Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Cassidy schreef:Jippie, daar gaan we weer! Lame, ik weet dat je een voorstander ben van de praktijken die beschreven worden op deze site:
www.paardnatuurlijk.nl
Maar wanneer accepteer je nou dat er mensen zijn die niet zozeer met de proza van de makers van deze website meegaan, hun paard wel onder dekens zetten, wel een box moeten en hun paarden scheren?
Ik begin er een beetje moe van te worden....
Lame schreef:Nou de kop zegt het al..
Is het logisch dat je je paard scheert en vervolgens met zes dekens op naar buiten gooit omdat hij het anders koud krijgt?
Men scheert tegen het zweten van het paard maar is dat niet geheel tegen de natuur in?
Graag jullie voor en tegens!

Sjonniej schreef:Ja tegen de natuur in.
Als je scheert is de zomervacht ook wat minder en komen ze moeilijker door hun haar heen.

Sjonniej schreef:Ja tegen de natuur in.
Als je scheert is de zomervacht ook wat minder en komen ze moeilijker door hun haar heen.
En de zomervacht is bij mijn paarden nog altijd hetzelfde geweest, geschoren of niet geschoren... 

gijsenkim schreef:Een paard dat een B proef moet lopen kan net zo hoog in het werk staan als een olympisch paard hoor![]()
![]()
En de rest van de week onder drie dekens en natuurlijk geschoren...in de wei staat. Dat soort excessen zie ik steeds vaker. Misschien omdat de apparatuur makkelijker te krijgen is, misschien omdat de ouders nooit meer nee zeggen. Ik weet het niet. Bij ons op stal staat nu een ong. vijftienjarige c pony onder nu vier dekens want ze is geschoren. Ze ziet er zowaar uit als een wafeltje, alles zit schots en scheef. De eigenaren komen zo´n twee keer per week om de dekens eraf te halen, te poetsen en vervolgens de dekens weer op te doen en weer weg te gaan. Heeft dat nut! Ja wel degelijk want haar vriendinnetjes doen het nu ook allemaal, want het staat zo ´echt´.