Te koud 300 grams dekens

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

parouscha

Te koud 300 grams dekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 09:01

Ik heb mijn paarden nu ergens anders staan.
Ik scheer ze ieder jaar, maar nu staan ze in open boxen.

De voorkant is ook op : http://members.lycos.nl/wellborn/hpbimg/plekje.jpg

Is dit te koud Verward
Ik voel altijd wel even hoe het onder de dekens aanvoelt, wel normaal warm, maar merk wel dat ze nu gelijk al weer een dikke vacht hebben
Ik heb nu de paarden beiden een 300 grams op en de 1 heeft een highliner dus met een klein halsje .
Moeten er nu dikkere dekens onder of kan het zo wel.

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 09:04

Als ze haar aanmaken en ze voelen savonds kouder aan onder hun dekens zou ik zeker met zo'n type box een dikkere op doen..

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 09:07

Of een onderdeken eronder.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 09:21

Ja dat zal dan een optie voor mij moeten zijn.
Maar toch is het echte koude weer nog niet eens aangekomen.
Als ik nu een 300 grams deken erbij aanschaf dan staan ze dus onder 600 grams dekens.
Wat moet er dan wel niet extra onder als het vriest straks

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 09:30

300 grams is echt niet genoeg,
ik zou er zeker onderdekens onder doen.
Als je dat teveel gedoe vindt moet je misschien nu maar niet aan scheren beginnen.

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 09:46

Je kunt er nu ook een dunnere onderdeken opleggen, misschien gewoon een zweetdeken bijvoorbeeld (wel een die je goed kunt vastzetten zodat hij goed blijft liggen natuurlijk).
Als het dan echt kouder wordt kun je er een dikke deken onder leggen in plaats van de zweetdeken.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 09:52

Heb mijn paard in sept. geschoren. Staat vanaf dat moment onder een regendeken / 0-grams deken. Daar het bij ons op stal de temperatuur 's winters ietjes hoger ligt dan buiten (zomer is het er lekker koel), staat mijn paard nog steeds met deze deken op. Voelt nog steeds warm aan als ik 's avonds laat nog even ga kijken. Indien het nodig is begin ik eerst met een zweetdeken onder deze deken te leggen om te voorkomen dat hij straks met een 600 grams deken op moet gaan staan en dan helemaal niet meer tegen de kou buiten kan.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 09:52

Is het hard nodig dat je gaat scheren? Als je nu begint met dekens (eigenlijk al wat eerder) dan kun je ze kort in de vacht houden

Wil je wel gaan scheren, dan kan je een 300 gram + een zweetdeken met hals (wat hier boven dus ook gezegd wordt) eronder doen. Wordt het dan heel veel kouden dan een deken van nog eens 300 gram ofzo.
Succes

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 10:01

Heb mijn paard geschoren omdat hij weer heel snel in zijn dikke haren kwam. Nu dat ik hem heb geschoren zit hij weer goed in zijn vel. Doordat ik gelijk met een deken ben begonnen terwijl het zonnetje nog scheen en warm was, zit hij nog steeds kort in zijn vacht. Heb nog een deken van 250 gram liggen waar dan altijd nog een onderdeken onder kan. Maar zolang het nog behaaglijk is op stal doet deze 0-grams deken nog prima zijn werk.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 10:02

Wij hebben ook open boxen en dat kan inderdaad behoorlijk koud zijn.

Ik ga mijn paard zaterdag scheren en doe dan een 370 grams en een onderdeken op.

Ik wil namelijk maar 1x scheren en wilt niet dat hij na 3 weken al weer een vacht heeft aangemaakt.

Als het dan gaat vriezen moet er een 3e bij. Als je niet zoveel dekens op wilt doen kan je hem beter niet meer scheren en het bij 2 dekens houden.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 12:57

Ze zijn alle 2 al een tijdje kaal.
Maar het is hard nodig dat ze geschoren word, want hij zweet zo snel en ook echt nat zijn ze dan, en dan in die open stallen zetten dat is gewoon te koud.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 12:59

parouscha schreef:
Ik heb mijn paarden nu ergens anders staan.
Ik scheer ze ieder jaar, maar nu staan ze in open boxen.

De voorkant is ook op : http://members.lycos.nl/wellborn/hpbimg/plekje.jpg

Is dit te koud Verward
Ik voel altijd wel even hoe het onder de dekens aanvoelt, wel normaal warm, maar merk wel dat ze nu gelijk al weer een dikke vacht hebben
Ik heb nu de paarden beiden een 300 grams op en de 1 heeft een highliner dus met een klein halsje .
Moeten er nu dikkere dekens onder of kan het zo wel.

ik voel altijd aan de oortjes...
ze horen lekker warm te zijn!

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 15:01

ja koop gewoon een onder deken
dan is het wel warm genoeg

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 16:13

mijn merrie si niet geschoren en staat al onder een 400 grams deken.. denk dat ze dus nog wel een extra deken kunnen gebruiken

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 18:38

Ik zou niet te hard van stapel lopen met die dekens. Je paard heeft het veel minder snel koud dan dat wij mensen denken, en als je ze nu al onder twee dekens zet, wat moet je dan vd winter? Misschien kan je een heel dun tussen of zomerdekentje eronder doen, maar ik zou nu niet al aan twee winterdekens beginnen. Zeker niet als je nog gaat scheren! Gewoon even wachten, en als je gaat scheren er nog een dekentje bijdoen vd winter.

kirstin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 20:38

Ik sluit me aan bij Passionato, daarbij wil ik zeggen dat ieder paard anders is... Die van mij staat onder een 200 gr. dekentje, wanneer ik een dikkere deken op doe staat ze echt te zweten, terwijl andere paarden het misschien wel nodig hebben.

Dus ik zou het een beetje in de gaten houden, een beetje vacht kan ook geen kwaad (neem ik aan) en wanneer je echt merkt dat het te koud is een tussendekentje eronder.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 23:35

Mijn paard is 2 1/2 week geleden geschoren.
Ze staat in een (houten) buitenbox en ' middags loopt ze buiten in de bak tot een uur of 5.

Ze staat onder een 350 grams deken en begin van deze week heb ik daar een 100/150 grams dekentje onder gelegd.
Als het echt koud wordt gaat er een 300 grams deken onder!

lupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 23:52

rebeltje schreef:
mijn merrie si niet geschoren en staat al onder een 400 grams deken.. denk dat ze dus nog wel een extra deken kunnen gebruiken

de mijne ook en die staan zelfs nog in een binnenbox!
maarja die zwarte heefd het dan ook altijd koud hahaha *LOL*

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 00:10

Mijn paard staat nu zelfs onder twee, een dikke boven en een hele dunne onder. Hij is niet geschoren en nog lekker kort in zijn vacht. Ben goed op tijd begonnen met dekens, en echt, het helpt!! Iedereen die mij op stal voor gek aan het verklaren was heeft al zijn paard moeten scheren...

Kimpjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 00:14

mijn stal is toe en mijn paard staat onder 700 grams Bloos!
nee dit is echt niet genoeg, leg daar maar iets dik onder Knipoog

Kimpjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 00:17

Eleonoor schreef:
Mijn paard staat nu zelfs onder twee, een dikke boven en een hele dunne onder. Hij is niet geschoren en nog lekker kort in zijn vacht. Ben goed op tijd begonnen met dekens, en echt, het helpt!! Iedereen die mij op stal voor gek aan het verklaren was heeft al zijn paard moeten scheren...

ik doe het ook zo Haha! mijn paard heeft nog zo'n leuk zomervachtje gewoon omdat ik op tijd begonnen ben met dekens, liever zo dan te scheren. als het echt nodig is scheer ik ze wel maar voorlopig is het goed OK dan! het helpt dus wel degelijk Knipoog

Chantal173

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 00:32

Ik laat Buddy dit jaar voor het eerst scheren,heb er dus nog niet echt ervaring mee.Maargoed hij wordt binnen twee weken geschoren als het de scheerder uitkomt.Dan zet ik hem onder een HH higliner van 300 grams en zodra het gaat vriezen krijgt ie een onderdeken eronder(hij staat sinds twee jaar nu ook in een buitenbox).Toen ie in een binnenbox stond had ie bijlange na niet zo'n dikke vacht als nu,daarom heb ik ook gekozen om hem dit jaar toch te laten scheren.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 00:45

Hier staan ze onder een 300 grams, ze zijn niet geschoren maar worden ook niet geschoren omdat ze mooi in hun vacht blijven zitten. Een dikkere deken krijgen ze ook niet

Vorig jaar hebben ze het de hele winter met een nog iets dunnere deken gedaan, ging prima!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 09:31

Kimpjeuh schreef:
ik doe het ook zo Haha! mijn paard heeft nog zo'n leuk zomervachtje gewoon omdat ik op tijd begonnen ben met dekens, liever zo dan te scheren. als het echt nodig is scheer ik ze wel maar voorlopig is het goed OK dan! het helpt dus wel degelijk Knipoog

Het er maar helemaal aan...
Ik ben ook echt op tijd begonnen met dekens en mijn paard heeft toch een aardige vacht ontwikkeld... Verdrietig
Ik heb voor het eerst sinds jaren het scheerapparaat eroverheen moeten laten halen...

Ik heb nu inderdaad ook een dikkere en een dunne deken erop liggen, die dunne wordt straks vervangen voor een dikkere...

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 10:10

mijn paard staat nu onder een 550gr deken (pagony ultra) en een dikke fleecedeken, en als het gaat vriezen krijgt ie een 400 gr deken er bij onder, dan staat ie dus onder 950 grams