(Poll)vraag aan bijrijders/sters

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hoeveel moet je voor je bijrijdpony/paard betalen?

Nee, ik hoef helemaal niks te doen
43 (47%)
Nee, maar ik moet wel klusjes doen
25 (27%)
Ja, een bijdrage tot 50 euro
9 (10%)
Ja, een bijdrage tot 100 euro
9 (10%)
Ja, een bijdrage tot 150 euro
2 (2%)
Ja, een bijdrage van 150 euro of meer
2 (2%)

Totaal aantal stemmen: 90

iris17

(Poll)vraag aan bijrijders/sters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 19:27

Ivm mijn vorige topic vroeg ik me af of je voor je bijrijdpony/paard moet betalen.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 19:31

Ik hoef niet te betalen en "niets te doen" . Ik doe natuurlijk wel iets maar niet in de trand van stal uitmesten of voer geven. Ik poets de pony zadel haar op en rijd met de les mee (gratis) en verzorg haar weer na.

Bij mijn verzorgpony hoef ik niet te betalen maar help ik wel gewoon met andere dingen. Maar het ging hier om de bijrijders.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 19:32

ik hoef voor alle 3 niks te betalen, ze zijn allang blij dat ik help

Suusiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 19:33

ik hoef niets mee te betalen en ook geen klusjes te doen. Natuurlijk moet ik wel stallen uitmesten en vegen, maar dat hoort gewoon bij het verzorgen. Je kan niet aankomen kakken en alleen maar rijden.

Verder gebruikt de eigenaar de paarden alleen maar voor de wagen. Er zijn wel zadels en hoofdstellen maar kleinere spullentjes zoals borstels en halsters moeten we zelf kopen//

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 20:18

Suusiej schreef:
ik hoef niets mee te betalen en ook geen klusjes te doen. Natuurlijk moet ik wel stallen uitmesten en vegen, maar dat hoort gewoon bij het verzorgen. Je kan niet aankomen kakken en alleen maar rijden.

Uitmesten reken ik ook tot de klusjes, als je niets hoeft te doen dan is het gewoon poetsen opzadelen en rijden.

YouKnowWho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 20:28

Uitmesten vind ik eigenlijk geen klusje, gewoon iets wat erbij hoort. Zelfde geldt voor waterbakken in het land vullen enzo... dat hoort er toch gewoon bij? Ik neem aan dat je bijrijder ook wel wilt dat je paard goed staat Knipoog.

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 20:31

YouKnowWho schreef:
Uitmesten vind ik eigenlijk geen klusje, gewoon iets wat erbij hoort. Zelfde geldt voor waterbakken in het land vullen enzo... dat hoort er toch gewoon bij? Ik neem aan dat je bijrijder ook wel wilt dat je paard goed staat Knipoog.

Helaas denkt mijn bijrijdster daar anders over....

Hanneke_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 20:35

Ik hoef ook helemaal niets te doen. Mest indd ook gewoon de stal uit en zet voer klaar, maar dat vind ik een onderdeel van het verzorgen van je paard.

Verow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 20:41

ik hoef niets te betalen en eigenlijk ook niets te doen, maar ik doe het gewoon Lachen Omdat ik het ook leuk vind.. Ik help vaak mee met voeren, uitmesten doet ze meestal 's ochtends dus ben ik er niet.. Maar als er drollen in de stal liggen haal ik die er wel uit en gooi ik op de mesthoop.
En ik maak de hoofdstellen en zadels schoon en vet ze in, ze vind het helemaal niet nodig dat ik dat allemaal doe maar ik vind dat leuk om te doen Rolleyes Haha!

sandra1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 21:10

Ik hoef eigelijk helemaal niets te doen en niets te betalen, echter is dit na korte tijd al veranderd in het haast alles doen en zelf dingen kopen Haha!
Ik rij hem nu langer als een jaar en de eigenaar heeft het altijd over 'mijn paard' Cool
Ik heb de luxe dat de eigenaar dus helemaal niets zelf doet met het paard, ik heb hem echt voor mijzelf.
Ja, de eigenaar voert en betaald alle 'grote' dingen zoals veearts en stalling ed. maar verder zijn alle dingen die het paard nodig heeft voor mijn rekening. (zadels, hoofdstellen, wormspuiten, wedstrijden, les, dekens noem maar op)
Ik mag er alles mee, wedstrijden, naar buiten etc. De eigenaar is blij dat iemand op een verantwoorde manier full-time met zijn paard bezig is en er veel plezier aan beleefd en ik ben blij dat hij mij zijn paard toevertrouwd.
Al met al hebben we een goede samenwerking. De eigenaar wil graag op de hoogte gebracht worden als er iets is met hem en verder moet ik vertrouwen op mijn eigen oordeel.....ik zorg goed voor zijn paard en ga af en toe even langs om hem bij te praten over onze vooruitgang OK dan!
Heb het erg getroffen dus

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 21:38

Net als Sandra1977 hoef ik niks te doen en niks te betalen maar omdat de eigenaren van de paardjes die ik rijd er niks mee doen en er dus geen spullen voor kopen, komen dat soort dingen voor mijn rekening.
Ik mag alles met ze doen: buiten, wedstrijd, les. Ik betaal zelf extra of ander voer, les, dekens, hoofdstellen, hoefsmid e.d. Deed ik dat niet dan was er geen man over boord maar omdat het voelt als "mijn" paard zorg ik er dus ook zo voor en dan mag er wel wat extra's gekocht en gedaan worden. Lachen

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 21:48

Ik hoef niks te doen, meestal zijn beide stallen ook al gedaan als ik er kom. Ik bied 't wel iedere keer aan als ik er kom, maar 't hoeft niet.

Bij Kelvin mestte ik af en toe de stallen uit, meestal maar een stuk of 2 (niet alle 5).

Bij Pervinco hoefde ik op zich niks te doen, alleen betaalde ik zijn voer, de smid, de dierenarts en de wormenkuren. Alles eigenlijk, behalve de stalling.

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-04 13:04

Het valt mij op dat heel veel mensen niets hoeven te toen, maar denk dat m'n poll niet helemaal klopt want onder niets doen versta ik poetsen, opzadelen, rijden en afzadelen. In principe is het ook logisch dat je een keer meehelpt met het uitmesten van de stal of wei, tenzij je pony natuurlijk op vol pension staat

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 13:06

Zo logisch is dat niet Iris.... Kelvin staat aan huis aan daar bood ik 't zelf aan, maar doorgaans hoefde 't niet (alleen in geval van nood). Pervinco stond niet in volpension en toch meste de stalhouder de stal uit. Okkie staat ook aan huis en daar hoef ik 't ook niet te doen.

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-04 13:09

Sylvia schreef:
Zo logisch is dat niet Iris.... Kelvin staat aan huis aan daar bood ik 't zelf aan, maar doorgaans hoefde 't niet (alleen in geval van nood). Pervinco stond niet in volpension en toch meste de stalhouder de stal uit. Okkie staat ook aan huis en daar hoef ik 't ook niet te doen.

Ik denk dat het ook aan de situatie ligt, als ik veel tijd zou hebben zou ik die klusjes ook zelf doen maar aangezien mijn bijrijdster meer op m'n pony rijdt als ik heb ik haar gevraagd of zij ook 1x per week even de wei schoon wil maken. Lijkt mij best redelijk aangezien ik verder niks ervoor vraag en ze van alle dingen gebruik mag maken.

Amberto

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 13:21

Ik betaal 57 euro per maand. Rijd 2/3/4 keer per week... Lachen

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 13:26

ik hoef niks te betalen en bij de een niet veel te doen, bij de andere heb ik de volledige verantwoordelijkheid. dus nix betalen, maar je moet natuurlijk gewoon komen, maar dat is niet meer dan logisch, en ik verzorg ze of me leven ervanaf hangt Haha! Haha! Lovers

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 13:43

Ik heb op dit moment geen bijrijdpaard, maar ik heb nooit meer dan 50 euro betaald voor een bijrijdpaard. Klusjes horen erbij vind ik. Ik voel me bijna schuldig als ik niks hoef te doen.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 14:18

Amberto schreef:
Ik betaal 57 euro per maand. Rijd 2/3/4 keer per week... Lachen

Dat is een apart bedrag... hoe zijn ze daar op gekomen? Lachen Ik ben nieuwsgierig...

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 14:20

vikki schreef:
Dat is een apart bedrag... hoe zijn ze daar op gekomen? Lachen Ik ben nieuwsgierig...

125 gulden omgerekend naar de euro? 't Is maar een gokje hoor. Lachen

giiipsiii

80 euro p/m...

Mag het als mn eigen paard beschouwen, en dat doe ik dan ook Haha!

MaryKate

Oze bijrijdster voor Lady hoeft niets te betalen, ze krijgt zelfs korting op de manege omdat ze nu niet meer een manegepaard gebruikt voor de les.
Verder staan we in volpension dus hoeft ze ook niets te doen.
Ze rijdt 3 dagen per week.

giiipsiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 14:23

sandra1977 schreef:
Ik hoef eigelijk helemaal niets te doen en niets te betalen, echter is dit na korte tijd al veranderd in het haast alles doen en zelf dingen kopen Haha!
Ik rij hem nu langer als een jaar en de eigenaar heeft het altijd over 'mijn paard' Cool
Ik heb de luxe dat de eigenaar dus helemaal niets zelf doet met het paard, ik heb hem echt voor mijzelf.
Ja, de eigenaar voert en betaald alle 'grote' dingen zoals veearts en stalling ed. maar verder zijn alle dingen die het paard nodig heeft voor mijn rekening. (zadels, hoofdstellen, wormspuiten, wedstrijden, les, dekens noem maar op)
Ik mag er alles mee, wedstrijden, naar buiten etc. De eigenaar is blij dat iemand op een verantwoorde manier full-time met zijn paard bezig is en er veel plezier aan beleefd en ik ben blij dat hij mij zijn paard toevertrouwd.
Al met al hebben we een goede samenwerking. De eigenaar wil graag op de hoogte gebracht worden als er iets is met hem en verder moet ik vertrouwen op mijn eigen oordeel.....ik zorg goed voor zijn paard en ga af en toe even langs om hem bij te praten over onze vooruitgang OK dan!
Heb het erg getroffen dus

dat heb ik dus ook behalve buiten rijden want ze is heel sterk en moet haar nog goed leren rijden omdat ze een gehele eigen wil heeft. Na verloop van tijd mag dat ook.
Ik betaal er wel voor

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 14:38

Ik help indien nodig met de andere paarden. hoef niet uit te mesten.
Heb ook mijn eigen pony, dus rijd een paard erbij om uit te brengen op wedstrijden en niet als "verzorgpony"

LindaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 16:02

Verschillend:
Mijn verzorgpony, daar betaalde ik niets voor. Ik mocht niet uitmesten van de eigenaar, anders had hij zelf niets te doen Knipoog (was een gepensioneerde boer). Maar ik hielp wel altijd mee met de pony's op stal zetten, waterbakken vullen, vegen. En ik heb zelf een heleboel spullen voor mijn pony gekocht (dekens, transportbeschermers, wormkuren, hoofdstel, etc...). En de ponyclub en wedstrijden betaalden mijn ouders. Helaas moeten stoppen omdat ik 18 was. Verdrietig
Daarna heb ik zaterdags de paarden van mijn instructrice verzorgd. Daar was alles tip top in orde, dus hoefde ik niets te kopen en ook niet te betalen. Paarden in de wei/paddock zetten, uitmesten, soms voor haar opzadelen, soms paarden wedstrijdklaar maken. In ruil daarvoor mocht ik (bijna altijd) een van haar paarden rijden. Ook daar mee gestopt omdat ik inmiddels al een jaar op kamers zat en mijn leven zich toch meer in Zeist afspeelde dan in Venray.
Daarna heb ik een paar paarden verzorgd, daar hoefde ik ook niet te betalen, maar moest wel verplicht uitmesten en 's avonds voeren. Op zich niet erg, in de zomer was het leuk... Maar als 's winters de omstandigheden zo slecht zijn dat je niet kan rijden, maar wel 2/3 keer in de week in de blubberzooi staat om voor die paarden te zorgen is het al een stuk minder. Nou ja, daar had ik me nog doorheen kunnen bijten, maar als de eigenaar dan alleen maar over me kan klagen, terwijl ik al het werk doe, dan gaat het me toch te ver... dus ben ik gestopt. Boos!
Nu rijd ik een paardje, daar vroegen ze 100 euro per maand voor (2 keer per week rijden. Dat was wat te veel voor mij, dus hebben we afgesproken dat ik 75/maand betaal, maar dan moet ik wel invlechten en 'groomen' op wedstrijden. Verder geef ik het zadel en hoofdstel af en toe een grote schoonmaak en was ik de zadeldekjes als ik het nodig vind. En koop ik veel appels en wortels en snoepjes voor het paard. Lachen De stal ligt ook op een super locatie, je kan het bos in zonder een weg over te steken en er is een binnenbak en een goede buitenbak. Je kan dus altijd fijn rijden, en dat maakt het ook al het geld waard.