zadel kapot? graag reacties:(

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

siccootje

zadel kapot? graag reacties:(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-04 21:10

Hej,
Ik heb net sinds een paar dagen een nieuw zadel van 1175 een kieffer munchen excellent. En vandaag deed me knol opeens helemaal gek, nog nooit megemaakt... En hij ging ook stijgeren toen ik het zadel er op wilde leggen. Hij heeft de hele tijd ongeveer een jaar met een zadel gelopen waar de boom van was gebroken, vaak laten merken dat het zadel niet lekker zit en ik heb het idee dat hij nog steeds pijn aan zijn rug heeft. Ik zit er aan te denken om hem even een weekje rust te geven, nouja rust, hem wel elke dag te longeren dat zijn rug een beetje losser word misschien? Want ik merk gewoon aan alles dat hij pijn aan zijn rug heeft gehad, ik heb nu een nieuw zadel gekocht want hij lag ook totaal niet goed. Nou heb ik nog steeds het idee dat hij pijn heeft aan zijn rug, maar het nieuwe zadel is op maat gemaakt dus daar kan het niet aan liggen ik ben bang dat het toch aan het oude zadel ligt.
Toen hij vandaag zo vervelend was en zelfs iemand hem aan het halster heeft vastgehouden toen ik het zadel er op wilde leggen heeft hij gestijgert en wilde ik de singel vast maken en dat is niet gelukt want ik ga er niet aan hangen om het zadel vast te maken dus helaas het zadel viel gvd op de grond. Ik baal hier enorm van en heb hem daarna heel lang in straftraining laten lopen Schijnheilig aan de longe. Nou is mijn vraag aan jullie,, denken jullie dat zijn rug nog pijn doed van het vorige zadel? Denken jullie dat ik maar een weekje rust moet maar dan wel met longeren of iets anders? En wat denken jullie : zal toen het zadel gevallen was (op de harde grond) gebroken zijn? Ik bedoel de boom? Dat zal toch niet? Het is een super nieuw zadel? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen ik ben echt vet boos,, omdat ik het zadel natuurlijk net heb en er heel trots op ben. maar goed, alvast heel erg bedankt voor de reacties
xx

siccootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-04 22:20

heb dan niemand tips ofzo ?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 22:33

Van een afstand kunnen wij niet oordelen over jouw situatie.
Als ik jou was zou ik de zadelmaker waar je het nieuwe zadel hebt gekocht laten komen, misschien heeft hij een oplossing. Volgende stap is VA.

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 22:45

Een zadel kan op zich wel iets hebben en zijn problemen waren al voor dat je het zadel liet vallen. Kan je wel op zijn rug gewoon overal aan komen en ook zachtje indrukken zeg maar. Grote kans dat hij gewoon nog last heeft van het andere zadel. Laat de veearts ernaar kijken en rij met het zadel even naar een winkel om ze naar de boom te laten kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 23:00

Ga met je zadel even naar de zadelmaker, die kan dat zo zien.

En ga met je paard eens naar de DA. Deze kan vaststellen ofje paard pijn heeft of dat dit slechte gedrag is aangeleerd.

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 00:10

een jaar lang met een bebroken boom gereden ?
hm..zal je paard wel spierpijn hebben van zijn nieuwe zadel, die ligt nl op de rugspieren.
of idd rugklachten. weekje vrij kan nooit geen kwaad, wordt het dan niet beter.....DA.

staftraining ? geloof je er zelf in ? Het zijn jou frustraties, je paard geeft alleen maar iets aan. beschermd zichzelf tegen mogelijke pijn.
Luister naar je paard.........Hij zal er wel een reden voor hebben.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 00:34

Een jaar lang rond gereden met een gebroken boom?? Verward

Goh dan lijkt het mij niet zo verwonderlijk dat je paard rugpijn heeft en dus een zadel niet (goed) kan verdragen.

Ik zou ten eerste mezelf enorm schuldig voelen als ik mijn pony zolang met een zadel wat gewoon niet goed zou laten rondlopen en dan ook nog verwachten dat ie braaf zijn rondjes loopt!

Straftraining? Omdat je paard pijn heeft en daarom zijn zadel op de grond gooit? Wie hou je hier nou voor de gek??

Ik zou er zoiezo eerst een VA naar laten kijken en daarna eventueel een fysiotherapeut o.i.d. die in samenspraak met je zadelmaker gaat kijken wat het beste is...

siccootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 09:44

Jippie schreef:
Ga met je zadel even naar de zadelmaker, die kan dat zo zien.

En ga met je paard eens naar de DA. Deze kan vaststellen ofje paard pijn heeft of dat dit slechte gedrag is aangeleerd.

het slechte gedrag? hij heeft nog nooit zo raar gedaan, het is opeens 1 keer gebeurt dat hij ging stijgeren en heeft oook op ze flikker gehad,, maar hij doed meestal super braaf en ik stond verbaasd te kijken dat hie zo deed.

siccootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 09:45

kiana schreef:
een jaar lang met een bebroken boom gereden ?
hm..zal je paard wel spierpijn hebben van zijn nieuwe zadel, die ligt nl op de rugspieren.
of idd rugklachten. weekje vrij kan nooit geen kwaad, wordt het dan niet beter.....DA.

staftraining ? geloof je er zelf in ? Het zijn jou frustraties, je paard geeft alleen maar iets aan. beschermd zichzelf tegen mogelijke pijn.
Luister naar je paard.........Hij zal er wel een reden voor hebben.

Straftraining dat is een grapje, Ik heb hem gewoon aan de longe gezet en een paar rondjes mee gedraaf en gewoon gelongeert. Vat het niet gelijk op alsof ik me paard mishandel zeg.

siccootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 09:47

Ineke2 schreef:
Een jaar lang rond gereden met een gebroken boom?? Verward

Goh dan lijkt het mij niet zo verwonderlijk dat je paard rugpijn heeft en dus een zadel niet (goed) kan verdragen.

Ik zou ten eerste mezelf enorm schuldig voelen als ik mijn pony zolang met een zadel wat gewoon niet goed zou laten rondlopen en dan ook nog verwachten dat ie braaf zijn rondjes loopt!

Straftraining? Omdat je paard pijn heeft en daarom zijn zadel op de grond gooit? Wie hou je hier nou voor de gek??

Ik zou er zoiezo eerst een VA naar laten kijken en daarna eventueel een fysiotherapeut o.i.d. die in samenspraak met je zadelmaker gaat kijken wat het beste is...

Wat denk jij nou? Dat ik er geen spijt van heb? Dat valt echt niet goed te zien hoor of een zadel gebroken is.. Tenminste ik kan dat niet zien. Ik bene r achter gekomen en iedereen maakt fouten dacht je dat ik het niet erg vond ofzo??

Straftraining wat ik al zei dat is een geintje,, ik heb hem gewoon gelongeert staat hier boven ook beschreven niet zo letterlijk opvatten aub

siccootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 09:47

Ik heb de zadelmaker gebelt en het zadel is niet gebroken gelukkig. Hij zei ook dat hij nog wel een beetje last kan hebben van het vorige zadel en effe rust en dan longeren wel dus het komt goed.

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 11:36

Het paard zal zeker last hebben van t vorige zadel nog. Maar als je je nieuwe zadel er weer oplegt, zou ik toch even voorzichtig doen. Dit gedrag kan ook heel goed een gewoonte zijn geworden. Iemand 1e x vasthouden aan hoofdstel en zadelen op een zachte ondergrond?
Iig heel veel succes en volgens mij heb je nu een heel mooi zadel! Knipoog

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 11:50

Het zal zeker van het vorige zadel komen.
Ik denk dat een weekje rust nieteens genoeg is.
Laat er een fysio bij komen, die kan zijn rug helemaal controleren en eventueel behandelen.

siccootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 12:47

nee is neit nodig ik heb gebelt naar iemand en ik moet een soort paarden tijger balsum er op smeren op zijn rug en dan volgende week weer lekker rijden. Het valt gelukkig wel mee zeggen ze. Naja bedankt voor de reacties

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 12:48

Kunnen ze daar iets zinnigs over zeggen via de telefoon? Verward

Ik zou er daadwerkelijk iemand naar laten kijken, en ook naar het zadel.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 13:22

Van wie heb je dan telefonisch advies gekregen Verward
Ik zou er toch echt iemand naar laten kijken, je kunt niet verwachten dat de rugproblemen door het rijden met een kapotte zadelboom -een jaar lang!- opgelost zijn met wat tijgerbalsum en een weekje rust Scheve mond

siccootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 17:47

laat mij dat lekker zelf beslissen en het gaat je geen reet aan met wie ik bel,, het is toevallig wel iemand die er blijkbaar meer verstand van heeft dan jou. Omdat zij het paard heel goed kent. En een jaar is ook overdreven want ik heb er niet een jaar mee doorgereden ik weet niet hoelang,, als ik het wist zou ik allang al een ander zadel hebben gehad.
Het vorige zadel lag niet goed en nu met dat nieuwe zadel wat wel goed ligt gaat het zadel op de spieren liggen waar hij pijn in heeft (spierpijn) en door hem gewoon een weekje rust te geven altast wel te longeren met een heel goed goedje komt het helemaal goed. Ik weet nu precies wat ik moet doen,, en het topic mag gesloten worden. Ik hoef geen reacties meer.

siccootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 17:48

Het zadel is niets mee aan de hand want de boom breekt snel als het met paard en al valt want dan komt het onder druk te staan, en ga niet vertellen dat dat niet zo is want dat is wel zo daarvoor heb ik zelf de ruitersportzaak gebelt ! :@

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 17:51

waarom start jij dit topic?
als jij er niet tegen kan dan mensen zo reageren, zet dan gewoon geen bericht neer!
vind dit echt hatelijk.
waarom zet jij dit neer en wordt je boos als mensen er commentaar op geven. en je
kan je paard daar dus echt nietde schuld van geven, dat je zadel op de grond viel.

siccootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 18:04

Dat kan ik wel,, omdat hij deed alsof hij iets zag maar dat deed hij niet. En ik start dit topic in de hoop GOEDE reacties te krijgen waar ik wat aan heb. En helaas niet,, nee want mensen gaan mij vertellen dat straftraining niet de oplossing is,, nee vind je het logish?? Dt weet ik ook wel want het was een geintje!! En ik zal het ook zeker niet nog een keer vragen als mensen hier toch alleen maar doen alof ze het weten maar goed. Als mijn paard doed alof hij iets eng vind en heen en weer gaat lopen denk ik niet door dat komt om dat hij pijn aan zijn rug heeft. Hij heeft dat wel maar hij heeft geen zadel dwang of wat dan ook. Zoals ik al heb gezegd ik weet wat et is en dit topic is OVERBODIG!

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 18:10

jah joh :S

lekker vragen of er slotje hierop mag. je reageert overdreven en elk stukje dat je typt verzin je er weer wat bij. want je zei het eerste stukje nog dat je zelf al dacht dat hij last had van pijn in zijn rug en daardoor zo leleijk deed.
en het laatste berichtje zeg je ineens dat hij express vervelend deed omdat hij iets zag. lekker vaag ben jij dan.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 18:11

Je krijgt een reactie op wat je hier zelf neerzet, als dat niet is wat je lezen wilt, so be it.

Verder vind ik je nogal onnozel overkomen Gaaaap

nadezda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 18:24

i.p.v tijgerbalsem zou ik traumeel gel is proberen of een andere spiergel met arnica ofzo.
Verder zou ik persoonlijk de rug wat langer met rust laten en goed longeren om de rugspieren wat sterker te maken.
Misschien een longeersingel met een schapenvachtje eronder om zo toch het aansingelen te blijven doen.
Het paard zal naast dat ie misschien pijn in zijn rug heeft ook al bang zijn voor het gevoel van het zadel , dus bij voorbaat al moeilijk gaan doen, bang voor eventueel pijn.

Je hebt nu een nieuw zadel dat aangepast is aan het paard dus als ze straks sterkere rugspieren heeft en over de angst van de pijn heen is , weer het zadel accepteren.

Misschien is een DA om is te kijken naar eventueel rugklachten geen slecht idee.

Succes

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 18:37

wat ben jij voor vaag mens zeg?!
- 1 jaar rijden met een kappot zadel
-zeggen dat je paard ergens van schok
-en daarna schok ie weer niet?
mensen zoals jij, vind ik geen paard waard, ga eerst nog maar wat meer ervaring opdoen bij een manege ofzo!

siccootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 18:46

LovesSaartje schreef:
wat ben jij voor vaag mens zeg?!
- 1 jaar rijden met een kappot zadel
-zeggen dat je paard ergens van schok
-en daarna schok ie weer niet?
mensen zoals jij, vind ik geen paard waard, ga eerst nog maar wat meer ervaring opdoen bij een manege ofzo!

Zoals ik al zei,, ik weet niet of ik een jaar heb gereden met een kapot zadel waarschijnlijk niet joh! waarschijnlijk 2 maanden. Aan de buitenkant valt het nl niet te zien en dat is veel mensen al overkomen die ik ken. Mijn paard schrok inderdaad ergens van en daarna deed hij raar en gooide me zadel er vanaf.