Waterdichte winterdekens: Bucas of Rambo ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Welke waterdichte winterdekens zijn het beste ?

Rambo / Rhino
33 (53%)
Bucas
21 (33%)
Ander merk, namelijk ...
8 (12%)

Totaal aantal stemmen: 62

Prince

Waterdichte winterdekens: Bucas of Rambo ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 17:35

Welke waterdichte winterdekens zijn kwalitatief en qua pasvorm het beste: Bucas of Rambo ?
Of ander merk ?

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 17:37

Ik heb een ongevoerde Bucas en een gevoerden Rambo, beide waterdicht echter de Rambo heeft naar mijn mening en op 3 paarden (mijn oude, Skipper en die van mij zus) een veel betere pasvorm en ligging.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 17:45

Uit de BIT-test van laast kwam de Bucas er als beste uit. Ik heb zelf pas een Rambo WUG gekocht waar ik erg tevreden over ben. Hij is echt 100% waterdicht en schuurt echt niet, hij ligt werkelijk als een huis! Voor het eerst heeft mijn paard eens geen plekken op de schouders Lachen . Ik heb zelf geen ervaring met Bucas.

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 17:54

Ik ben meer te spreken over de Rambo dekens dan over de Bucas.
Bucas is helemaal niet zo sterk als ze zeggen. Max sloopt gewoon een bucas en laat zijn Rambo heel.
Misschien heeft hij wel voorkeuren. Knipoog
De pasvorm van een Rambo is beter, krijgt geen scheurplekken op zijn schouders en borst. Terwijl hij dat wel kreeg bij de Bucas deken.

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 18:05

Ik heb een Rambo deken gehad en daar was ik erg tevreden over!! Met Bucas dekens heb ik verder geen ervaring...

banjer2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 18:16

Ik heb zelf een aantal Bucas dekens, ben er zeer te spreken over. Heb zelf geen ervaring met Rambo, weet dus niet of ze sterker enz. zijn.
Ben echt tevreden met alle Bucas producten.

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 18:18

Ik ben ook erg tevreden met de Bucas. Ik heb er ook een aantal, eentje is zelfs al 7 jaar oud,en heeft op verschillende slopers gelegen. Wat ik vooral goed vind is de sterkte van het materiaal, en dat de dekens zo goed ademen. Wat pasvorm betreft heb ik nooit problemen gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 18:23

Ik heb zowel een Bucas deken en een Rhino. De Bucas schuurt erg snel, en is na twee jaar niet meer echt waterdicht, ook niet na een behandelinig met speciale shampoo. De Rhino ligt veel beter, schuift niet, terwijl hij toch echt een beetje te groot is. En is 100% waterdicht. Dus voor mij een Rhino deken.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 18:29

Ik heb altijd Rambo's gehad en die bevallen uitstekend! Ze zijn wel vrij prijzig, maar gaan ook jaren mee en zijn echt helemaal waterdicht en lekker warm. Misschien ga ik ook weleens een Bucas proberen, want die kwam inderdaad beter uit de test dan de Rambo (Rambo ademt veel minder)

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-04 22:08

Ik heb na veel wikken en wegen toch gekozen voor een Bucas winterdeken, met name van wege de "wollen" binnenvoering Haha! .

Hij zit voor zover ik zien goed op mijn pony *LOL* .

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 22:10

ik heb bucas 300 grams
super deken, heel stevif en goeie sluitingen
ook veel ruimte bij de schouders
me paard krijgt er ook geen schuurplekken van
het klitteband is alleen een beetje slap

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 22:22

Ik heb een Rhino Turnout. Ik heb gekozen voor de ongevoerde versie, en deze ligt over mijn andere dekens heen.
Geweldige deken, ligt als een huis en heeft zelfs een toertje door het prikkeldraad overleeft (mijn paard gelukkig ook! Stom paard loopt haar eigen wei uit en zo een andere wei met prikkeldraad in).

Ik heb voor de ongevoerde deken gekozen, zodat ik mijn dekencollectie gewoon kan blijven gebruiken. Eerst gaat er een dunne deken onder en als het kouder wordt, dan gaat er een dikkere deken onder.
En dan heb ik toch altijd een waterdichte deken Haha!.

Ik ben er iig supertevreden over!

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 22:23

Weather Beta, model Landa. Kan er alleen maar voordelen over opnoemen en ze zijn nog mooi ook!

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 22:41

Ik heb ook een Weather Beta. Ligt echt super!!!

SuzyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 23:43

ik heb een rhino turnhout 200 grams, gaat zn 5de jaar in, super dekens! schuren niet, gladde binnenvoering. Volgend jaar misschien een nieuwe kopen. prijzige valt wel mee hoor.. vinnik? koop maar ns een goeie jas voor jezelf en check even www.dekenvoordeel.tk. (leuke prijsjes) groetjes

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 00:27

Ik heb 2 Rambo's voor mijn paard en mijn pony had er ook 1. Voor mij niks anders meer. (ik kan er wel reclame voor gaan maken *LOL*) Maar ik zweer dus bij Rambo, voor mij nix anders meer. Liggen als een huis, waterdicht en schuren niet!!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 00:35

Rambo's zijn mijn absolute favoriet. Superdekens, ze liggen als een huis en zijn bijna niet kapot te krijgen.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 09:28

Ik vind bij die Rambo de voorsluiting zo mooi. Dat is de WUG ofzo geloof ik. Mijn moeder gaat dat nu ook aan mijn deken maken, dat is een gewone binnendeken.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 10:14

Ik zowel een Rambo en een Bucas, zijn beide prettige dekens alleen de pasvorm van de Rambo is beter (ligt op meer paarden goed). Over de levensduur kan ik niet zoveel zeggen de Bucas heb ik nu voor het derde seizoen en de rambo voor het eerste. De bucas is tot nu toe nog helemaal heel en waterdicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 10:27

Door die plooitjes bij de borst zitten de Bucas dekens bij mijn paarden heel erg raar.
Bij Rambo heb ik daar geen last van, die zitten een heel stuk beter

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 10:48

Heb zelf geen ervaring met Bucas, wel met Rambo/Rhino. Super dekens: zonder extra bilkoorden blijven ze super liggen, ook na rollen ed.
Ook niet kapot te krijgen, m'n oudste Rambo is zo'n 12 jaar oud en ziet er nog uit als nieuw! *LOL*

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 13:31

Ik heb de Weather Beeta Orican Combo, ik ben er tevreden over.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 13:37

het ligt voor een heel groot deel aan je paard... de pasvorm van rambo is super, maar voor groffe paarden zijn ze niet geschikt. op mijn slanke fries passen ze echt niet.
bucas heb ik geen ervaringen mee.
ik heb zelf veel dekens van harry's horse, deze liggen op zowel smalle als brede paarden goed

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 13:38

Er stond een poos terug een vergelijkend onderzoek in de paardekrant. Volgens mij kwam de Bucas als beste uit de test.

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 13:59

LiSSy schreef:
het ligt voor een heel groot deel aan je paard... de pasvorm van rambo is super, maar voor groffe paarden zijn ze niet geschikt. op mijn slanke fries passen ze echt niet.
bucas heb ik geen ervaringen mee.
ik heb zelf veel dekens van harry's horse, deze liggen op zowel smalle als brede paarden goed

Ik heb ook een harry's horse, maar ik vind hem vrij ruim vallen bij een slanke pony (mn bij de hals dus).