commentaar wandelaars

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

littlemouse

commentaar wandelaars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 13:15

Hebben jullie dat ook wel eens...commentaar van wandelaars die in het bos lopen?

Om en voorbeeld te noemen;
Afgelopen zondag ging ik lekker het bos in met mijn pony. Ze was wat fris omdat ze een weekje had stil gestaan, dus ze was vrolijk aan het dribbelen.

Komen er een paar wandelaars aan die het niet kunnen laten om de opmerking te plaatsen als:
Wie laat wie nou uit, jij het paard of het paard jou?

Daar kan ik me altijd zo boos om maken. Als ze niks beters te zeggen hebben dan van dat onzinnige commentaar, waarom houden ze hun mond dan niet. En dat betreft al helemaal mensen die er gewoon helemaal niks vanaf weten.

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 13:20

Ik heb het en keer gehad toen ik met mijn verzorgpaard aan het wandelen was in het bos. Ze was ziek en ik mocht dus niet op haar rijden.

1e commentaar: Je hoort te rijden op een paard hoor, niet ernaast te lopen.

Daarna werd ze een beetje gek en was vergeten dat ik naast haar liep. Ze wilde me meetrekken. Daarop gaf ik haar met het halstertouw een tik op de borst en riep hard: Ho, luisteren nou. Daarop ging zij weer luisteren, maar volgens de wandelaars was ik nu een dierenmishandelaar. Gelukkig kwam een meneer voor me op en zei gelukkig dat ik het goed had aangepakt.

Vaak krijg je ook wel leuk commentaar, mar die betweters zijn wel erg irritant. Ik probeer ze maar altijd te negeren of op een geduldige manier uit te legge waarom ik de dingen doe.

littlemouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 13:21

Ja inderdaad, dat commentaar kan toch echt wel heel erg vervelend zijn. Ik negeer het u meestal maar, want ik ben er wel achter gekomen dat uitleggen ook vaak geen zin heeft.

Ook nu ben ik maar normaal doorgereden en heb ik net gedaan of ik niks gehoord had.

Marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 13:24

Leven en laten leven...

Afgelopen zondag in de Drunense Duinen een aanrijding met een mountain biker gehad, hij reed overigens op het ruiterpad..?? Verward Hij gelukkig niets en mijn paard ook niet, allebei met de schrik vrij.

Commentaar van zijn twee vrienden "gut wat stinken die paarden toch", nee jij ruikt lekker na een uurtje zweten op de fiets?! Haha!

Als ik het gedrag van andere ruiters bekijk kan ik me anderzijds ook goed voorstellen dat sommige fietsers en wandelaars ook niet al te blij zijn met sommige paarden en hun berijders/sters.

Ik Kan niet anders zeggen dan je bent geen Remy, niet alleen op de wereld dus houd rekening met elkaar. Voorbeeldje het was gister nogal druk op het parkeerterrein en ik had nog mooi een plekje vrij voor een auto met trailer naast mijn auto. Ben mijn paard aan het uitladen en ondertussen parkeert er een gezin met kinderen naast mijn trailer, mensen netjes uitgelegd dat wij met trailers niet op de andere parkeerplaats kunnen en mogen komen en netjes gevraagd of ze het vervelend vonden om een ander plekje op te zoeken, geen enkel probleem, kindjes even paardje aaien en vaderlief ging netjes de auto verzetten, zo kan het dus ook!

En mensen met ongezouten, ongevraagd en achterlijk commentaar, die zijn de moeite van het naar ze luisteren nog niet waard! Tong uitsteken

littlemouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 14:07

Ja de meeste mensen vallen ook wel mee. En ik kan me ook best voorstellen dat mensen het niet zo fijn vinden om vlak langs een dribbelend paard te moeten. Alleen wel jammer dat ze denken dat hun commentaar ervoor zorgt dat het paard ermee ophoud Knipoog

Doortjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 14:25

Best irritant dat mensen opmerkingen maken als je met je paard gaat wandelen...Ik wandel ook vaak met mijn verzorgshetlander door de woonwijk enzo...krijg ik van die opmerkingen van:

Goh! Wat heb jij een grote hond!
Ben je je pony aan het uitlaten, meeste mensen laten hun hond uit hoor!

Maarja..ik loop gewoon door dan hoor Knipoog Lekker toch met je pony wandelen!!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 14:26

Gisteren veel toeristen in het bos. Op zich alleen positief commetaar (wat loopt die mooi, mooi hoor, gezellig hoor) maar ook leuke dingen (kijk een welsh, kijk een fellpony, kijk een mini paard) Ik heb dus een shetlander. Niemand had het goed geraden.

littlemouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 14:48

haha, das wel erg ja. Ik ken het, ik heb zelf twee shetlanders voor de kar lopen en dan krijg je ook altijd van alles te horen. zo van: My little pony, Is hij gekrompen in de was, je laat hem teveel werken..zijn pootjes slijten, etc. etc.

Tdekker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 16:49

erg he zulke mensen???Heel veel wandelaars hebben commentaar ik denk dat ze een beetje gefrustreerd zijn want het zijn altijd van die zondagsgangers die heel de week werken en op zondag MOETEN wandelen als familieuitje.....

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 17:01

Citaat:
Om en voorbeeld te noemen;
Afgelopen zondag ging ik lekker het bos in met mijn pony. Ze was wat fris omdat ze een weekje had stil gestaan, dus ze was vrolijk aan het dribbelen.

Komen er een paar wandelaars aan die het niet kunnen laten om de opmerking te plaatsen als:
Wie laat wie nou uit, jij het paard of het paard jou?

Hihi, ik had dit ook een keer, maar toen zeiden ze alleen 'oh wat een mooie pony' Haha!

Maar idd soms krijg je commentaar wat echt nergens op slaat.

Ik heb een keer commentaar gehad van een vrouw met een hond.
Hond liep los en kwam naar ons toe gerend, vrouwtje roepen en dat beest luistert dus voor geen meter Scheve mond
Dus ik bleef ff staan zodat m'n paard de hond kon zien (ze is helemaal niet bang voor honden, maar ik ben liever voorbereid).

Begon ze in eens te zeiken dat ik maar moest door lopen en ik mocht daar helemaal niet rijden (echt wel dus, gewoon openbaar gebied).

Ze werd helemaal nijdig toen ik zei dat mijn paard tenminste 'aangelijnd' was en haar hond niet Haha!

littlemouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 17:06

haha, die is wel goed inderdaad! Dan zijn ze wel stil Haha!

Vooral met shetlanders krijg je veel opmerkingen inderdaad. soms ook dan rijden we met de kar in het bos, met een tweespan shetlanders, dan krijg je van die opmerkingen dat het zielig is en dat de ponies veel te hard moeten werken.
Mijn shetlander is er dan ook nog een super goed in om er ontzettend zielig bij te lopen, terwijl ze eerst nog helemaal vrolijk liep.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 19:20

Weet je wat mij altijd opvalt? Als je in je eentje loopt, of met de fiets... zegt nooit iemand iets. Loop je met je paard, beginnen ze allemaal te praten. Kijk! Een paard! Ze praten echt niet tegen mij maar tegen het paard Haha!:D

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 19:40

Citaat:
Daarna werd ze een beetje gek en was vergeten dat ik naast haar liep. Ze wilde me meetrekken. Daarop gaf ik haar met het halstertouw een tik op de borst en riep hard: Ho, luisteren nou. Daarop ging zij weer luisteren, maar volgens de wandelaars was ik nu een dierenmishandelaar

Ja die heb ik ook al een keer gehoord, wandelde met een jaarling die ook even de kolder in zijn kop kreeg, deed precies hetzelfde als jij en dat mens ging de dierenbescherming bellen?!

Ook reed ik een keer buiten en werd ik de weg afgesneden door een auto (reed door een woonwijk) dus ik mompelde iets in de trant van: onaardig persoon. Een vrouwtje wat haar hond aan het uitlaten was begon vervolgens tegen mij te schreeuwen dat ik moest opletten en of ik mijn ruiterbewijs wel had?!

Ik trek me er meestal niks van aan, en rijd gewoon door. Zolang ik voor mezelf maar weet dat het goed is wat ik doe. Maar soms ben ik in staat om te zeggen: wil jij er even op gaan zitten en het proberen (als een brievenbus opeens heel eng is bijvoorbeeld en we er schuin, hard stampen en snuiven langs moeten) of als ik door een jaarling de halve straat door wordt gesleurd. Maar goed, hebben die mensen ook weer lekker wat te zeuren gehad Knipoog

gentille

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 19:43

ik krijg altijd hele leuke complimentjes. over dat ze het zo'n mooi paard vinden en dat ie er zo goed uitzag, en wat voor ras het was.

heb 1 keer commentaar gehad een aantal jaar geleden, toen ik nog op m'n wesh A reed. ik zou op een veulen rijden Tong uitsteken en paar weken terug was tommy's ijzer eraf gegaan tijdens de buitenrit. dus die mensen kwam ik op de heenweg heel vrolijk tegen (maar toen reed ik in de berm) en op de terug weg keken ze me aan... vond dat echt stom, zoiets kan toch gebeuren.

maar meestal alleen maar (gelukkig) positief commentaar

WAHAHA, bedenk me opeens nog een opmerking. was in de zomer een keer met m'n welsh aan het wandelen 's ochtend vroeg. en misschien op de manier waarop ze achter me aansjokte, of omdat ze roodbonte is (nou ja, niet echt bont) in elk geval, een aantal jongens werkten dus op het land, dus zij zo: is dat een paard of een stiertje... Verward

dus ik: een paard Haha!
dus zij weer: een stiertje Tong uitsteken

zo is dat welles nietes spelletje nog bijna tien minuten doorgegaan, schreeuwend naar elkaar over een halve kilometer afstand... m'n paarden zijn voor veel uitgemaakt, maar een stier? *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 19:49

Irritant ja van die mensen die denken dat ze het beter weten. Maar nog irritanter zijn gillende kinderen die uit de bosjes komen en of ze je paardje mogen aaien.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 19:51

ik krijg weleens commentaar op he feit dat ik op wels a pony's rijdt, en er eigenlijk iets te groot voor ben, maar absoluut niet te zwaar. dan zeggen ze ook zoiets van dat moet toch niet kunnen, of kijken je boos aan, o.z.d.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 19:52

denice schreef:
ik krijg weleens commentaar op he feit dat ik op wels a pony's rijdt, en er eigenlijk iets te groot voor ben, maar absoluut niet te zwaar. dan zeggen ze ook zoiets van dat moet toch niet kunnen, of kijken je boos aan, o.z.d.

Ja, maar dat kan je verwachten. Als jij zo zeker weet dat je niet te zwaar bent en ze spreken je neit aan, wat maakt het dan uit..

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 20:19

trek me er nooit wat van aan hoor, ze moeten zich lekker met zichzelf bemoeien, ik bemoei me tohc ook niet met hun?
oftwel: 'ik span me niet' Tong uitsteken

Leoniez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 20:22

Ik vind het ook wel irritant...
Laatst wij waren buiten aan het rijden komt zo een vrouw: Mag mijn dochter ook even rijden? Uhhhn neej!
maar mensen houden er de laatste tijd erg van om dingen te zeggen, laatst liep ik met mijn paardrij kleren aan me hond (best wel groot) uit te laten komt er een man naar me toe: Je mag je paard niet uitlaten op het gras!
kan me er erg aan irriteren...

LucyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 20:37

Ik had ook een keer een opmerking te pakken waar mijn mond even van open viel (ik reed met 8 jarige, dikke grote shet voor de kar) : aaaah wat zielig, zo'n veulentje voor de kar Verward Tja, gekken moeten er ook zijn.Als je een volgroeide dikke grote shet aanziet voor een veulentje dan is het tijd voor Hans Anders

Selena87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 20:46

Ik heb altijd zoiets als mensen dat zeggen van ja je mishandeld je paard ofzo tewijl je hem een tikje geeft.
Je weet zelf wel beter!!
Ik stoor me er erger aan als mensen je iets zeggen wat je zelf al weet zoals mijn paard was een keer kreupel geworden dus ik aan de hand naar huis komt er zo`n vent.
Je paard is kreupel hoor Verward nee echt :S
Of als mensen dingen zeggen terwijl ze niet eens weten wat je paard heeft.
Zoals b.v Goh wat heb jij een mager paard zegt wat zielig je moet hem meer voeren.
Terwijl je paard misschien heel ziek is geweest
Daar stoor ik me aan beterweters

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 20:48

IloveCheeta schreef:
Ik had ook een keer een opmerking te pakken waar mijn mond even van open viel (ik reed met 8 jarige, dikke grote shet voor de kar) : aaaah wat zielig, zo'n veulentje voor de kar Verward Tja, gekken moeten er ook zijn.Als je een volgroeide dikke grote shet aanziet voor een veulentje dan is het tijd voor Hans Anders

hans anders???nee toch liever een betere opticien!! want anders zien ze straks de shet nog voor een mini falabella aan Clown

judith_slu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 20:54

tja ik was laatst aan het buitenrijden met mijn pony en meerdere ruiters en 2 karretjes in het bos. En er was ook een meneer die ons even ging uitleggen waar wij wel en niet mochten rijden heel irritant dat soort mensen Verward kom ik vaker tegen ook als ik op een ruiter pad rijd. Of van die mesne die je aankijken alsof jij en je paard er vies uitzien.

Anders_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 21:01

Ik heb ook vaak van dat gezeik, loop ik met me shetlander aan de hand ( omdat ik er te groot voor ben) en zeggen ze waarom ga je niet op die pony zitten Verward ze kunnen toch wel zien dat ik er te groot voor ben.

En dan lopen we in het bos te draven op een pony ( niet shetlander) en dan lopen er ook mensen met hun grote hond en dan blijft die hond ons steeds achter na lopen en baasje staat daar maar te kijken hoe bang me pony is voor de hond, ik zei tegen die vent wil je even hond weg halen me pony is er bang voor en gaat er van steigeren, zegt die vent ow dat vind ik wel mooi om te zien dat je pony gaat steigeren, ik was kwaad en was zo weg gegalopeerd. stelletje eikels Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 21:02

Ja, van die mensen die zeiken als je tien meter over het wandelpad gaat omdat er een boomstronk op het ruiterpad ligt en daarna vrolijk zelf met een loslopende en onopgevoede hond over het ruiterpad verder lopen.
Of mensen die met buggeis op het ruiterpad lopen, grrr, das zo irritant.