Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Tessebes schreef:Ik denk dat er na anderhalve maand toch wel eens rust in de tent (box) moet komen. Ik begrijp dat je twijfelt. Rangorde bepalen in niet altijd even leuk om te zien, maar als dat gejaag aan de gang blijft, dan is dat niet ok natuurlijk. Moeilijk hoor...
Kitten schreef:Vreemd dat de beheerder/ eigenaar van die opfokstal zelf al niet in gegrepen heeft, want dergelijk gedrag en de onrust die er uit voorkomt gaat ten koste van het hele koppel.
Tessebes schreef:Vind ik ook. Dat dominante dier past waarschijnlijk beter in een oudere groep, daar heeft de eigenaar van dat dier in de toekomst ook meer profijt van.
! Kitten schreef:Medicijnen of pijnstillers veroorzaken door de rit geen korstjes, tenzij hij er allergisch op zou reageren.
Dus ik zou wel even kijken of hij per ongeluk niet een schimmel, mijt oid heeft opgelopen.
Kijk uit met dampo op zijn neus, dit spul is erg scherp en kan op zijn neus wel degelijk korstjes veroorzaken.
paars schreef:De box lijkt me wel lang genoeg, maar is niet zo diep. 3 meter geeft een paard niet echt de ruimte om achter de "boeman" langs naar de andere kant te lopen. Dat was bij ons met die 5 meter al net an. Maar daar konden ze vaart maken om erlangs te glippen.
Wat heeft hij gehad dat hij medicijnen en pijnstillers nodig had? De natuur is keihard en paarden pikken een zwakkere er feilloos uit. Als de huidige "boeman" wordt verplaatst staat er meteen een ander op om het stokje over te nemen. Dampo op zijn neus zou ik niet doen, dat is idd erg scherp en die verkoudheid hoort gewoon erbij dat komt wel goed, ook zonder dampo. Ze moeten weerstand op gaan bouwen, dus aan snotneuzen ontkom je helaas niet!