Bekend met opkopen van afgekeurde paarden.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pharlap

Bekend met opkopen van afgekeurde paarden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 20:47

Hallo,
Is er iemand bekend met handelaren die afgekeurde paarden van de verzekering opkopen?
Gebeurd dat nog steeds of mag dat niet meer?
Groetjes pharlap.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 20:50

Een handelaar waar wij wel contact mee hebben doet dat, en die brengt ze naar de markt/slager. Mijn vader zit bij de onderlinge verzekeringsmaatschappij hier in het dorp en regelt alles als een paard afgekeurd wordt.

Pharlap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 20:52

Blijft zo'n paard dan geregistreerd staan bij een kliniek of verzekering?
Groetjes pharlap.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 20:55

De DA komt eerst langs om het paard of de pony af te keuren, mijn vader regelt dan de verkoop aan de handelaar en die zorgt dat het paard wordt opgehaald en afgevoerd. Bij de verzekering wordt dit wel bijgehouden, ook voor de administratie. Ik zou niet weten of de DA het ook bijhoudt Verward

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 20:57

Dit snap ik niet
Een afgekeurd paard mag niet meer verkocht worden als het teruggekocht wordt door de eigenaar. Wordt dit paard nu niet teruggekocht, gaat hij toch gewoon naar de slacht!?

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 21:01

wkoekoek schreef:
De DA komt eerst langs om het paard of de pony af te keuren, mijn vader regelt dan de verkoop aan de handelaar en die zorgt dat het paard wordt opgehaald en afgevoerd. Bij de verzekering wordt dit wel bijgehouden, ook voor de administratie. Ik zou niet weten of de DA het ook bijhoudt Verward

Werkt je vader bij de verzekeringsmaatschappij die in Heerenveen zit? O, ik zie net dat je uit Eelde komt...
Laatst bijgewerkt door Morris op 14-11-04 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Pharlap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 21:02

Nou, volgens mij worden er ook wel eens paarden afgekeurd voor de sport maar zijn ze nog wel geschikt voor recreatief gebruik.
Of ik moet het verkeerd zien hoor.
Groetjes pharlap.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 21:05

Pharlap schreef:
Nou, volgens mij worden er ook wel eens paarden afgekeurd voor de sport maar zijn ze nog wel geschikt voor recreatief gebruik.
Groetjes pharlap.

Ik zie het ook zo

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 21:05

Morris"]
Werkt je vader bij de verzekeringsmaatschappij die in Heerenveen zit?
[/quote]

Nee, in Eelde

[quote="Pharlap schreef:

Ja, maar de reden dat ze vaak naar de slacht gaan, is om er zeker van te zijn dat zo'n paard niet opnieuw in het circuit komt en vervolgens toch weer de wedstrijdsport ingaat. Dat is namelijk wel eens gebeurt

Pharlap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 21:08

Hoe kan je dan het beste nagaan of jou paard ooit eens is afgekeurd voor de sport?
Groetjes pharlap.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 21:12

Aankloppen bij alle verzekeringen in de buurt en hopen dat het paard uberhaupt verzekerd was? Of je zou de DA moeten proberen, maar ik weet niet of die jou zulke info mag geven...

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 21:14

wkoekoek schreef:
Ja, maar de reden dat ze vaak naar de slacht gaan, is om er zeker van te zijn dat zo'n paard niet opnieuw in het circuit komt en vervolgens toch weer de wedstrijdsport ingaat. Dat is namelijk wel eens gebeurt

Dat bedoelde ik dus... Stond namelijk in het topic van Renske_20 die info vroeg over haar paard wat ze afkeuren. Daar werd dit namelijk in vermeld...

Pharlap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 21:19

Als hij niet verzekerd was, dan zal hij ook niet afgekeurd zijn lijkt me.
Oke, ik weet weer iets meer, bedankt tot zo ver.
Groetjes pharlap.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 21:47

Paard van Renske is beperkt verzekerd.

Pharlap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 23:42

Mijn paard is nu ook gewoon verzekerd voor blijvend ongeschiktheid en ziektenkosten.
Groetjes Pharlap.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 00:21

wkoekoek schreef:
Een handelaar waar wij wel contact mee hebben doet dat, en die brengt ze naar de markt/slager. Mijn vader zit bij de onderlinge verzekeringsmaatschappij hier in het dorp en regelt alles als een paard afgekeurd wordt.

Krijgt de eigenaar van het paard dat door de verzekering over wordt genomen dan ook te horen dat het dier mee gaat met een handelaar? Het lijkt me dat als je een dier verzekerd hebt, ook zeker moet weten dat het niet de handel in gaat (afgekeurd en toch voor recreatie geschikt lijkt me vaag; ik denk dat de eigenaar niet staat te wachten dat zo'n paard de handel in gaat? Dan zijn ze slechts verzekerd van een goed tehuis als ze het paard terug nemen van de verzekering en zelf verkopen?)

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 02:03

Tegenwoordig komen er nauwelijks meer afgekeurde paarden in t handelscircuit.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 09:05

Het ligt er maar net aan wat voor verzekering je hebt.
Er zijn erbij die volgens de polis een afgekeurd paard gerust mogen proberen door te verkopen.
Goed voorbeeld is een paardje van een Bokker welke voor ruim anderhalf jaar terug werd afgekeurd en door de verzekering werd overgenomen. Voor een paar maanden terug zag ik dat er van deze merrie een jong veulen te koop werd aangeboden op Marktplaats...
Een verzekeringsmaatschappij wil uiteindelijk toch geld verdienen en een recreatiepaard/fokmerrie brengt altijd nog meer op dan een slachtpaard.
Laatst bijgewerkt door ibikus op 15-11-04 09:19, in het totaal 2 keer bewerkt

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 09:14

Sjuimpje, wie verkoopt ze dan door? De verzekering? Ik heb dergelijke kleine lettertjes nog nooit in mijn polis gelezen. Kijk dat je een paard terug kan nemen is mij duidelijk, maar zelfs daar heeft de verzekeringsmij nog alles in te brengen, maar dat een verzekeringsmij een paard dóórverkoopt!?

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 09:47

Een verzekering neemt het paard van je over,
het paard wordt op dat moment hun eigendom en jij hebt er niets meer over te zeggen wellicht dat ze je de mogelijkheid bieden om het dier van hen over te nemen, maar dan wel tegen de prijs die zij ervoor verwachten te krijgen. Het kan dus maar zo dat je dan 2000 euro moet betalen voor je 'verotte' paard.
Zolang er niet in je polis staat dat het dier niet doorverkocht mag worden heb je naar mijn weten geen poot om op te staan.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 10:20

Inderdaad Sjuimpje, en dat is dus de reden dat ik m'n paard niet verzeker. Het kost klauwen vol geld, betalen is altijd moeilijk, en er zijn tig kleine lettertjes.

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 10:27

en of dat nog gebeurd, maar de meesten laten de chip uit het paard snijden als bewijs, dan heeft hij een duidelijk litteken en kunnen ze um absoluut niet meer kwijt

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 10:46

Een chip eruit laten snijden is bijna niet te doen zonder een paard compleet te verminken, die dingen zijn bijna niet te traceren dus je moet een complete spiergroep kapot snijden,
ik geloof nooit dat er ook maar 1 DA is die hier zijn medewerking aan zal verlenen.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 13:16

Mijn paard wordt zsm afgekeurd!

hij is verzekerd voor ongeschiktheid voor de sport door ziekte of ongeval, en als hij doodgaat door wat voor reden dan ook.

Nu heeft hij ataxie, en in zo'n vorm dat ik er niet meer mee de sport in kan(we waren Z1) en in tegenstelling tot hoe het ging met desje(zelfde manier verzekerd, alleen had ze spat&hko) gaat het nu makkelijk!

verklaring van DA opsturen naar verzekering ze betalen 90% van de verzekerde waarde uit en voor 800 euro koop ik hem terug.

Hij is zeker nog in staat om Bt/m M proefjes te lopen of een B parcours te springen, maar ik wil NIET dat hj de handel ingaat, ik hou hem zelf als recreatiepaard en ik hoop hem zo goed en lang mogelijk nog te kunnen houden.

of je een afgekeurd paard uberhaupt nog mag uitbrengen op wedstrijd of mag verkopen weet ik niet, maar ik verkoop hem iig niet en als hij de sport in gaat is dat met een eventule bijrijdster en dan in de B, maar dat ligt er helemaal aan hoe hi zich verder ontwikkeld(heeft meer dan allee ataxie, ook RA komt soms niet lekker mee, op een goede dag loopt hij nog een Z1 proef, op een slechte dag kan je er niet eens met goed fatsoen op gaan zitten)

chip eruit snijden is dus naar wat ik heb horen zeggen een keer gebeurd....alleen dan niet in NL hebben ze in t buitenland laten doen, weet alleen t fijne niet van het verhaal, kan ook goed een groot onzin verhaal zijn.

ik weet nog niet precies hoe ik mn jaarling ga verzekeren, heb nml bij desje die compleet ongeschikt is om nog op te rijden(spat&hko, spat is verder gaan woekeren sindsdien zelfs voor recreatie ongeschikt) geen geld gehad maar wel jaren premie betaald....bij Q, zelfde verzekering, gaat het nu met de ataxie gelukkig wel makkelijk

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 13:56

t is nu trouwens definitief, heb de Uithof om een verklaring gevraagd, die sturen ze naar de verzekering(die er al van op de hoogte is)

nog even wachten tot de verzekering de verklaring heeft ontvangen en dan heb ik dus 2 afgekeurde paarden(die alle2 ooit als compleet klinisch+rontgen. goedgekeurd zijn gekocht.....) ik zal de verzekering nog even vragen hoe het precies zit met verkopen nadat ze zijn afgekeurd

of bedoelde je dat er handelaren zijn die ze rechtstreeks van de verzekering kopen ipv dat ze zoals de verzekering zegt ze naar de slacht gaan....?

dit was mn topic van een weekje geleden, staan ook wel wat dingen in over verzekeringen/terugkopen&handelaren [VMR] vraagje ivm paard terugkopen van verzekering.....