hoeveel vraag is er naar een bijrijpaard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Calice

hoeveel vraag is er naar een bijrijpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-04 19:29

hoi hoi,

het is toch weer bij mij aan het jeuken om aan een eigen paard te gaan denken.
maar aangezien ik niet alle dagen in de week kan en ik toch wil dat het paard zijn beweging krijgt zou ik dus op zoek moeten gaan naar een bijrijd(st)er.
het zou om ongeveer 2 dagen per week gaan en ik dacht aan een vergoeding van 50 euro per maand.
(je mag dan zeg maar 2 dagen per week doen wat je wilt)
nu was mijn vraag hoeveel vraag is er in zoetermeer naar een bijrijpaard/fjord?
hij/zij zou eventueel in stompwijk gestald worden maar het is dan zeker vanuit zoetermeer te fietsen.
ik heb nu dus nog geen eigen paard maar als ik met zekerheid kan weten dat er een bijrijd(st)er zou zijn dan zou dat de boel al wat kunnen veranderen .
(mijn ouders willen er ook nog over denken enz.)
het is neit de bedoeling dat het zeg maar een meisje van 9 ofzo zou zijn.

groetjes ilse.

Aramat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 19:32

Ik denk dat als je alleen een paard kan houden als je een bijrijdster hebt dat je t dan niet moet doen.. Als die bijrijdster ermee stopt of het klikt niet dan zit je, want je kan niet alle dagen en je rekent misschien op t geld..
Maar goed, dat was je vraag niet, volgens mij is er hier wel veel vraag naar bijrijdpaarden, moet je even op marktplaats kijken.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 19:32

kijk maar is bij EA GZ hier, en op marktplaats, het enige nadeeel is dat veel mensen geen vergoeding willen betalen

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 19:34

Kijk eens op marktplaats hoeveel bijrijders hier in de buurt worden aangeboden.
Hou er wel rekening mee dat ook bijrijders wel eens niet kunnen en ermee kunnen stoppen of dat het tussen jou en de bijrijder niet klikt oid. Het is niet altijd even gemakkelijk om een goede bijrijder te vinden en dan zit jij dalijk met een paard waar je niet heen kan. Als ik jou was zou ik mezelf als bijrijder aanbieden... kost net wat minder tijd aangezien je nog op school zit en daar ook veel tijd in gaat zitten denk ik.

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 19:37

Hangt het van de vergoeding af? Dan zou ik hetzeker niet doen..
Het paard kan toch 2 dagen in de wei als je geen tijd hebt?
Misschien valt het wel mee..

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 19:39

ik denk dat een vergoeding niet perse nodig is
die mensen hebben er dan tog ook weer plezier van

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-04 19:43

het hangt niet van de vergoeding af nee maar met dat beetje extra geld kan ik zeg maar eens wat extra's voor hem/haar kopen.en als iemand op een manege zou rijden dan zou die persoon zeg maar ook wat kwijt zijn. maar het lijkt mij gewoon lekker als hij/zij er elke dag lekker uitkomt. en die vrije dag geef ik dan desnoods zelf Lachen dan kan ik lekker gaan wandelen enz.
en mocht ik dan ooit een keer ziek zijn dan heb ik zeg maar iets om eventueel op terug te vallen (dat mijn bijrijd(st)er dan een keer extra kan rijden.) snappen jullie?

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 19:54

Ik weet niet precies hoeveel vraag er naar een bijrijdpaard is maar voor mij zou hij al afvallen omdat het 50 euro in de maand kost. Dit vind ik echt te veel voor 2 keer in de week.
Waar ik pony's verzorg hoef ik niets te betalen maar uit ervaring weet ik te zeggen dat iedereen toch wel extra dingen voor het paardje gaat kopen. Dus daarvoor is die 50 euro niet echt nodig.
Verder is het ook denk ik wat moeilijker om zomaar een bijrijder te vinden. Je neemt er niet zomaar 1, het moet echt klikken zowel met jou als met de pony. En die pony moet er eerst zijn voordat je weet of het klikt.
Je vraag is dus best moeilijk te beantwoorden. Maar succes ermee Lachen

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 21:05

Bij ons in de regio kan je best een (betalende) bijrijder vinden, moeilijker vind ik een goede bijrijder te vinden waarbij die klik en het vertrouwen er is. Durf mijn paard niet zomaar uit handen te geven, want een ander doet het altijd anders (minder goed Schijnheilig ) Bloos

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 21:10

zelf zou ik ook graag een bijrijder willen hebben voor mijn paardjes(zonder dat er iemand voor hoeft te betalen), maar die meiden die er op af kwamen vond ik niets: het verzorgen ging niet zoals ik in gedachten had (ben ik te veel eisend?). Maar mocht iemand nog een goede bijrijder weten.. hou ik mij aanbevolen *LOL*

Quinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 21:14

Ik ben wel altijd bereid geweest om een bijdrage te betalen, heb bij een vorig bijrijdapaard 80 euro in de maand betaald, hier had ik beschikking over een binnenbak en 1 keer in de week les.
En dat was voor meerdere dagen in de week, meestal in het weekend niet.
De jongere meisjes zullen niet zo snel een bijdrage kunnen betalen, omdat ze nog geen inkomen hebben, maar de meiden die een baan hebben of iets dergelijks zullen dat denk ik niet zo n probleem vinden, want het is best moeilijk om wat te vinden wat je aanspreekt en wat klikt met de eigenaresse en het paard.

cheyenne3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 10:07

ook ik ben voor de vierde keer op zoek naar een (betaalde bijrijder)
omgeving rotterdam is toch moeilijker dan ik dacht, zeker als je een volwassen ruiter zoekt, voor een jong paard is een volwassen ervaren persoon toch het beste.
Dus niet ervan uit gaan dat je een bijrijdster vindt, zoek anders zelf eerst een bijrijdpaard, mijn vorige paard heb ik dus verkocht aan mijn bijrijdster, dat is natuurlijk ideaal.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 11:06

Volgens mij is het voor een bijrijder moeilijk een GOED PAARD te vinden en voor een eigenaar moeilijk om een GOEDE BIJRIJDER te vinden Tong uitsteken

Daarnaast denk ik dat je niet voor het geld een bijrijder moet nemen, straks stopt hij/zij ermee kun je nog alles zelf betalen. We zo handig als je dat dan idd ook kunt.

Duie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 11:21

Ik ben ook bijrijder, en betaal er 80 euro voor, om drie dagen in de week te rijden. Hoef verder niks te kopen, maar doe het toch, zoals een nieuw hoofdstel, nieuwe deken enz. maar dat hoef ik dus niet....

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-04 11:36

ik had ook aan dat geld gedacht omdat er anders een behoorlijk grote kans is dat er pennymeisjes op af komen Scheve mond ...meestal krijg je als je een bijdrage vraagt wat meer volwassen personen.
en dat persoon zou dan zeg maar ook niks hoeven te kopen.
(het zou zeg maar meer een keer een tegemoetkoming zijn voor de smid of een wormenkuur.) want er zijn ook mensen die zeggen dat een bijrijd(st)er de smid moet betalen en stel dat het paard dan voor op ijzers staat is dat ook rond de 50 euro. dus vandaar dat ik ook dacht dat dit een reeel bedrag was.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 12:58

Ik heb zelf nooit wat betaald. Simpelweg omdat ik het niet elke maand op kan brengen. Ik werk wel, maar heb een baan, een auto.
Daarom kocht ik af en toe eens wat. Als ik het die maand wel kon missen. Dekje, halster, muesli. Wat op dat moment nodig was. En als er niets nodig was, dan gewoon voor het leuke.
Op dit moment heb ik geen bijrijdpaard, maar als ik weer op zoek zou gaan, dan zou ik nog steeds niks kunnen betalen. Maar het is maar waar jij je prioriteiten legt.

Maar om je vraag te beantwoorden Lachen
Kijk idd eens op marktplaats, bij EA paarden gezocht. Dan krijg je wel een idee.

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 13:15

Ik ben ook een bijrijder en ik hoef niks te betalen en mag met het paard ook nog op wedstrijd

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 14:08

Ik heb ook een bijrijder die mijn paard drie keer per week rijdt. Ze hoeft er niets voor te betalen Schijnheilig . De reden hiervoor is dat ik graag zelf alles onder controle wil houden en ik denk dat als iemand mij betaalt, diegene ook eisen kan gaan stellen . Het lijkt dus heel aardig, maar het is enkel eigenbelang Haha! Knipoog.

LindaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 14:49

Ik weet dat er veel bijrijders een paard zoeken, maar of die ook geschikt zijn is maar de vraag. Bij ons op stal hebben veel mensen een bijrijder, maar dat valt soms niet mee om een geschikt iemand te vinden.
Ik vind 50 euro/maand om 2 keer per week te rijden een heel net bedrag. Als bijrijder wil ik best wat betalen, maar het moet niet te veel worden. Ik heb ook advertenties gezien van mensen, die vragen 100 euro om eens per week te rijden. Moet wel een fantastisch paard zijn, wil ik 20,3 euro betalen per keer dat ik op het beestje zit (zonder les!).

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-04 19:16

het leek mij dus ook wel een net bedrag omdat je het dan die 2 dagen een beetje als je eigen paardje mag beschouwen .
dan komt het op 12,50 per week dus dat is dan 6,25 per keer en dan mag je dus een uur rijden of een buitenrit van 1,5 uur ofzo.

belinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 22:12

Ik heb je een PB gestuurd.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 22:29

het lijkt me ook wel vrij logisch dat je van een bijrijder geen (of niet al te hoge)vergoeding vraagt!
ze helpen jou uit de brand zeker als ze ook nog de stal moeten doen o.i.d!

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-04 17:49

belinnie schreef:
Ik heb je een PB gestuurd.

tnx voor je pbtje Haha!

snuffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 18:00

Wildgirl schreef:
het lijkt me ook wel vrij logisch dat je van een bijrijder geen (of niet al te hoge)vergoeding vraagt!
ze helpen jou uit de brand zeker als ze ook nog de stal moeten doen o.i.d!

Ben ik het helemaal mee eens. Je helpt elkaar er toch mee? Ik blijf het betalen voor een bijrijdpaard een raar fenomeen vinden.

Verder sluit ik mij aan bij de opmerkingen dat als je alleen een paard kan onderhouden (hetzij financieel hetzij qua tijd), je een paard moet aanschaffen. Bijrijders kunnen tegenvallen, stoppen etc. En dan moet je het ook zelf kunnen. Daar mag het paard NOOIT de dupe van worden.
Er denken toch nog veel te veel mensen veeeeeel te makkelijk over de aanschaf van een paard.

Selket

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 19:52

er zijn zeker genoeg mensen die een verzorgpaard zoeken! het probleem is alleen vaak dat ze niet precies zijn wat je verwacht.. Of het paard niet zoals zij verwachten.. Dus als je een paard koopt en je bijrijder stopt ermee, wat doe je dan? Scheve mond