wat kost deze bekeuring

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Enamorado

wat kost deze bekeuring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-04 13:11

hoi,
gister op stal hadden we een discussie.

stel na alle berekening blijkt dat je een E rijbewijs moet hebben voor rijden met trailer.
en je wordt gepakt als je deze niet hebt.

was is dan de hoogtte van de bekeuring?

bedankt

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 13:46

Volgens mij is het iets rond €500,- ,maar dat heb ik ook maar van horen zeggen,weet niet of het klopt.
Je rijdt onverzekerd rond,vergeet dat niet.

Maar,correct me if I'm wrong,je mag toch met een zware auto (b.v. jeep) rijden zonder E?Zolang de trailer+ lading niet zwaarder is dan de auto ben je toch niet in overtreding?

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 13:47

Ik heb geen idee, maar lijkt me wel riskant om het uit te gaan proberen...Zowel voor het paard in de trailer als voor jou omdat die boetes niet goedkoop zijn Knipoog

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 13:51

Je kunt op www.om.nl zien wat verschillende overtredingen kosten. Het gaat wel om richtlijken, dus helemaal 100% is het niet. Voor het rijden met een trailer terwijl je geen E rijbewijs hebt als volgt:

Boete: €200
Opmerkingen: 2e overtreding binnen 4 jaar na afdoening van de eerste 220 euro en voorwaardelijke hechtenis 3e maal binnen 4 jaar na afdoening van de eerste, dagvaarden; eis: onvoorwaardelijke hechtenis.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 14:09

Ik weet dat het heel duur is enkele honderden euros. Mijn neef was ooit zo snugger, dus je kan beter het gewoon halen!

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-04 14:13

dat was niet de discussie. het ging om het precieze bedrag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 14:36

Voor de boete zou ik niet zo bang zijn.
Wel voor een ongeluk, je bent niet verzekerd, leuk als je imand invalide rijd...

Quinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 17:39

Hihi, voor dat bedrag kan je bijna je e rijbewijs halen denk ik Haha! , maar nee heb geen idee wat het kost... Verward

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 17:58

Grootste gevaar is dat als er iets gebeurt je niet verzekerd bent. Zou dus maar zorgen dat zoiets niet aan de orde is.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 18:00

Bij een ernstig ongeluk (dat niet eens jouw schuld hoeft te zijn) loop je de kans je hele leven te moeten blijven betalen...

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 18:27

Ik ben dus ooit eens zo dom Schijnheilig geweest om met mijn Golf 1 (83) van 720 kg met een twee paards trailer te gaan rijden. Ik had er geen paard in dus ik maar denken dat mag wel. Maar werd wel mooi aangehouden en kreeg een boete wegens JOYRIDING *LOL* (rijden zonder rijbewijs) hahahaha
Dit geintje kostte me toen, dit is ca 6 jaar geleden, fl 350,--
Gelukkig heb ik nu mijn E, dus geen problemen meer mee (rijd dan niet met mijn Golf, maar met een andere auto voor de trailer)

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 18:36

E-rijbewijs halen kost zo'n 300/400 euro.. (Hangt van de rijschool af)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 20:05

E rijbewijs is iets duurder hoor! Dat red je niet met 300 euro, dat is alleen je aanvraag voor het examen al!

Maarre.....je bent echt ontzettend dom om rond te rijden met een combinatie waarvan je weet dat t niet snor zit! Afgezien van die boete ben je dus onverzekerd, en dat is niet alleen voro schade aan je eigen auto en aan je trailer, maar ook schade aan derden. Dus als je iemand ongelukkig rijdt ben je de rest van je leven aan het afbetalen.

Er zijn zat combinaties te bedenken waarbij het toegestaan is om zonder E met een trailer te rijden, dus dat zou ik dan eerst maar eens goed uitzoeken!

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 21:10

Ik rij met 1.5 paards trailer zonder E ! Legaal.
Punt 1 : mijn auto is zwaarder dan de trailer + laadvermogen
( auto weegt 1215 kg ) ( trailer + max laadgewicht = 1200)

Samen is dit niet meer dan 3500 kg, dus mag ik zonder E rijbewijs rijden.
Mijn auto zelf mag 1300 kg geremd gewicht trekken.

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 21:43

JewelFamke schreef:
Maar,correct me if I'm wrong,je mag toch met een zware auto (b.v. jeep) rijden zonder E?Zolang de trailer+ lading niet zwaarder is dan de auto ben je toch niet in overtreding?

Correction: trailer + LAADVERMOGEN niet meer dan gewicht auto met een max van samengesteld gewicht van 3500 kg.

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-04 20:43

maar nou weet ik nog steeds niet hoe hoog de bekeuring nou zou zijn als je wordt aangehouden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 20:59

PB Ilindra eens Lachen Volgens mij is zij de agente hier op Bokt Lachen Maar ik dacht dat GeJe het al gepost had?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 21:21

4. rijden zonder rijbewijs € 200
5. onverzekerd rijden € 320

Deze 2 samen?

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 22:29

runningkawa schreef:
Voor de boete zou ik niet zo bang zijn.
Wel voor een ongeluk, je bent niet verzekerd...

Een kennis van mij had -willens en wetens- een 3.000kg (laadvermogen) aanhanger, afgeladen met zand, achter zijn 1.500 kg trekkende busje gehangen, zonder over E-rijbewijs te beschikken. Behoorlijk Blond!
Rijdende door de Heinenoordtunnel kiept het gevaarte om, tunnel afgesloten door zand op de weg, de één dag oude aanhanger en het wegdek beschadigd, en politie erbij om een bonnetje te schrijven. Totale kostenpost € 7.000, want tsja, zonder E ben je niet verzekerd voor dit soort ongein.

Voor dat geld had hij toch beter zijn E-rijbewijs kunnen halen én een heel leuk paard voor mij kunnen kopen Haha! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 22:33

En dan heb je geen letsel toegebracht
Want dat is niet te betalen..

dikkiedik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 14:53

sorry hoor, maar waarom zou je in vredesnaam perse willen weten hoe hoog die bekeuring is??? Als je een klein beetje nadenkt, wil je niet eens het risico op die bekeuring lopen. Denk eens na wat voor gevaar je op de weg bent en dan vooral voor andere mensen. Dat je schade aan jezelf toe zou kunnen brengen of aan je eigen auto is tot daar aan toe maar inderdaad....schade aan anderen is niet verzekerd! Je zal iemand ongelukkig rijden!

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 15:33

dikkiedik schreef:
sorry hoor, maar waarom zou je in vredesnaam perse willen weten hoe hoog die bekeuring is??? Als je een klein beetje nadenkt, wil je niet eens het risico op die bekeuring lopen. Denk eens na wat voor gevaar je op de weg bent en dan vooral voor andere mensen. Dat je schade aan jezelf toe zou kunnen brengen of aan je eigen auto is tot daar aan toe maar inderdaad....schade aan anderen is niet verzekerd! Je zal iemand ongelukkig rijden!

IK WIL DIT WETEN OMDAT ER EEN WEDDENSCHAP IS AFGESLOTEN.
jeemig ik stel gewoon een vraag. meer hoef ik dus niet te weten juist omdat we er al 3 uur over gediscusseerd hebben.

we weten ook wel wat voor een gevaar je op de weg bent etc etc.

a vind ik dat men dat zelf moet weten. Ik zou dit zelf dus niet doen zo gaan rijden maar we hadden er een discussie over.

dat is alles

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 18:19

nou zeg, dan moet je je vraag duidelijker stellen en erbij zetten waarom je die vraag stelt, dan krijg je niet zulke antwoorden. Ik dacht net zoals dikkiedik moet ik je eerlijk zeggen!

OmarLinosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 18:20

ik ben dus ook een keer aangehouden.. Bloos zonder e rijbewijs. En dit was niet omdat ik zo graag geld wilde besparen, maar omdat de agentjes op het bureau mij keurig hadden uitgelegd dat ik in mijn geval gewoon met alleen b mocht rijden. Ikke helemaal blij natuurlijk Haha! Kreeg zelfs een hele mooie folder mee waarin duidelijk stond dat in mijn geval alles dik in orde was. Nou dan ga je er vanuit dat het goed zit toch. Schijnheilig Maaromdat ik al van vele mensen had gehoord dat als je aangehouden word de agenten het vaak niet weten, nam ik altijd die folder mee als bewijs.
Had inmiddels bijna een jaar rond gereden met trailer... jahoor, je voelt hem al aankomen... word ik aangehouden. Jong agentje die het allemaal wel eens wilde controleren of zo'n jong meisje wel met een trailer mocht rijden (ter informatie.. ben 19.. 184m , kom dus boven het stuur uit, en zie er al helemaal niet 'jong' uit) Maargoed, controle vond ik natuurlijk prima... (was een erg leuke agent Tong uitsteken dus geen probleem) Zegt ie opeens dat het dus niet mag, omdat onze jeep grijs kenteken is... ook niet terwijl ik die folder dus had.
"verkeerd voorgelicht" noemde hij het.. nou lekker dan Verward
Maar om een lang verhaal kort te maken. Hij vond het vervelend dat andere agenten het verkeerd gezegd. Ik kreeg dus geen boete/ proces verbaal. Mocht alleen niet verder rijden. (even ruilen met me pappie die toch naast mij zat) Viel allemaal reuze mee dus. Alleen neem ik sindsdien het risico niet meer. Zeker omdat bleek dat ik dus niet verzekerd was.
Ga nu lekker e halen en niet meer rekenen of het nu wel of niet mag...

OmarLinosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 18:21

dus om even te antwoorden op de vraag hoe hoog de boete is... Haha!
In mijn geval 0 euro.. ( lief glimlachen doet echt wonderen... Vingers aflikken )