Hebben jullie ook altijd zo'n standaard ritueel?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ninla_

Hebben jullie ook altijd zo'n standaard ritueel?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-04 19:53

Haha! Ik bedoel eigelijk hebben jullie ook altijd doordeweeks zo'n standaard iets...

Ik ga elke doordeweekse dag behalve vrijdag Schijnheilig
Altijd snel mesten,daarna kruiwagen opzij zetten en ff snel opstrooien dan me voer klaar zetten, en dan ff me stukkie aanvegen.Dan ga ik me kruiwagen legen,en pak ik water voor Nin.En dan zet ik me poetskist klaar pak ik d'r uit de bak en ga ik poetsen en rijden....

Viel me eigelijk op dat het altijd het zelfde is.... Hebben jullie dat nou ook Clown In het weekend is het altijd anders, komt er altijd iets tussendoor.... [manen knippen etc.]

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 19:55

Nee dat heb ik totaal niet, maar dat komt waarschijnlijk doordat de paardjes aan huis staan en ik dus ieder moment kan bedenken wat ik ga doen. Een kwartiertje borstelen kost mij natuuurlijk ook maar een kwartiertje en niet meteen 3 kwartier omdat je heen en weer moet fietsen.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 19:55

Ja meestal doe je steeds precies hetzelfde en ook nog in dezelfde volorde door de week

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 19:59

ja, iedere zondag
klokslag 20 voor 13 vertrek ik naar de manege
om 13 kom ik toe, neem me zweep van bij de paraplu's, ga naar de bar, kijk et wie dak rij (ook al dak al een jaar met hetzelfde paard rij Haha!)
dan loop ik door, zet men gerief klaar
en 20 na een haal ik dat paard uit, poetsen, hoeven krabben (LV,LA,RV,RA)
sjabrak erop ,zadel erop goed leggen, aansingelen, hoofdstel in, handschoenen nemen
singel losmaken en zadel een halve meter vooruit leggen (:D) terug vastmaken en gaan rijden
na het rijden, uitstappen zonder zadel, paar aanbinden, deken erop snoepje en op stal
tuig wegbergen
je kunt de klok erop gelijk zetten Haha!

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 20:11

Op mijn vorige stallen mestte ik altijd bij aankomst uit, zette voer klaar en daarna stak ik al mijn tijd en aandacht in mijn paard.

Nu hoef ik niet meer uit te mesten en eerlijk gezegt ben ik dus ook wel mijn ritme enigszins kwijt, zet nu wel voer klaar, maar daarna kan ik gelijk met paard aan de slag.

Heel leuk maar raar genoeg na 2 jaar hetzelfde ritueel wel vreemd en even wennen.

gucci_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 20:11

ik heb ook altijd een vaste volgorde wat ik ga doen.. donderdag wordt ze losgegooid door iemand anders.. enige dag dat ik niet kan.. zaterdag longeerdag.. rest van de dagen rijden
eerst gooi ik haar los.. dan mest ik de stal uit.. dan zet ik der op de wasplaats en ga ik opzadelen ed. en dan rijden.. terug op de wasplaats benen afspuiten.. op stal en weer naar huis Lachen

LBroekhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 20:29

Ja ik ook
Altijd eerst mesten, poetsen, rijden, afzadelen en dan mogen ze nog even buiten.
ondertussen water vullen, dan op stal ,voeren en dat was het zo`n beetje.
Ik doe natuurlijk ook wel eens andere dingen! Knipoog

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 20:32

als ik aankomen altijd eerst uitmesten, voer klaarzetten en stukkie aanvegen. en dan bortel;s pakken en poetsen.
maar ik doe niet vaste dagen beweging geven, dus soms lopen ze ondertussen geowon los.

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 20:39

uhmm.. nee eigenlijk niet.. heb wel dat ik om de dag zelf voer Lachen en het voer zelf elke dag klaarz et+stal uitmest. vedrer eigenlijk niks Lachen

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 20:45

Jaa nu je het zegt :p

Ik zet eerst m'n paardje buiten, dan ga ik mesten en opstrooien.
Dan houd ik een kwartiertje pauze Tong uitsteken dan haal ik m'n paardje weer naar binnen en ga ik poetsen en leg m'n zweetdeken alvast over de bakrand. Dan ga ik opzadelen en rijden/longeren!! Daarna mag m'n paardje nog even rollen, dan haal ik er een borstel overheen, gooi haar deken op, geef water en een snoepje. En dan weer naar huis, of nog even kletsen in de kantine!!

(En hiermee ben ik altijd toch wel 2 uur bezig Verward )

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 21:04

Zelfs bij mijn chaps aandoen heb ik een vast ritueel Haha!
Kom toe, knuffel eerst, leg tuig klaar, haal paard, borstel eerst met rode borstel, dan zachte, dan de benen, dan hoefen uitkrabben, dan manen kammen. Daarna zijn peesbeschermers aan, dekje, zadel, handschoenen en cap, hoofdstel. Na rijden singel los en stijgbeugels omhoog, uit de bak, eerst cap af, dan zadel, dan hoofdstel en snoepje Haha!

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 21:06

uitmesten bij aankomst,losgooien wanneer mogenlijk is,voer klaarzetten,poetsen,rijden of longe.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 21:17

danny naar school brengen 30 tot 45 min rijden (per auto in de file) naar stal
hooi bijvullen biks geven wei mesten stal mesten vegen water
gelijk water konijntjes kippies die eten geven
tussen door de poesjes en dan kijken wie ik hoe wat waar beweging ga geven ...

nu stan de 2 grote elders in pension kleine word verzorgd door derden
1 verkocht toch wel fftjes wennen maar heb teveel te doen
om er erg mee te zitten )sochtends dan .. in de loop vd dag heb ik toch iets van hum mis iets)dadelijk staan ze in de achtertuin , heerlijk

nog 3,5 week voor de verhuizing .. max 2 maandjes paardjes weer thuis jipie !

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 22:34

Kom aan, kijk of er een bak vrij is, zoja zet ik dr erin zoniet zet ik dr aan het hek. Dan ga ik mijn (vlas)stal uitmesten, hooinetten vullen, voer maken, paard uit de bak, poetsen en dan rijden en longeren, afzadelen meestal ffies zweetdeken op en ffies na verzorgen. Daarna ga ik nog heel lang kletsen Tong uitsteken:D

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 17:02

Eerst Nancy knuffelen en poetsen, rijden, afzadelen, hoeven krabben, zweetdek op. Dan Tinky knuffelen en poetsen, rijden, afzadelen, hoeven krabben, zweetdek op. Dan ga ik weer naar Nancy, zweetdek af, poetsen, deken op. Dan ga ik even naar de kantine, Tinky zweetdek af, poetsen, deken op. Afscheid nemen van beide en naar huis!

Illona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 17:10

ja, eerst stal uitmeste+open leggen zodat die kan drogen, paard halen, poetse (alles exact het zelfde als altijd Knipoog rijde, stal dicht, paar dnaar bed Clown

Linardsje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 17:15

Het ligt eraan of ik perse om een bepaalde tijd moet rijden of dat opeens de paddock vrij komt. Maar meestal gaat het zo : Paard in de paddock, uitmesten, bijkletsen en spullen pakken, paard uit de paddock, poetsen, opzadelen, rijden, afzadelen, spullen opruimen en even bijkomen Knipoog, daarna nog even een beetje poetsen en hoeven doen.

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 19:01

Toen Pim nog op een pensionstal stond deed ik het ook precies zoals jij het omschrijft. Maar sinds hij aan huis staat gaat alles eigenlijk veel makkelijker, nu doe ik alles op het gemak, verzin terwijl ik bezig ben wat ik ga doen. En heb nu wel 2 stallen uit te mesten, maar daarvoor terug hoeft het nog maar 2 keer in de week (waarvan 1x samen met de verzorger van het andere paard )

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 19:05

ik kom aan
ga kijken bij tiff
ga dan weer terug om haar halster te halen
haal haar uit de stal
zet haar in de stapmolen
pak de kruiwagen
ga uitmesten
daarna voer klaarzetten
daarna alle spullen voor het poetsen/rijden/longeren
klaarzetten
tiff uit de stapmolen
poetsen
opzadelen
rijden
afzadelen
nog snel borstel eroverheen, snoepje geven
op stal
alle spullen opruimen
naar huis
en dan is het alweer 2,5 uur later dan dat ik begon!

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 19:53

Ik begin meestal wel met uitmesten. Dan heb je dat gehad. Na t rijden ben ik moe Haha!
Daarna verschillend, ophalen, poetsen, enz

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 20:16

Ik kom, geef een appel, ga dan even aan de eigenaren melden dat ik er ben (paarden staan aan huis), dan haal ik het stroom eraf, paarden uit de stal, vastzetten, uitloop aanvegen, stal mesten, water vullen, zandstuk uitloop aanharken, wortels geven, kruiwagen legen, poetsen, shetlander terug in stal, hooi geven, opzadelen, rijden, afzadelen, deken, op stal. Worteltje, en dan naar huis Lachen

Preddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 20:20

Ik doe eigenlijk met poetsen 1 volgorde en wordt ook kriegel als er iemand mee wilt helpen (haha nee ben niet paranoia Haha!)

appie_rulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 03:48

hihi... er bekend allemaal... ik heb ook zo'n ritueel...
eerst paarden gedag zeggen
halsters pakken,
jack's eruit,
devil eruit,
kruiwagen, riek en bezem pakken.
stal van jack's uitmesten
stal van devil uitmesten
opstrooien
hooi in de stal leggen
devil uit de bak,
controleren op eventuele plekjes/wondjes
hoefjes LV, LA, RV, RA
rosborstel, harde borstel, zachte borstel, superzachte borstel
en als laatste de manen en staart.
daarna jack's zelfde ritueel
dan naar stal, dekens op
gedag zeggen
en weer naar huis..

dit is eigenlijk het standaard ritueel buiten het rijden dan Haha!

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 11:09

Eigenlijk nooit, maar nu mijn Paard Bronchitis heb doe ik wel alles hetzelfde elke dag weer!
Kom aan, pak mn spulletjes, dan zet ik hem in de Stapmolen. Dan ga ik zijn stal mesten, opstrooien, hooinet vullen en zijn voerbak schoonmaken (aangekoekte medicijnen) en muesli geven, Dan is meestal ongeveer een uurtje voorbij Haal ik hem uit de Molen, Poetsen en hij is klaar.

Meer mag hij helaas niet doen van de Dierenarts..

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 11:16

Ik kom aan.. en loop eerst even naar Libel toe.. Die begint dan heel hard te hinniken en tegen dr deur te schoppen en dan moet ze dus een pluk hooi hebben .. Dan loop ik even naar asterix.. Die hinnikt ook altijd..Die een plukje hooi en dan ga ik naar libel.uitmesten en hooinetten vullen en dan asterix hetzelfde...Dan ga ik rijden en dan daarna doe ik nog wat met asterix Haha!