Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ellenlouise schreef:Daarbij, stel dat mijn paard tòch onverwacht naar de kliniek moet en ik word aangehouden, dan betaal ik de boete toch gewoon? Ik neem niet aan dat mijn paard in beslag genomen wordt o.i.d.
Citaat:Heb je er wel over nagedacht dat niet-gechipte of via DNA-geregistreerde paarden straks bepaalde medicijnen wellicht niet meer mogen krijgen?
website PVE schreef:Uitgevende instanties mogen geen paspoorten meer verstrekken voor paarden die niet gechipt zijn. Een eerste uitzondering betreft oudere paarden die niet bij een stamboek of sportorganisatie zijn ingeschreven en vallen onder de overgangsregeling. Hiervoor geldt, dat als ze na 1 januari 2005 geslacht of geëxporteerd worden ze gechipt moeten zijn. Ook als paarden behandeld zijn of worden met medicijnen waardoor consumptie niet meer mag moeten ze worden gechipt. Uiterlijk 31 december 2006 moet ook deze categorie gechipt zijn.
MarijeR schreef:Ik heb ook een oudje (29 jaar) en die is ook niet gechipt.
Hoeft ook nog niet, hij valt onder een overgangsregeling. Pas in 2006 zou hij gechipt moeten worden. Eerst maar eens zien of hij dat haalt nietwaar?
Enige wat wel verplicht is, is een paspoort.
promptertje schreef:Tsja, het is nou eenmaal verplicht, tenzij je op ethische gronden bezwaar maakt. En stel dat het dier ineens met koliek naar een kliniek gebracht moet worden, dan moet ze ook gechipt zijn.