Kan ik vandaag sokjes wassen?Of ik dat te koud?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ZWEDE

Kan ik vandaag sokjes wassen?Of ik dat te koud?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-04 12:16

Ik vroeg me af of ik vandaag de sokken en de manen van mijn paard kon wassen.
Of ik dat misschien te koud?
Ik heb wel beschikking over lauw water
maar verder staat mijn paard buiten (en snachts in stal)

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 12:18

Z'n sokken kan je wel wassen, zeker als je lauw water hebt. Je moet ze dan natuurlijk wel goed afdrogen.. Lachen
De manen zou ik niet doen, dan wordt vaak ook de hals van het paard nat, en dat lijkt me erg koud.

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 12:19

Ik zou geen manen meer wassen in dit tijd stip van het jaar,en de voetjes die was ik ook alleen maar als ik op wedstrijd moet ik vind het er te koud voor.

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 12:22

mijn dochter is op dit moment ook lekker met haar pony's aan het 'tutten' hoor, voetjes wassen, staart wassen (verder niets nat maken) daarna weer goed droogmaken en niet nat in de wei zetten, moet nog best kunnen hoor!

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 12:36

voetjes kunnen met dit weer nog makkelijk (sterker nog, ik doe het nog bijna elke dag, na arbeid.) manen zou ik innd niet doen:verkoudheid etc.
alleen als het per se moet, moet je daarna een halstukzweetdeken er over heen doen en wandelen tot dat het droog is(Wat erg lang duurd dus ik raad het je af)

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 12:41

ehm.. waarom zou je z'n sokken wassen als je hem dan toch weer in de wei zet? Ik zou het niet doen dan! Lachen
Ik spuit wel altijd de benen af na het werk, maar droog ze dan wel zo goed mogelijk af.

schapendoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 12:44

zolang het boven het vriespunt is kan het, mits je het paard later lekker met 'n dekentje op stal zet, uit de wind. dan is er niks aan de hand.

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 13:03

schapendoes schreef:
zolang het boven het vriespunt is kan het, mits je het paard later lekker met 'n dekentje op stal zet, uit de wind. dan is er niks aan de hand.

Nou dat vind ik van wel een wind daar kan een paard goed ziek van worden.
De benen na het werk spuit ik ook af en dan houd het op met wassen de manen was ik alleen in de zomer. als de wind niet zo koud is

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 13:06

Je gaat een paard wat op het lijf nat is toch ook niet buiten in de wind zetten nu? Dat zegt schapendoes ook, gewoon lekker met deken op in de stal. Wij hebben een wasbox met warm water, dus ik was gewoon het hele jaar door als ik dat wil. Maar daarna idd goed droogtrekken en met handoeken hoofd en benen drogen, deken op en klaar Lachen

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 13:08

ja maar als je buiten je paard moet wassen pakken ze toch een kou van de wind mee

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 13:08

Sokken kan makkelijk...benen droog ik nooit af, tenzij het vriest natuurlijk. De paarden bij mij op stal staan overdag lekker in paddocks en die zijn niet kurkiedroog hoor. Paarden komen eruit tot hun knieën in de bagger. Ze spuiten de benen af, maar afdrogen vind ik een beetje overdreven. Paarden zijn niet van suiker jongens Lachen

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 13:13

wendyke schreef:
ja maar als je buiten je paard moet wassen pakken ze toch een kou van de wind mee

Ja dat moet je nu dus ook niet doen. Lijkt me logisch.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 13:14

XoNo schreef:
Sokken kan makkelijk...benen droog ik nooit af, tenzij het vriest natuurlijk. De paarden bij mij op stal staan overdag lekker in paddocks en die zijn niet kurkiedroog hoor. Paarden komen eruit tot hun knieën in de bagger. Ze spuiten de benen af, maar afdrogen vind ik een beetje overdreven. Paarden zijn niet van suiker jongens Lachen

Afdrogen is wel beter als je een paard hebt met sokken Knipoog Anders duurt het eeuwen voordat het droog is en krijg je sneller mok oid.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 13:27

wendyke schreef:

Je bent toch geen uur bezig met sokken wassen?

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 13:33

Ik denk dat ze het over het lijf heeft? Van sokken wassen pakt een paard echt geen kou hoor Lachen

ZWEDE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-04 13:37

Erg bedankt voor de reacties.
Ik weet nu zeker dat het gewoon kan (zn voeten in ieder geval),
ik had het wellicht zelf kunnen bedenken.
Maar ik ben nogal een muts wat dat betreft.

Dabo schreef:
ehm.. waarom zou je z'n sokken wassen als je hem dan toch weer in de wei zet? Ik zou het niet doen dan! Lachen

Ik wil hem vandaag aan mijn vriendje laten zien.Dus even mooi maken Bloos
En aangezien hij iedere dag rolt zitten zijn manen helemaal onder de modder.Maar ik zal wel kijken of ik het eruit kan kammer. *LOL*

Vivande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 15:29

kan makkelijk Knipoog

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 16:33

op mijn stage worden de wedstrijdpaarden na het werk altijd helemaal afgespoten, en dan met een wollen halsdeken in de stal gezet, als het paard droog is onder de deken gaat de staldeken er weer op.

En dit gebeurt het hele jaar door, dus het kan nog wel hoor

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 16:52

Starbreeze schreef:
Afdrogen is wel beter als je een paard hebt met sokken Knipoog Anders duurt het eeuwen voordat het droog is en krijg je sneller mok oid.

Daarom is er geen paard die bij mij zijn sokken mag houden. Het is dat ik niet van het soort paarden houd die sokken hebben, maar anders waren hun beentjes kaal Ja, ook tinkers en friezen en weet ik het allemaal. Ik vind sokken namelijk niet alleen onhandig, maar ook spuuglelijk Tong uitsteken

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 17:05

Als ik de benen van mijn paard afspuit,droog ik ze altjd wel goed af,ivm mok,is hij gevoelig voor.
Als ik zn hele lichaam was,haal ik op het eind een zweetmes eroverheen,en zet hem in het solarium.

Nu sokjes wassen kan wel,het vriest nog niet.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 17:15

tuurlijk kan dat! volgende week gaat bij mijn tinker de spuit over het complete paard, koud of niet koud! en sokjes wassen kan altijd, als je paard in de wei staat krijgt deze toch ook natte voeten?

kizz_rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 17:18

kan wel hoor! de shetlanders die ik verzorg gingen vandaag ook voor de lol in het water rollen... (gekke beestjes)

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 18:06

XoNo schreef:
Daarom is er geen paard die bij mij zijn sokken mag houden. Het is dat ik niet van het soort paarden houd die sokken hebben, maar anders waren hun beentjes kaal Ja, ook tinkers en friezen en weet ik het allemaal. Ik vind sokken namelijk niet alleen onhandig, maar ook spuuglelijk Tong uitsteken

Tja dat vind ik nou ook van bonte paarden Bloos nee hoor GEINTJE Knipoog Ik ga bij mijn fries toch echt niet de sokken eraf halen. Ik frunnik gewoon we een kwartiertje langer met die benen, no problem. Ieder zn ding he!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 18:13

Tuurlijk. Ik spoel me pony na het rijden helemaal af, zomer en winter.

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 18:30

Misser schreef:
Je bent toch geen uur bezig met sokken wassen?

wie zegt dat ik het over sokken wassen had want da hoef ik nie eens want ze heeft zwarte benen maar ik heb het over het algemeen van manen en starrt wasssen bijv. en aangezien wij dat dus wel altijd buiten moeten en niet binnen kunnen.