Hoeveel geef je per maand uit aan "luxe"artikelen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ik bedoel hiermee dus extra schabrakjes/bandages/dekens/rijbroeken etc.

<50 euro
63 (69%)
50-75 euro
17 (18%)
75-100 euro
8 (8%)
100-150 euro
2 (2%)
150-200 euro
Geen stemmen
>200 euro
1 (1%)

Totaal aantal stemmen: 91

Jaike

Hoeveel geef je per maand uit aan "luxe"artikelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-04 13:29

Hier ben ik wel eens benieuwd naar........
Ik ben ook wel gek op "luxe" artikelen, extra schabrakjes/pads, maar alles is zo enorm duur, dat ik mij dus nooit laat gaan, ik ben ook maar een arme student Tong uitsteken

Sommigen zie je hier constant met wat nieuws, hoeveel geef jij per maand ongeveer uit aan wat extra's voor je paard of voor jezelf???

Ik zelf dus minder dan 50 euro per maand Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 13:34

Minder dan 50 euro
Ik koop zelden wat voor de heb
Ik koop pas wat als het nodig is.
Dan kijk ik uiteraard wel wat ik mooi vind Lachen
Maar op de eerste plaats moet het functioneel zijn.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 13:34

Lligt er heel erg aan {of ik geld heb Lachen} en dat is helaas niet iedere maand maar zo af en toe koop ik wat leuks voor het paard.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 13:36

Ik heb twee pads, voor elk paard 1, en twee sets bandages. Ik vind het ongelovelijke onzin om er duizend en een setjes voor te kopen. Ik rij geen modeshow Het is allemaal puur praktisch en ik ben ook niet van plan om er meer bij te kopen. Misschien straks een andere pad omdat mijn huidige wat dunner wordt, maar verder ook niet.

DanielleJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 13:42

Ik heb gestemd op minder als 50 euro.
50 euro is een hoop hoor !!!

Wel zou ik me helemaal ziek kunnen kopen aan shabrakjes.
Gelukkig hou ik me in (heb er maar twee) omdat ik het niet zo heel erg breed heb...
Ik zou nog wel een (bijpassend) setje bandages willen hebben...

Maar ik hou het ook puur op praktische dingen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 13:44

Minder dan 50 euro. Als ik al eens iets voor de leuk koop, dan probeer ik het onder de 10 euro te houden.

Het wordt anders als ik iets echt nodig heb, dan geef ik gerust meer uit. Maar gewoon voor de leuk... neuh, dat blijft zéker onder de 50 euro.

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 13:47

Leuke poll... Haha!

risthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 14:24

Alle paarden krijgen bij ons een keer in de week een lik it steen, dan kom je al een 20 euro per maand. En dan komt er elke maand nog wel een shabrak of deken of weet ik veel wat bij. Wij hebben natuurlijk meerdere paarden staan, iig vier sportpaarden ik geef daar ongeveer eur 150 per maand aan uit als ik die lik it stenen mee tel.

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-04 14:24

GeJe schreef:
Leuke poll... Haha!

dank je, maar nu wil ik ook weten hoeveel jij uitgeeft Tong uitsteken en waarom Schijnheilig

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 14:31

Voor luxe artikelen geef ik niet vaak veel geld uit, daarmee bedoel ik dus spullen voor de heb.

Maar als ik iets nodig heb, wil ik daar best wel een groter bedrag aan besteden

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 14:32

Toen ik Ronnie net had ging er wel aardig wat geld naar haar toe.
Voor dekens, longeersingel, nog een paar dekjes en dergelijke.
Nu geef ik niet zo heel veel meer uit. (Behalve dan de regendeken die ik gisteren besteld heb omdat ze uit de vorige was gegroeid Schijnheilig )
Ik het dus gestemd voor minder dan 50 euro.

Ik heb genoeg spullen om 6 paarden te onderhouden geloof ik.
Er zijn nog wel dingen die ik graag wil hebben, maar over het algemeen spaar ik hier altijd wel voor.

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 14:32

Ik geef zelf niet zoveel uit. Rij op dit moment geen paard, maar koop regelmatig een nieuwe jas. Tja... je moet toch laten zien wat je te koop hebt toch? Dus dat wordt wel een eurotje of 100,= per maand zeker!

Ojasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 14:45

Ik koop eigenlijk niks nieuws, rij een paard voor een ander en die betaald. Af en toe koop ik weleens wat, maar niet omdat het echt nodig is. Lachen

Toen ik nog wel zelf een paard had gaf ik onder de 50 euro p/m uit. Vind het echt onzin om b.v. superveel chabrakjes te hebben terwijl je er toch maar 1 tegelijkertijd kan gebruiken. Als iets echt aan vervanging toe is koop ik natuurlijk iets nieuws.

bogie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 15:04

Ik red de 50 euro niet elke maand maar er zijn ook maanden dat ik meer koop.

Over het jaar genomen denk ik dat ik gemiddeld op 70 euro per maand zit

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 15:07

ik heb geen geld op veel luxe artikelen te kopen... als ik perse iets leuks wil voor de heb verkoop ik eerst iets anders voor dat ik dat andere aan kan schaffen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 15:07

niets.... ik heb in alle jaren zoveel 'rommel' verzameld dat ik alles al heb... Bloos

oberon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 15:13

Ik geef ook minder dan 50 euro per maand uit aan luxe dingen. Eigenlijk heb ik alles wat ik nodig heb al. Wel koop ik vaak 'verzorgingsprodukten' zoals zalfjes, antiklit etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 15:20

onder de 50 ik vind het onzin om een hoop spullen dubbel te hebben en heb er geen geld voor!!

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 15:30

Ik kan niet zeggen dat ik iedere maand iets koop ofzo, ik koop alleen spullen die ik echt nodig heb meer niet!

Soms koop ik maanden niks en dan ineens een nieuwe winterdeken van bijna 300,- een hoop geld maar ik geef liever aan 1 produkt meer geld uit en dat ik zeker weet dat het goed is dan dat ik vaker allerlei dingetjes koop en uiteindelijk niet genoeg geld heb voor bv die ene deken!

Mijn paard kost me al handen vol geld wbt zn gezondheid hij wordt maandelijks behandeld en krijgt iedere dag medicijnen die erg prijzig zijn.
Hij krijgt wat hij nodig heeft en dan zal ik ook niet bezuinigen of spullen van minder goede kwaliteit kopen, als hij iets nieuws krijgt is het gewoon goed.

Voor mezelf ga ik daarin tegen wel op koopjes jacht en let ik wel degelijk op de prijs zo zul je mij niet snel in een dure merk rijbroek zien , mijn paard daarintegen heeft wel een merkjas/zadel/hoofdstel Bloos enz.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 16:06

Onder de 50 euro! Ik koop alleen als ik iets nieuw nodig heb wat versleten is.
Ik heb zowiezo genoeg spullen verzameld in de jaren, dat ik paarden heb of rij. Dus voorlopig hoef ik niks te kopen.

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 16:25

Ik zou het gemiddeld zo niet weten. Ik ben gek op leuke spulletjes dus geef er wel wat aan uit, ik heb maar gestemd op 50 - 75 per maand. Maar de ene maand is het behoorlijk en de volgende maand koop ik niets.
Als ik naar een ruitersportzaak ga is dat wel funest voor mijn portemonnee in ieder geval Haha!

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 16:31

Ik ben helemaal gek op die spullen!! Als ik het geld zou hebben zou ik er iig heel veel paardenspulletjes voor kopen!!! (maar zoveel heb ik niet, ik heb de laatste tijd niet zoveel meer gekocht) Ik ben ook een tijdje helemaal gek geweest van Bandages. Ik heb een heleboel kleurtjes nu. Maar uiteindelijk gebruik ik ze amper. Veel makkelijker om gewoon mijn peesbeschermers te pakken! En als ik bandages gebruik, dan meestal alleen voor, want om de achterbenen komt er bijna altijd wel stront aan te zitten en kun je ze meteen weer in de wasmachine gooien.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 16:37

een hoop.. denk toch zeker wel tegen de 100 euro per maand.. als het niet meer is.. in het begin dan. Nu geef k eigenlijk 0 euro per maand aan luxe dingen uit.. alleen stalling en voor de rest geen kosten... en uitgaven.. Lachen

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 16:39

helemaal niets, vind mijn hoefsmit al luxe genoeg qua prijs dus heb niet echt geld over voor andere spulletjes voor mijn paard.

Fjordenmaniak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 17:05

Ik koop eigenlijk alleen iets als ik iets nodig heb.
Laatst wel een keer een borstel op een steeltje gekocht en afgelopen zaterdag een nieuwe jas, maar ik was wel toe aan een nieuwe winterjas.