zijn er mensen die bij kraak rijden of hebben gereden ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pharlap

zijn er mensen die bij kraak rijden of hebben gereden ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 19:12

Zijn er mensen die bij manege kraak rijden of hebben gereden.
En leasen jullie daar een paard of hebben jullie daar een paard geleased?
Groetjes pharlap.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 19:15

tjee, als ik de naam 'kraak' hoor gaan m'n haren overeind staan....ik ben in zuidland geboren en getogen en kwam er wel 'ns met een vriendinnetje die er reed. Hoe weinig ik toen ook van paarden wist, hoe goed ik toch wist dat het daar niet zo super was zeg maar.......... Knipoog

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 19:33

ja, vroeger........dus dat is heeeeeel lang geleden, wat een zooitje daar!

Jeetje Ingrid, hebben we misschien ooit samen daar een buitenritje gemaakt Tong uitsteken

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 19:38

Voorbij gereden.. heeeeel hard!!! Knipoog

Pharlap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 19:41

Passionato schreef:
Voorbij gereden.. heeeeel hard!!! Knipoog

Hoi,hoi,
Dat is nou jammer ik vraag het nl met een reden.
Groetjes pharlap.

Carlaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 19:44

Misschien is het handig als je die reden hier neer zet. Kunnen mensen wat gerichter antwoorden...

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 16:15

Ik heb er 2,5 jaar geleden gereden (gelest op manegepaarden) Ik heb daar een jaartje gelesd en ben er toen weggegaan... rijd nu bij Hc Simonshaven Maar nu heb ik een bijrijdpaard bij Kraak... Wat wil je eigenlijk weten? Ben nu wel benieuwd!

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 20:49

Waar zit deze manege en wat is de officiële naam?

Pharlap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 23:42

De manege zit in Spijkenisse en heet eigenlijk manege de ruiterhoek.
Groetjes Pharlap.

Donjaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 23:52

Hoi Pharlap,

Mijn ouders denken nog iedere keer dat ze erlangs rijden als ze bij ons op bezoek komen, dat 't een paardenslachterij-bedrijf is.........
't Is maar het uiterlijk, maar de eerste indruk is dan wèl een zeer verkeerde!
En over de rest van de verhalen.........nou mijn schoonfamilie kan er een boek over schrijven. Leuke dingen, maar zeker ook minder leuke dingen.

Kort gezegd: het is geen bedrijf wat ik zou aanraden aan iemand die lessen wil volgen en/of een paard wil huren.

Groeten, Donjaja.

bibi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 12:33

Ik snap niet dat mensen zo kunnen reageren Paardenslachterij bedrijf.
Het lijkt nu over te komen dat het super slecht is!
Aan de buitenkant kan het er misschien minder uitzien, maar zijn deze mensen wel eens binnen geweest Verward
Zien de paarden er te mager uit of misschien te dik, wie kan dat nu zeggen als je er alleen maar langs rijd.
Beetje jammer om zo een ordeel neer te zetten

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 12:55

Nou sorry, maar ik vind nou niet echt dat de paarden daar een superleven hebben... De buitenkant hoeft zeker niet mooi te zijn, maar de rest vind ik ook niet om over naar huis te schrijven.
Het zal daar best gezellig zijn, en vrijheid-blijheid, maar of dat nou zo blijheid voor de paarden is..

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 13:50

jaaa ikke,heb er jaren geleden gereden van mijn 7de tot mijn 16 de ofzo..zeg zo'n 15 jaar geleden...bij ome henk..

bibi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 14:32

Kimmie, die schimmel is echt super, zo een zou ik er ook wel willen hebben, heb die je die uit Spijkenisse vandaan?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 14:46

huh maestro?????neeeeeeeeeeeeeeeeeeee

ik kom al jaren niet meer in spijkenisse,alhoewel ik 1,5 jaar geleden uit hoogvliet ben verhuist

maestro komt uit spanje...

Pharlap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-04 15:21

Hoi,
Ik wil niet dat manege kraak steeds afgezeken wordt.
Ik heb gewoon een vraag gesteld en ik zou het fijn vinden dat we daar bij blijven, anders had ik wel een andere vraag gesteld.
Groetjes pharlap.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 15:25

ik heb daar 3 verzorgpony's staan! je kent ragebol wel he Knipoog

maar k kom er al bijna 2 jaar en ik vindt het een gezellige manege.
okej der zijn minpunten, maar elke manege heeft wel minpunten, maar ook weer pluspunten.
alleen oordelen op uiterlijk kan je niet Knipoog

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 15:29

Pharlap schreef:
Hoi,hoi,
Dat is nou jammer ik vraag het nl met een reden.
Groetjes pharlap.

om welke reden vraag je het ? Knipoog

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 15:42

geeft trouwens die laura daar nog steeds les???

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 15:44

kimmie261 schreef:
geeft trouwens die laura daar nog steeds les???

ik d8 van wel

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 15:46

jee die geeft daar echt dan al jaren les zeg!!!daar ben ik bij begonnen als 7 jarig meisje...is al 27 jaar geleden....

Pharlap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-04 16:04

Ja laura geeft nog steeds les.
Dat is echt een die hard, zoals ze daar staat in weer en wind.
groetjes pharlap.

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:03

ik heb er gelest, 12 jaar terug. Na een jaar weggegaan om de manier waarop ze lesgaven en hoe er met de paarden werd omgegaan. Ik heb geen idee hoe het er nu is, weet alleen dat het er nog steeds triest uitziet (maar heb ook begrepen dat ze de vergunningen niet krijgen om het beter te maken en dat de stallen er van binnen nu wel beter uit zien)

Ik ben daar dus weggegaan omdt je met 16 man in een bak reed van 15 bij 30 meter (8 op de hoefslag en 8 op de binnenhoefslag anders past het niet Verward) En er werd alleen maar tegen je geschreeuwd. Heb er alleen geleerd om heel goed te zitten op bokkende paarden.
Ik vond de paarden destijds er slecht uitzien, slechte stallen en heel slecht tuig. Ik hoop echt voor de paarden en de mensen die er rijden dat het een stuk beter is geworden, maar mij zal je er nooit meer zien.

bolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 13:47

ik heb er 2 paarden staat , denk dat pharlap me wel kent ben een van de tweeling, vroeger zag het er niet netjes uit ne, en die naam blijf je ook houden , maar nu is het zo opgenkapt, mooie ruime boxen ,er staan meer prive paarden dan lespaarden onderhand het is zo gezellig daar en het ziet er nu erg netje suit mooie kantine netjes en goed verzorgde paarden , ook staan er lespony's in groepverband bijmekaar , ze lopen 3 keer in de week in de les mee, en de rest van de week staan ze in een hok, en gaan ze overdag de modderwij op om te spelen, dat is die vieze wij achter stal , er staat geen gras op omdat al die paarden het land omgeploegd hebben daarom heet ook het ook de speelwei de paarden kunnen daar overdag lekker paard zijn in plaats van 23 uur opgesloten te staan en 1 uurtje naar buiten te kunnen , wat bij de meeste stallen gebeurt. het tuig tja daar valt niet veel over te zeggen die man koopt 1 keer per jaar zadels nieuwe , die kinderen pleuren letterlijk die zadels en hoofdstellen overal neer tja en dan krijg je gore zadels ja, en je kunt blijven zeuren dat ze de spullen op moeten ruimen en netjes weghangen maar ze denken toch vaak het zijn mijn spullen toch niet, ook vind ik het wel leuk dat er van die gezellige meiden komen rijden van simonshaven of tinten met de bewering dat ze ongevver al 5 tot 0 jaar rijden en dan opstappen en binnen een 10 min ernaast liggen tja je kan 10 jaar hobbelen op een automaatja waar je haast niks voor doet of je leert rijden op een ettertje die je uittest en pas gaat werken voor je als je ze oed rijd,er lope manege ponys bij die superlief zijn en netjes lopen als je ze goed rijd. mijn tip ,neem eerst les tinte of simonshaven om te leren hobbelen en zitten en sturen ,daarna kom je naar kraak en leer je ook echt rijden en wil je verder met drussuur of springen dan zou ik toch weer voor simonshaven kiezen, er lopen een paar manege paarden en ponys l nivo , of hoger ,maar zoveel zijn er niet de rets loopt op hoog nivo maar is eigen. beetje lang verhaal. ok niet iedereen rijd slecht hoor van andere maneges maar ik bedoel er komen altijd een paar opscheppers hahaha. pharlap wat wil je nopg meer weten?

bolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 13:48

over de paarden en pony s nog een ding de meeste zijn een beetje aan de dikke kant omdat die kinderen ze telkens bij voeren.