Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Kusia schreef:daden, vind ik dat ze zelf wel mag weten of ze een cap draagt of niet. Het is immers haar leven en hoofd, en ze heeft er voor getekend.
Als je contract op stelt
Rivano schreef:Over cap gesproken: Maakt het dan nog iets uit of zoiets gebeurd op een manege die zo'n veiligeheids certificaat heeft waar je verplicht met cap moet rijden en je bijrijder had geen cap op. Of is de manege dan weer aansprakelijk omdat die iemand laat rijden zonder cap?
Rivano schreef:Maakt het nog iets uit of ze dingen doet die je nadrukkelijk verboden hebt of als je bijrijder iets doet wat nalatig was?
Bijvoorbeeld: Je zegt dat ze absoluut niet met het paard mag springen en ze doet het stiekum toch en valt of beschadigd materialen?
of: Zij gaat er (bij wijze van spreke) achterste voren opzitten terwijl ze langs een drukke weg rijd. (nalatig/onverantwoord)
En heeft een extra paardenverzekering eigenlijk zin als de wet toch al omschreven is wie wat moet vergoeden?
LDRD schreef:Het is gewoon zeer complexe materie het aansprakelijkheidsrecht. Wil je er iets van begrijpen zal je toch rechten moeten gaan studeren en dan blijkt het nog steeds een grijs gebied.
Ziolette schreef:Ik heb dit stuk even gelezen en wat ik mij nu nog afvraag, moet mijn bijrijdster nu wel of geen ruiterbewijs hebben als ik haar laat buitenrijden op mijn paard? (Betreffende paard valt onder onze WA en heeft nog een aparte WA-dekking bij de verzekering) Dat is toch alleen (nog) maar verplicht in bepaalde gebieden? En hoe zit dat als wij samen naar buiten gaan, ik met een paard aan de hand en zij rijdt mijn andere paard.