Klaus ferdinand Hempfling: persoonlijkheden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

Klaus ferdinand Hempfling: persoonlijkheden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 17:43

Hai,

vandaag was ik bij de divoza, ook aan het zoeken naar het boek van Linda Tellington Jones; de persoonlijkheid van uw paard.
Dit boek schijnt niet meer uitgegeven te worden en vandaag zag ik het boek van Klau Ferdinand Hempfling, ook iets over de persoonlijkheden van het paard (26 verschillende paarden 26 verschillende karakters).

nu vraag ik mij af wie heeft dit boek en hoe vind je dit boek ?

groetjes gwen

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 18:21

Heel erg leuk boek!!!! De manier waarop hij schrijft vind ik zoieso wel leuk, er staan ook hele mooie foto's in, en zeker ook nuttige dingen.
Ik zeg niet dat ik alles aanneem wat in dat boek staat, hij heeft best wel sterke theorieen enzo, maar ik neem er wel dingen van mee.. Zo heb ik een paar aardig goede tips uit dit boek opgepikt.
Ik moet er wel bijzeggen dat je het beste eerst "natuurlijk paardrijden" van hem kunt lezen, dan begrijp je zijn theorieen wat beter.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 18:23

Passionato schreef:
Heel erg leuk boek!!!! De manier waarop hij schrijft vind ik zoieso wel leuk, er staan ook hele mooie foto's in, en zeker ook nuttige dingen.
Ik zeg niet dat ik alles aanneem wat in dat boek staat, hij heeft best wel sterke theorieen enzo, maar ik neem er wel dingen van mee.. Zo heb ik een paar aardig goede tips uit dit boek opgepikt.
Ik moet er wel bijzeggen dat je het beste eerst "natuurlijk paardrijden" van hem kunt lezen, dan begrijp je zijn theorieen wat beter.

dat boek heb ik ook thuis liggen Lachen
Ik vind zowieso zijn manier erg goed (speciaal na het zien van de video)..
maar waar gaat het boek nu precies over?
over de persoonlijkheden van paarden en hoe je daar mee om moet gaan oid?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 18:34

Welke video? De video die ik heb gezien was zeer onvolledig. De probleem paarden zag je niet terug. En verder deed hij niets nieuws. Boeken en video´s zijn maar meningen van iemand, die ook niet meer weet dan hij/zij geleerd heeft. Kan een mooie leidraad zijn, maar je moet zelf ook dingen onderzoeken en ervaren en van meer mensen dingen leren. Maak van zo´n man nou geen goeroe. Loop niet blind er achter aan... Trouwens op basis van hoeveel paarden komt hij op 26 persoonlijkheden? Heeft hij alle paarden van de wereld gezien?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 18:39

Lusitana, ik weet niet hoe die video heet.

in ieder geval kan ik zelf niet gaan lopen prutsen, ik pak zo hier en daar wta van mensen op, het boek van hem dat ik heb heb ik doorgelezen en ik heb er veel uit kunnen halen...

ik zeg ook niet dat ik die man helemaal geweldig vind, en graag alles op wilt volgen van wat hij ook doet...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 18:42

pfoe, gelukkig! Maar even serieus, hoeveel paarden heeft hij dan onderzocht om met zo´n aantal te komen? Kijk ik ben ook altijd nog aan het leren hoor, al kom ik soms wat arrogant over...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 18:45

KFH? Wat een blaasbalg. Hij kan misschien wel met paarden omgaan, maar overbrengen kan hij het niet. Geef mij maar een gestructureerd stappenplan dan het die zelfverheerlijkende video's met etherisch gepingel op de achtergrond, die me laten zien hoe hij met zijn paard omgaat, maar waar hij niet in Jip en Janneketaal kan uitleggen hoe hij daar komt.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 18:45

ik zou het niet weten, ik weet ook niet wat hel gehele boek verder inhoud, hij stond er nieuw in de verpakking dus heb er niets van kunnen meenemen, vandaar ook dit topic Verward Haha!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 18:47

Ah, ik zie dat ik niet de enige ben die enigszins onpasselijk werd van de video...

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 18:58

Ik heb die video niet gezien, maar kom op zeg. Die man is gewoon een verschrikkelijke ideoloog. Alleen al bij het lezen vanzijn boek zie je hoe fanatiek en enthousiast hij is.. Ik vind dat hij wel intelligent is, in zijn boek komen echt wel dingen naar voren waardoor je echt over jezelf gaat nadeken (en dat hoeft niet eens betrekking tot je paard te hebben)
Waar ik juist niet tegenkan zijn die "gestructureerde stappenplannen"
ieder paard is anders, en heeft zo zijn aanpak nodig.
Ik loop helemaal niet als een kip zonder kop achter KFH aan, integendeel, met vee;dingen die hij zegt ben ik het ook gewoon niet eens.. maar hij heeft wel enkele punten waar gewoon echt waarheid inzit!
Het is inderdaad wel zo dat hij geen "luchtige" hap schrijft.. in jip en janneke taal dus hahaha.. dat is wel een nadeel, maar als jeje er even in verdiept is het allemaal heel begrijpelijk.
Wat die karakters betreft: hij geeft zeg maar 26 "hoofdtypen" vooral aan de hand van uiterlijke kenmerken. Hij zegt dus niet "er zijn 26 soorten paarden". Ik vond het echt facinerend dat een heleboel dingen echt kloppen!! Ik ben zo eens gaan letten op die uiterlijke kenmerken, en inderdaad, bepaalde gedragingen waren echt gekoppeld..
Ik vond het ook erg leuk toen ik uiteindelijk kwam bij hoe mijn paard was, al die dingen die beschreven stonden.. het was echt van Heee... dat ken ik.. echt heel erg grappig.. Hoe hij verdergaat met dat trainen enzo.. tja, daar kan ik dan weer minder in vinden, maar er staan wel handige tips bij.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 19:05

Ik heb het boek, bij 1 paard klopte het wel, bij een ander niet. Soms klopt het gedeeltelijk.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 19:09

Ja, maar hij doet net als anderen, net alsof hij iets heeft uitgevonden. De scyten wisten al wat hij weet en da´s van voor de jaartelling... misschien is er ruimte voor dit soort goeroes omdat er te veel leken aan een paard beginnen? Ik snap die faam niet zo...ik deed alles wat hij deed toen ik 16 was en ja, kan het ook in Jip en Janneke taal uitleggen, dat doe ik hier in Portugal nog steeds. Hij gooit er een hoop psychologie in (kan ik ook) om zijn leiderschap te bevestigen, en om mensen na te laten denken, want ja, natuurlijk ligt het probleem van een probleem paard bijna altijd in de mens. Maar hij zegt bv dat hij bij een zo´n paardje het probleem heeft opgelost. hij kan bereden worden. Jawel, maar alleen door hem en alleen zonder zadel. Da´s geen probleem oplossen. En zo kan ik wel een uurtje doorgaan. en ook voor die hoofdtypes (laten het geen karakters zijn), hoeveel paarden heeft hij bestudeerd, van hoeveel rassen, op hoeveel plekken? sorry, maar je ziet, ik ben erg scpetisch...

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 20:29

Waardeloos boek!
Arrogante kerel ,dat vind ik!

Probeer Linda´s boek maar te krijgen ,daar heb je veel meer aan.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 22:32

Antheman schreef:
Waardeloos boek!
Arrogante kerel ,dat vind ik!

Probeer Linda´s boek maar te krijgen ,daar heb je veel meer aan.

die is nergens meer te krijgen Scheve mond dat was ook het boek waar ik in eerste instantie naar zocht, ik ben bij verschillende boekhandels geweest, bij ruitersportzaken en heb rondgekeken op internet maar geen site die het boek kent...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 23:15

Plaats eens een zoekertje. En als je de Duitse taal machtig bent kun je ook even bij de Oosterburen kijken:

Afbeelding

Te verkrijgen bij Amazon.de

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 23:16

Nog even gezocht en gevonden:

Titel: De persoonlijkheid van uw paard
Auteur: Tellington-Jones, L.
ISBN: 9038410484
Prijs: € 19,75
Uitgever: Tirion Natuur
Leverbaar: Dit artikel is tijdelijk niet leverbaar
Bindwijze: Gebonden boek

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 23:33

Lusitana schreef:
Welke video? De video die ik heb gezien was zeer onvolledig. De probleem paarden zag je niet terug. En verder deed hij niets nieuws. Boeken en video´s zijn maar meningen van iemand, die ook niet meer weet dan hij/zij geleerd heeft. Kan een mooie leidraad zijn, maar je moet zelf ook dingen onderzoeken en ervaren en van meer mensen dingen leren. Maak van zo´n man nou geen goeroe. Loop niet blind er achter aan... Trouwens op basis van hoeveel paarden komt hij op 26 persoonlijkheden? Heeft hij alle paarden van de wereld gezien?

hoe bedoel je dit, uiteraard is ieder paard anders, maar kan me er wel iets bij voorstellen, vooral als je niet teveel in detail gaat, en grote groepen maakt je op 26 persoonlijkheden kan komen, heb het boek niet gelezen hoor.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 23:41

maar als er zoveel mensen zijn die dat boek willen, is het misschien de moeite de drukker te schrijven? ofzo....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 23:48

Ik denk dat je de uitgever wel kunt benaderen, maar dat het antwoord "nee" gaat zijn. Er moeten namelijk een behoorlijk aantal boeken worden verkocht wil het een nieuwe oplage rechtvaardigen.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 00:06

nou hier in de buurt en van bokt wat me zo is opgevallen, dus niet gezocht, zijn het er al zon 20 stuks, dus wie weet als er nog heel watmensen zijn Haha!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 00:15

Ik zou de uitgever even benaderen en vragen wat het minimum aantal boeken is voor een druk. En dan nog eens gaan kijken of je genoeg mensen bij elkaar kunt krijgen. Want iedereen roept wel dat ze het boek willen hebben, maar als ze met geld over de brug moeten komen geven ze toch doorgaans niet thuis.
Bovendien denk ik niet dat de uitgever een ander boek in hun portfolio gaat beconcurreren...Lips are sealed

Geef je weinig kans, maar: by all means, give it a try!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 00:21

zijn deze boeken van dezelfde uitgever dan?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-04 01:05

Cassidy; duits is niet mijn vak Haha!
maar mag ik vragen waar je de 2de hebt gevonden?

ik denk dat het minium aantal boeken toch wel over de 100 moeten zitten Verward vrees ik in ieder geval.. het boek van Linda Tellington Jones heb zoek ik me helemaal wezenloos naar en ben ook niet van plan zomaar af te kappen.. Lachen

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 12:07

Heb het boek van Hempfling bij de biep geleend. Ik vind zijn boeken moeilijk te lezen. Over de 26 karakters, dat kun je in mijn ogen onmogelijk uit zijn boek leren aan de hand van die foto's. Het gaat om een combinatie van alles (ogen, oren, neus, vorm hoofd etc.) en daar moet je een conclusie uit trekken. Dat Hempling dat kan ben ik 100% van overtuigd. Maar aan de hand van de foto's uit het boek kun je het zo niet leren.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 13:03

ik heb de video en het boek van natuurlijk paardrijden en wat er in staat. dat vind ik echt mooi. en de video heb ik ook al diversen keren bekeken. je ziet dat hij gewoon met niks door de natuur rijd op zijn paard. nou dat vind ik echt super hoor. dat zal mij met mijn pony's niet lukken hoor. echt prachtig. maar die ander waar het over gaat die heb ik niet. ik heb wel de persoonlijkheid van uw paard van linda. en die is erg mooi. en de boeken en video's van emiel voest. die heb ik ook allemaal. Haha!