Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Maar dat vond ik wel HEEL raar,
Kweet echt niet of ik dat wel moet geloven? Vind dit wel heel extreem,...
Lusitana schreef:Er zitten verschillende nadelen aan suiker. De zoete smaakt blijft aan hun tong en als ze dan aan een stang of muur likken, denken ze dat die zoet is en dan krijg je dus knagers. Verder kunnen ze er heel actief van worden en daarna weer inklappen. Verder, en dat geldt voor elke versnapering, kan het bedelen uitlokken en sommige paarden worden gewoon grof met aan je zakken plukken en je bijten als je niks hebt. en het is natuurlijk slecht voor de tanden.
Voordeel van suiker is dat het dus een energie stoot kan geven wat nodig kan zijn om een paard uit een benarde situatie te halen (sloot bv) of een uitgeput paard er een beetje boven op te helpen. Maar suiker kan ook voor schimmel in de darmen zorgen, voor zover ik weet. Van blindheid weet ik niet, misschien verwar je dat met suikerziekte, wat ze in de volksmond ook wel "suiker" noemen. Dat kan inderdaad blindhied veroorzaken.
Lentigo schreef:mijn paarden vinden het wel eruug lekker hoor. Ik geef ze alleen nu een sukkerklontje om lekker te gaan schuimen. Het is echt een supermanier om je paard te laten knabbelen op het bit en te laten schuimen. En die van mij ontspant dan ook lekker.
Lentigo schreef:De meningen zijn dus best wel verdeeld.... Maar ik blijf dan maar gewoon wortels voeren en wat bruin brood en soms een appel. Verder komt ie toch niks tekort.....
Lentigo schreef:mijn paarden vinden het wel eruug lekker hoor. Ik geef ze alleen nu een sukkerklontje om lekker te gaan schuimen. Het is echt een supermanier om je paard te laten knabbelen op het bit en te laten schuimen. En die van mij ontspant dan ook lekker.
) en door de druk van het halster achter de oren krijgt hij een enorme schuimbek.
Citaat:mijn paarden vinden het wel eruug lekker hoor. Ik geef ze alleen nu een sukkerklontje om lekker te gaan schuimen. Het is echt een supermanier om je paard te laten knabbelen op het bit en te laten schuimen. En die van mij ontspant dan ook lekker.
)

Amvbeek schreef:En voordat een paard suikerkziekte krijgt moet je denk ik dagelijks en kruiwagen suiker geven. een paard is een beetje groter dan wij zijn en ze krijgen voor de rest ook lang niet zoveel suker binnen dan wij mensen.