Eerlijk?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Selena87

Eerlijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-04 21:39

Mijn vraag aan jullie.
Ik ken een meisje die een welshje verzorgt.
Toen ik hun leerde kennen heel vriendelijk allemaal dood gewone recreatie ruiters net als ik.
Simpel rijden met een martingaal en trensbitje.
Altijd gezworen nooit wedstrijden te rijden want ze zijn veel te wild en ongecontroleerd en het zou zielig zijn volgens hun.
Leerde ze een meisje kennen die voor de lol eens met haar paard een wedstrijdje deed waar iedereen zonder startkaart aan meedeed.
Ook een recreatie ruiter het trok haar wel en zij heeft nu echte wedstrijd ambities OK dan! leuk voor der.
Maar nu wil dat meisje van dat welshje ook opeens met wedstrijden beginnen.
Eerst een simpel halsverlengertje om te proberen of hij aan de teugel wou ging prima.
Ik heb nu geen contact meer met hun maar ik kreeg een foto en wat zie ik nou een compleet ander bit om hem aan de teugel te krijgen.

Afbeelding

Ik vind dit een zeer oneerlijke manier van trainen,
om opeens een ander scherper bit op te zetten terwijl het prima ging met trensje.
Overdrijf ik nou?! of is het gewoon oneerlijk

Selena87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-04 21:40

tevens ook gehoord dat ze het paardje ook regelmatig op de scherpste stand rijden.
Terwijl hij nu al heel diep loopt

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 21:43

Ik denk dat ze met zo'n bit niet veel punten zal scoren, ook al is het 'maar' onderling.
Het is zonde van het beestje.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 21:44

Je hebt gehoord... Wie zegt dat dit waar is en niet alleen jaloezie van iemand anders?

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 21:45

Hij loopt cker erg diep ja!
En vind dit ook een beetje gemene manier van trainen! Verward
En naar mijn idee zit ook het kettinkje zit naar mijn id ook n btje strak..of lijkt dat maar zo?
OVerigens wel n kick paardje...aan zn nek/koppie te zien! Lachen

Selena87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-04 21:49

De mensen waarvan ik het gehoord heb zullen dit niet doen uit jaloezie Lachen.
Het is idd een hele mooie pony welsh/arabier ofzo

Selena87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-04 21:49

Daarom plaats ik dit ik vind het zo zonde gewoon voor de informatie

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 21:53

Zonde Is dit niet een menbit? Lekker scherp dus... Les 1: hoe verpest ik een pony: op deze manier dus Scheve mond

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 22:01

Dat dacht ik ook jah, dat er een menbitje in hangt...
Arme pony

Selena87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 15:39

Hmm een menbitje dat vind ik helemaal kansloos

jacqueline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 15:48

Jeetje zeg dat ziet er niet uit.
Als ze nog een tijdje doorgaat met op het onderste gat te rijden is hij/zij straks op een normaal bit en op het bovenste gat niet meer te houden.
De kinketting zit inderdaad erg strak.
Wij hebben aangespannen gereden ,met zo een bit, maar zelfs dan zetten wij het bit nog niet op het onderste gat.......echt heel sneu voor de pony.

Britney

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 16:11

Nou zo te zien zit die martingaal anders ook flink kort.

Marsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 16:13

wkoekoek schreef:
Zonde Is dit niet een menbit? Lekker scherp dus... Les 1: hoe verpest ik een pony: op deze manier dus Scheve mond

Idd, volgens mij is het ook een menbit....sneu hoor, voor de pony Scheve mond Verdrietig

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 16:16

idd sneu voor de pony.
ik denk dat als ze echt wedstrijden wilt rijden er ook wel kan komen zonder dit.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 16:18

als ik het dus goed begrijp, verzorgt het meisje deze pony? Waarom zegt de eigenaar er dan niks van?? Zo laat je, je pony tohc niet verkloten?? Arm beest

littlemouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 16:50

ik rijd aangespannen en dat is inderdaad een menbit. Ik hb zelf een hele sterke pony, maar ik rijd hem op het eerste gat, dus de minst scherpe en dan heb is het al vrij scherp naar mijn idee. Dus dit is wel heel sneu hoor.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 16:59

wkoekoek schreef:

Het is idd een Liverpoolstand, maar op het eerste gat is is hij niet zo heel veel sterker als een gewone trens, de hefboomwerking is dan maar erg klein, Maar ze heeft de kinketting errúg strak dus daardoor is hij wel veel scherper.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 17:04

nou, ik wens haar succes,want met een Liverpool stang mag je echt niet concoursen starten, ook niet op concoursen zonder startkaart. hoe koemn ze erop... een pessoa bit,OK kan ik nog inkomen..maar een Liverpoolstang Verward bij dressuur?

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 17:09

proberen maar zal vanzelf op de vingers getikt worden op wedstrijden naar mijn idee, dier loopt niet correct aan de teugel...nogal logisch als je er zoveel poes pas omheen hangt om wat gedaan te krijgen.

Gaat ze nou echt serieus denken dat die ook zo blijft lopen tijdens een wedstrijd?
Dan is die allang blij dat die ellende eraf is dus zal het 10 keer erger zijn en krijgt ze hem met de tijd met geen mogelijkheid naar beneden....zou haar eens goede les aanraden als ik jou was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 17:18

Je mag er niet eens wedstrijden mee rijden dus ik wens dr succes. Dat krijg je dus als je kinderen zonder begeleiding pony's geeft.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 17:20

wat een stom kind, het ziet er niet uit, dat bit en al die troep om dat beest heen. zo mag ze toch geen wedstrijden rijden dus veel succes Scheve mond

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 20:06

1 woord triest wie hangt er nou een liverpool in als hij niet voor de kar loopt. Dit mag ook niet op wedstrijden Haha! dus ze zal toch weer op trens over moeten eens leren met been en zit te rijden.

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 20:07

Ja.. erg he.. ik ken(de) dat meisje.. eerst waren het gewoon leuke recreatie ponys werden altijd los gegooit enzo in het bos
Maar nu moet ie zelf bij springen zover mogelijk proberen in te krul.. ik snap het gewoon niet van ze.. ze verklote die pony gewoon.. tog ?!

en die baas van die ponys zegt er niks van want dat andere meisje die een andere pony daar ook verzorgt die tante daarvan is de eigenaar's buurvrouw:S Njaa ik hoop echt dat die pony een keer helemaal van streek word en dat zij eraf dondert (klinkt misschien erg hard) maar t zal dr lere!

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 20:24

haha eigenlijk mag die laatste zin wel weg, die klopt niet van mezelf..

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 20:47

Ik vind het wel zielig voor die pony...Als hij ook goed kan lopen met trens dan gebruik je toch geen scherper bitje???:n