Rijden met thermo ondergoed/ broek of skibroek?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

foetsie

Rijden met thermo ondergoed/ broek of skibroek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-04 17:11

Brrrrr heb begint weer echt goed koud te worden. Scheve mond
Ik reed meestal als het koud is met een pyjamabroek onder mn rijbroek en over mn rijbroek weer met lange chaps.

Nu wil ik toch wat anders (warms)aanschaffen.
Weet alleen nog niet of het thermo ondergoed, een thermo broek of een skibroek wordt.

Mijn vraag is dan ook waar rijden jullie mee als het erg koud is, hoe bevalt dit ( kun je hiermee makkelijk op het paard komen, wasbaar, fijn zitten etc. ) en waar heb je hem evt. aangeschaft. Verward

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 17:13

Ik heb een leggin ofzoiets... En een thermo broek maar ik neem dan met extreme kou [we hebben ook alleen een buitenbak] een leggin en dan m'n thermo broek erover...Is lekkerwarm en rijd heerlijk hoor

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 17:14

Ik heb hem bij Hypo gehaald je kan zo'n thermo broek haast overal wel krijgen maar ondergoed lijkt me niet bepaald warm...Een broek over je benen een dikke jas en muts op Vork

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 17:29

Thermo broek als het echt super koud is onder m'n broek, en als het wel erg koud is maar niet superkoud meestal een panty ofzo, maar ik rij met spijkerbroeken dus dat is weer warmer dan de meeste gewone rijbroeken.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 18:26

Ik heb pas een erg warme rijbroek gekocht, dus dat scheelt al en als t nog kouder wordt panty ofzo, maar dat zit voor geen meter.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 18:34

ik heb thermo ondergoed (bij elke ruitersport en gewone sportzaak te verkrijgen). een lange onderbroek en een shirt. Zit heerlijk (naadloos) en lekker warm. Ik heb het ook aan als ik 3 uur in de bak sta les te geven en geen last van de kou!

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 18:54

Ik draag onder mijn jeans een gewone rijbroek als het erg koud is. Dan thermolaarzen en je blijft lekker warm

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 19:05

ik doe gewoon een skibroek over mn rijbroek heen..

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 19:26

Ik gebruik altijd mijn Ski Thermo Ondergoed!
Idd naadloos, en heerlijk warm..

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 19:27

hey
ik heb voor de winter thermolaarzen, erg lekker warm!! jammer genoeg zijn ze niet waterdicht dus wat minder voor een erg natte buitenbak. ik heb vaak 2 dikke truien over elkaar aan in plaats van een jas. en tja die rijbroek dat is het enigste wat koud is want voor me gezicht het ik een lekkere sjaal en winterhandschoentje!

LuckyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 19:28

Ik heb dikke winterlaarzen en een panty er onder:) En 4 paar sokken ofzo Lachen

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 20:11

Thermo ondergoed werkt super, ik heb 1 lange onderbroek en 2 shirts. Zo'n thermobroek rijdt ook wel wat anders geloof ik, maar met t thermo-ondergoed heb ik nergens last van, en het scheelt echt heel veel.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 20:13

Het werkt wel maar ik heb kouallergie(ja dat bestaat echt..)en niks werkt helemaal. Een panty onder je rijbroek is trouwens ook lekker:D

Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 20:56

Ik heb een skibroek... maar dan precies zelfde als een paardrijbroek..
Dus gwoon een paardrijbroek met een hele sterke vulling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 20:58

k heb zo´n lange stakke sportbroek er onderaan..die hardlopers meestal hebben...echt lekker warm...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 22:11

Ik heb thermo-ondergoed dat ik op wintersport ook draag.
Ook heb ik nog een thermo-overbroek maar die heb ik maar 2 x aan gehad. Zit echt waardeloos. Doe mij dat thermo-ondergoed maar.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 23:55

hey
ik heb enkele van die soort t-shirts met lange mouwen, die normaal voor skiën enzo zijn. Dat scheelt wel een hoop!
En ik heb enkele rijbroeken van iets dikkere stof dan in de zomer.
Maar als je bvb hele dagen in de kou loopt, kan je beter zo'n thermo rijbroek of lange chaps erover heen doen. ik had nl vorige winter ook blauwe plekken op mijn benen van de kou...
xxx

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 00:57

ik ben altijd een mietje Lachen
een thermo broek, thermo laarzen, 3 truien over elkaar, en 2 paar handschoenen Lachen en rijden maar!! Maar die thermo broek en laarzen.. WAT EEN UITVINDING!! ze zijn echt lekker warm, en na een uurtje buiten voel je zowaar je tenen nog!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 00:59

ik heb thermo ondergoed van Crane en dat bevalt best onder mijn kleren. dan hoef je je ook niet dik in te pakken. en mijn winterlaarzen pak ik er ook altijd vlot bij. ik heb een hekel aan koude tenen Lachen

Suzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 01:01

Ik heb vorig jaar ook een thermo over broek gekocht, maar ik voel me zo'n propje erin. Komt je bewegingsvrijheid niet echt ten goede. Voor een rustig buitenritje in de kou, is het wel ok, maar als je een beetje aan het dressuren / springen bent, dan zit het niet prettig. Ik had hem eigenlijk alleen nog maar met longeren aan.
Thermo ondergoed of een dikke panty / maillot zit veel prettiger onder je rijbroek. En eventueel lange (regen) chaps om de wind tegen te houden.

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 02:01

ik heb nu nog onder mijn rijbroek een lange onderbroek. Zodra het kouder wordt doe ik weer een thermobroek (zo'n dikke) aan. Maarja daar moet ik eerst nog een nieuwe voor halen aangezien het leer van mijn oude broek is gescheurd.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 02:25

Ik heb een dunne thermobroek, die je kunt vergelijken met een warme maillot zonder voetjes. Ik heb hem nog nooit met rijden aangehad, maar wel een aantal keer toen er sneeuw lag en dat is erg goed bevallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 10:15

Ik draag wel thermo hemden van Craft, echt geweldig spul. Onder mijn rijbroek draag ik niets. Maar als het heel erg koud is draag ik er een dikke joggingbroek overheen die ik tijdens het rijden niet draag.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 10:31

Zijn die Thermo overbroeken al verbetert? Degene die Saskia had was niet elastisch in het kruis en dus kon ze haar been bijna niet in de beugel krijgen, onding. Bij welk merk heb je wel bewegingsvrijheid?

Nu draagt ze een lange onderbroek( Soms bij het Kruidvat voor weinig te koop) en een wollen hemd. Maar voor de winter zou een thermo broek toch wel weer lekker zijn.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 10:41

Ik rijd in de winter gewoon met mijn skibroek, zit heerlijk, maar alleen als ik een buitenrit ga maken, voor de training zelf rijd ik gewoon met een rijbroek +maillot eronder.