Bijrijdster verplichten met cap ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

#Ymke#

Bijrijdster verplichten met cap ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 17:27

Aangezien ik aan het rondkijken ben of er mensen zijn die mij kunnen helpen met de paarden ben ik ook aan het overwegen wat ik nou van zo'n iemand verwacht. Een ding kwam mij ineens bovendrijven, namelijk het verplichten van een cap. Ivm de verzekering heb ik liever dat iemand inder ieder geval buiten met cap rijdt. In de bak liever ook, maar soms doe ik dat zelf ook niet! Opzich zijn beide paarden best braaf, maar toch kunnen ze nog wel eens gek uit de hoek komen. Bloos! .. Maar nu vraag ik me af of er mensen zijn (voornamelijk mensen die bijrijden, maar andere meningen zijn natuurlijk ook welkom) die zich deze verplichting niet laten opleggen?. Mijn verzekering is ten alle tijden verantwoordelijk omdat het pijn paard is (tenminste, dat lijkt mij), als er dus wat gebeurt kan ik mijn hele leven blijven betalen... Is het reeel dat ik een bijrijdster verplicht om met cap op te rijden?

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 17:28

Ik zou het gewoon doen als ik jou was, gewoon lekker verplichten. Denk dat dat niet echt een rede is voor een bijrijdster om jouw paard niet te willen doen en anders zoek je toch iemand die wel gewoon met cap wil rijden? Ik vind het niet meer dan logisch, het is toch jouw paard en jij bent aansprakelijk als er iets gebeurt.

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 17:31

Tuurlijk! Jij bepaald de regels!
Ik zou het absoluut geen probleem vinden om een cap te moeten opzetten voor een bijrijdpaard.
Zeker in het begin zou ik (als bijrijder) een cap willen dragen, je kent de paarden dan nog helemaal niet.
Toen ik zelf nog een verzorgpaard had, hoefde ik dit niet persee. Maar als ik buitenreed deed ik het wel altijd.

brechje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 17:32

Jij bent de baas, dus waarom zou je kunnen verplichten dat er met cap gereden word???
Bij protest gewoon aandragen dat jij de verantwoording hebt als er iets gebeurd....

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 17:33

ik hoef geen cap op van de mensen waar ik een paard van rijd maar als ze dat echt zouden verplichten zou ik het gewoon doen..
het is tenslotte voor jou toch beter als ze een cap dragen je weet nooit of er wat gebeurd!

cracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 17:35

Inderdaad, jij bent toch de baas van jou pony/paard en als het bij jou op stal is zou ik ook een bordje op het hek plaatsen met betreden op eigen risico... Dat je niet, mocht er toch wat gebeuren, een rechtzaak aan je broek krijgt Knipoog
Ik rijd zelf mijn verzorgpony altijd met cap, vind ik zelf wel zo veilig Lachen

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 17:41

Ik verzorg twee paarden, en van de eigenaar moet ik ook met cap rijden.
hij ziet het trouwens weleens door de vingers dat ik het niet doe.

bogie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 17:42

Je mag dat verplichten, indien se dat niet doen hoef jij niet bij je verzekering aan te kloppen.

Hiervoor heb ik eerst ook een tijdje op een bijrijdpaard gereden en ik heb daar een contractje moeten ondertekenen. Indien je ook zoiets wilt, stuur even een pb, dan zal ik hem wel even voor je overtypen.

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 17:42

Ik kan het begrijpen dat je je bijrijder een cap wil verplichten, maar volgens mij ben je net zo aansprakelijk als dat ze zonder cap zou rijden. Maar met een cap heb je natuurlijk meer bescherming dan zonder Knipoog

Ik ben zelf een bijrijder en ik rij altijd met cap. De eigenaar maakt het niets uit of ik nou wel met cap of zonder rijd.
Ik doe mijn cap op voor mijn veiligheid en niet voor de eigenaar Knipoog

Scylla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 17:51

Ik rijd een paard bij voor mensen en ik heb echt altijd mn cap op. Teneerste omdat hij nogal eens gek uit de hoek kan komen en ten tweede omdat ik dat zelf wil. Je hoofd is zó belangrijk! En zelfs met cap kan je vervelend terrecht komen. Een vriendin van me is gister van een 3 jarig paard gevallen, op haar hoofd, ze had een cap op, maar toch ligt ze nu in het ziekenhuis. Er kan altijd wat gebeuren! Ook bij mn eigen paard draag ik altijd een cap, ondanks dat hij 99 van de 100 keer niks doet. Op stage draag ik ook altijd een cap, je kent de paarden niet en dan heb ik gewoon liever een cap op, puut voor de veiligheid.
Als ik jou was zou ik het gewoon verplichte. Veiligheid staat voorop!

renske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 18:10

Als ik een bijrijpard had zou ik ook echt niet erg vinden als ik word verplicht cap te dragen hoor!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 18:29

Ja hoor, gewoon verplichten. Het is jouw paard en jij wordt erop aan gesproken als er wat gebeurd.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 18:31

Mijn bijrijdster en ik hebben ook als regel dat ze altijd haar cap op heeft. Gewoon doen!

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 18:58

Ik zou het gewoon verplichten..het is jou paard..En jij bent ten alle tijden verantwoordelijk!

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 20:30

Inderdaad gewoon doen. Ik heb een verzorgstertje voor mijn Shet en die moet van mij ook gewoon met cap rijden. Gelukkig moet ze dat van haar moeder ook! (ze is pas 11) Lachen

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 20:40

Ik heb vorigjaar een paard van iemand ingereden en een tijdje bijgereden, uit mezelf zette ik daar een cap op, altijd!

nu rij ik af en toe op t paard van een vriendin, daar mag ik zonder cap niet op, en dat doe ik ook niet! op mn eigen paarden(als ik die tenminste kan rijden Verdrietig ) heb ik vaak geen cap op in de bak, op andermans paarden altijd

My Dominique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 22:09

ja ik vind het verplichten van een cap helemaal niet zo gek
veronica(shetty) is bij ons op stal ook verplicht om met cap te rijden
zelf reed ik eerst nog wel eens zonder, maar nu ik het haar verplicht heb is het niet meer dan logish dat ik hem zelf ook altijd draag.
dus voor mijn eigen veiligheid ook wel goed Haha!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 22:17

Ik verplicht het ook, soms "betrap" ik haar zonder, daar baal ik dan van. Ik rijd zelf ook nooit zonder (als ik dat zelf wel deed zou ik het een beetje hypocriet vinden het haar te verbieden).Ze heeft dan wel een smoesje klaar, maar daar ben ik niet gevoelig voor. Ze hoeft niet te vragen als ze míjn cap eens wil lenen!

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 22:22

Ik moet van de eigenaresse van m'n verzorgpony's ook met cap rijden!

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 22:41

Ik hoef niet met cap te rijden, maar ze vinden het wel fijner als ik het wel doe... ik vind het zelf ook een fijne gedachte...

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 22:47

De eigenaar van een paard blijft altijd verantwoordelijk. Dus ik denk wel dat je mag eisen dat de verzorger met cap rijdt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 22:47

Mijn verzorgsters zijn beide verplicht met cap te rijden

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 23:00

Ik rij altijd met cap, zie het probleem er niet van in. Vind dat je gewoon het goede voorbeeld moetgeven.
Waarom een verzorger dan niet verplichten? Een cap is echt zo'n ding waar je geen last van hebt met rijden. Net als met onveilige schoenen, ook hier mag je best wat van zeggen.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 23:03

Gewoon verplichten. Geen risico's nemen.

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 02:22

Ik heb tot nu toe (bijna) altijd met cap gereden. Vind het toch wel een belangrijk stukje veiligheid! Op mijn verzorgpaard rij ik ook altijd met cap, ook al maakt het de eigenaar niks uit of ik hem opdoe of niet. In principe is mijn verzorgpaard in de bak altijd heel braaf, maar als er een keer iets misgaat heb ik hem in ieder geval op!

Ik zou het echt geen probleem vinden als de eigenaar het zou verplichten om met cap te rijden, denk dus ook dat je het zeker moet verplichten als je je daarbij prettiger voelt