niet doet vind ik het een prima hulpmiddel. Maar ja; wie ben ik? Haha!

Ja zodra ik al zei,dan zal het aan het paard liggen toch Lachen

Die van mij doet het in ieder geval niet Lachen ...die van mij rond haar rug juist toppie hierdoor OK dan!

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 22:26

Ik heb er wel goede ervaringen mee, bij ons op stal zijn ze nu bezig met een jong paard verder op te leiden en hebben ze de halsverlenger er HEEL losjes aan zitten en moet zeggen t paard begint steeds beter te lopen.
zelf gebruik ik t meestal met longeren, lekker losjes eraan zodat ze tot een beetje buigzaam lopen en niet met de kop de hemel in!

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 22:51

vinci schreef:
.
zelf gebruik ik t meestal met longeren, lekker losjes eraan zodat ze tot een beetje buigzaam lopen en niet met de kop de hemel in!

ook hier hetzelfde verhaal... gebruik hem nu niet meer (vraag me niet waarom, tis er gewoon uitgeslopen) maar My Way hing er ook niet mee.... ook wel prettig dat hij zijn aandacht een beetje bij mij houd, en niet bij alle andere boeiende dingen die in de omgeving gebeuren...

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-04 01:27

de foto's staan er bij ruitje niet meer op, op het profiel.. maar daar stonden foto's in waar het er daadwerkelijk op leek dat hij er echt in hangt, sorry maar kan er nix aan doen dat het zo leek...

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 07:40

Waardeloze dingen,
dat elastiek nodigt alleen maar uit tot hangen waardoor ze op de voorhand gaan lopen.
Geef mij maar gewoon touwtjes, die zijn nog stukken voordeliger ook.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 08:43

Yvonniej schreef:
de foto's staan er bij ruitje niet meer op, op het profiel.. maar daar stonden foto's in waar het er daadwerkelijk op leek dat hij er echt in hangt, sorry maar kan er nix aan doen dat het zo leek...

Watte?Ik heb nooit foto's in mijn profiel Haha! !Maar het topic staat nog steeds in mijn onderschrift hoor Lachen !Net alsof ik ineens foto's zou weghalen als deze discussie word opgestart *LOL* !En zowiezo,foto blijft een momentopname Lachen

Om de discussie dus samen te vatten: het is persoonlijk Haha! !

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 09:14

Het is heel verschillend vind ik. Veel paarden gaan er in hangen maar ik heb er ook gehad die er super mee liepen.
Vooral paarden die erg licht zijn aan de voorkant willen weleens wat paniekerig doen op touwtjes en dan is zo'n elastiek heel handig.
Ik gebruik het ook nog wel eens als ik met dubbele longe werk om te voorkomen dat ze opeens hun hooft omhoog doen en de dubbele longe zorgt er wel voor dat ze zich niet vast kunnen zetten.