Hoe komen jullie aan je stal?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hoe komen jullie aan je stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 22:24

Ik ben me zo eens aan het orienteren op stalling hier in de omgeving voor ooit,als ik een eigen paard heb. Haha!
Nu vind ik het best lastig dat allemaal uit te vogelen,want zoveel paardenmensen ken ik niet en dus loop ik waarschijnlijk ook flink wat particuliere stallen mis. Scheve mond
Ik vroeg me af hoe jullie aan je stal zijn gekomen?
Sta je op een bekende stal,of via kennissen?
Of heb je maarzo aan bv een boer gevraagd of hij plek had?
Ik ben benieuwd Lachen

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 22:25

Vroeger stond ik bij een manege die 500 meter verderop is, dus daar kwamen we gewoon omdat mijn zus en ik er al reden, nu staan we bij manege bria, die we van paardenmensen kennen.

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 22:34

Ik heb mijn huidige stal gevonden middels een advertentie in een streekblad.

Ik ben erg tevreden over de stal, zou niet meer anders willen !

smiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 22:38

Gewoon eens wat rondkijken in de buurt en het vragen!

Ik had geluk. Mijn moeder werkt bij de staleigenaar op de zaak Haha!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 22:43

Ik was samen met een aantal stalgenoeten op zoek naar wat anders. De vorige stal beviel me absoluut niet meer. 1 van die mensen (nouja stel met dochter) kregen de mogelijkheid een kleine stal te kopen incl wei en bak. En omdat wij al jaren goed met elkaar door 1 deur kunnen hebben ze gevraagd of ik mee wilde Lachen tuurlijk *LOL*

geeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 22:48

het zijn mijn oude buren en ik kwam er als kind al helpen op de boerderij toen zijn ze een pensionstal begonnen en twijfelde ik geen moment want het is daar goed voor elkaar!!

Celvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 22:49

Wij stonden op een stalletje in Rhoon en dat is toen helemaal misgelopen ( details bespaar ik )... Ukkiepuk hier van bokt stond toen al op de stal waar we nu staan, en heeft ons daar heen gehaald !

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 22:49

via een leerling van me, ik geef Informatica op een ROC en ze zaten te internetten tijdens de les, toen zag ik dat zij iets met paarden opzocht en ik gaf haar het adres van de site van mijn paard, we raakten aan de praat en toen had ik stalling: 5 minuten van huis OK dan! Clown

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 22:50

Mijn pony's staan thuis.

Dennis heeft hier voor bij iemand gestaan die zijn merrie gedekt is door Dennis. Toen heb ik hem geholpen zijn jonge hengst handelbaar te maken(je kon hem niet eens aanraken in het begin, na een tijdje kon hij zelf gelongeerd worden en liep hij aan de lange lijnen) inruil voor weidegang.

Daarvoor heeft Dennis bij Max hier op bokt gestaan. Dennis is ook van haar geweest. Toen ik hem gekocht had heeft hij daar eerst nog 1,5 jaar gestaan voordat hij bij die kennis terecht kwam en vervolgens bij mij thuis.

La_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 22:52

Ik weet niet precies hoe we aan deze stalling zijn gekomen.
Lady stond eerst bij m'n opa op de boerderij en toen we daar weg moesten konden we naar deze pensionstal. Ook een boerderij dus waarschijnlijk wel een kennis van m'n opa.

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 23:36

Ik ben iets meer dan 5 jaar geleden bij de stal waar ik nu staa langs gegaan om tevragen of ik daar de pony's mocht verzorgen. Ik heb voor die man toen ook nog 2 pony's gereden maar dat klikte niet echt, dus mocht ik na 3 jaar daar rond te lopen van die man een eigen pony daar stallen. Ik verzorg nog steeds die paarden en mest samen met mijn moeder nog de stallen af. En zo kan annebel daar mooi staan.

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 23:52

Aanbellen bij alles wat een stal zou kunnen verhuren, beetje rondtoeren door de omgeving en je vind een hoop!!

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 23:53

Hier was het makkelijk. In het dorp waar mijn paard staat zijn al 4 grote pensionstallen. Inmiddels sta ik bij particulieren en daar ben ik via een advertentie op marktplaats aangekomen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 23:57

via een goede vriendin.
Ik vroeg haar of ze geen stalling wist en ze gaf me het telefoonnummer van mijn huidige stal, superstal!

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 00:06

De eerste stal waar ik stond, was een manege dat werd later een pensionstal. Daar reed ik al zo'n 6 jaar toen en het was dan ook meer dan logisch dat ik mijn pony daar zou stallen. Maar na ong. 2 jaar kreeg ik aangeboden om 2 jonge D-pony's te gaan bijrijden. (ik vraag me trouwens tot op heden nog steeds af, hoe die man aan mij is gekomen, want ik reed wedstrijden op het laagste niveau en kende hem verder eigenlijk niet en ik sta daar nu al 2 jaar!...maar vind het zo raar om te vragen...) En toen ik een nieuwe pony kreeg een half jaar daarna, heb ik gevraagd of ik deze bij die andere mocht stallen en dat mocht gelukkig en sinds die tijd ben ik "stalruiter" bij deze kleine privéstal.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 00:32

De manege waar ik eerst stond was voor de hand liggend. Ik heb daar leren rijden en de eigenares van de stal is mee naar de handelaar geweest om te kijken of Prisca geschikt voor mij was. Ze is toen automatisch daar gestald. Ik woonde toen nog bij mijn ouders.

De stal in Oss ging anders. De moeder van een vriend geeft les aan een ponyclub en via haar kwam hij hier af en toe op stal. Toen we Pris naar Oss wilden hebben, kwam hij met deze stal. Hij heeft ons het adres gegeven en wij hebben dus gebeld.

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 00:39

het is best moeilijk inderdaad, wat doe je eerst: stalling zoeken en dan een paard kopen of anders om.
ik ging kijken voor een veulen en leonoor hie op bokt deed de verkoop voor een boer waar het veulen van was.
ik had nog geen stalling, maar ik dacht ik ga eerst maar kijken, niet met de bedoeling om gelijk een paard te kopen.
maar ik was verkocht en Leonoor zei dat er nog plek bij hun was dus ben daar gaan kijken, en de volgende dag de stalling geregeld en Damian gekocht.
ik heb gewoon veel mazzel gehad
in ieder geval veel succes

brechje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 00:43

Ik heb een aantal hoefsmeden opgebeld en daar de vraag voorgelegd of zij nog een adres hadden waar ik mijn paard kon stallen. Ik was op zoek naar een particulier, omdat ik niet zo graag op een manege sta.....en zo kom ik op deze stal en verhuizen doen we niet meer!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 00:53

mijn ouders...stal aan huis... Haha!

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 00:54

via een vriendin die ik van de manege leerde kennen waar ik reed toen.
ik kwam er staan en week later was zij weg.
ik sta er nu al 5 jaar.
en bij mn shet der stal was altijd nog een grote stal leeg en kwam mijn pony te staan.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 09:34

Tot nu toe ben ik altijd aan mijn stalling gekomen door persoonlijk langs te gaan en te gaan vragen. Ik had altijd wel een schattige foto van mijn pony mee. Het is wel eens gebeurd dat een boer er geen pensionklanten meer bij wilde hebben, maar twee (mijn vriendin en ik wilde onze pony's bij elkaar houden) pony's mochten dan wel komen. Haha!

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 09:54

Via mijn stage en via de handelaar waar ik eerst kwam Tong uitsteken

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 10:06

In Den Haag kwam ik aan een stal door rondvragen bij kennissen maar toen ik ging verhuizen werd dat moeilijker. In Amersfoort en later in Son en Breugel kende ik helemaal niemand.
Ik heb wel eens mensen tijdens een buitenrit staande gehouden om te vragen waar zij stonden terwijl ik aan het rondrijden was op zoek naar een stal.
In Amersfoort heb ik een tijdje op een manege gestaan en via mensen daar ben ik later op een pensionstal terecht gekomen. Ik hou niet zo van maneges, die zijn me te druk.

Op de stal waar mijn paarden nu staan had mijn vriend zijn paard al staan, dat was gemakkelijk.

Eerst stal en dan paard lijkt me een logische volgorde. Je zal er maar een gekocht hebben en nog geen plek kunnen vinden.

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 10:25

Ik stond eerst met mijn vorige paard op een manege, hier verzorgde ik al een paard. Via een toenmalige vriend verhuisde ik naar een pensionstal waar de koeien plaats hadden gemaakt voor de paarden.
Kreeg daar les van mijn ex-instructrice en ben een paar maanden later verhuisd naar de stal aan huis bij die instructrice.
Later ben ik verhuisd naar de stal waar ik nu sta.
Enige jaren geleden had ik al gehoord dat dat een leuke stal zou zijn, heb toen gebeld en stond toen op een wachtlijst, enige weken later werd ik gebeld en kon ik verhuizen hier naar toe.
En ik moet zeggen het bevalt me nog steeds. Haha!

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 10:35

mijn eerste stal vond ik door een emijse vand e ponyclub.. die wist dat ik wat zocht en hoorde dat er ergens 1 vrij was dus kwam ze bij mij uit..
dit was bij ene boer aan huis.. has slecht twee stallen en een bak met zwart zand en geen weidegang...
mijn tweede stal vond ik door mijn bijrijder.. was voor hem dichterbij huis en was een echte pensionstal.. longeercirkel, buitenbak met wit zand en verlcihting en weidegang om de dag..
Mijn derde stal was voor de verkoop van mijn pony en wa sop een manege omdat de eigenaar vroeger een vriend van mijn vader was geweest..
de stal waar mijn verzorgpony's nu staan hebben we gevonden door middel van een advertentie op marktplaats!!

dus mijn tip laat vallen aan zveel mogelijk mensen dat je wta zoekt en hou je ogen goed open en advertenties kunnen best goed werken!