hele brede kuiten en leren laarzen... hoe passen??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sabineG

hele brede kuiten en leren laarzen... hoe passen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 23:50

Zoals de tekst al zegt heb ik hele brede kuiten. De omvang is 45-46 cm... Ben twee jaar geleden 25 kilo afgevallen maar er is echt geen centimeter van mijn kuiten afgegaan... helaas...

Nu wil ik leren laarzen aanschaffen maar kan dus niet passen aangezien in niet in de standaard laarzen kom die ze in de ruitersportzaak hebben. Hoe weet ik nu welke het lekkerste zitten, en het mooiste...

Is er iemand die dit probleem ook heeft? en hoe heb je dat opgelost???

Ranja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 00:00

Ik heb het probleem ook, maar niet opgelost....
Ik heb op dit moment voor de zomer chaps en voor de winter thermorijlaarzen. Maar echt een goede oplossing is het niet nee....
Dan heb ik ook nog eens kleine schoenmaat, dikke kuiten en korte beentjes. Iets standaards waar ik in pas is er dus ook niet...

Jimmy_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 19:53

haha ik heb dat ook maar ik heb een heel speciale laars gekregen hij heeft hele brede kuitomvang en ook gwn bijv maat 39 bij me voeten en natuurlijk ook korte benen he!neit dat je er iets aan hebt maar mischien een troost dat er toch wat zijn

laida

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 19:57

Jimmy_lover schreef:
haha ik heb dat ook maar ik heb een heel speciale laars gekregen hij heeft hele brede kuitomvang en ook gwn bijv maat 39 bij me voeten en natuurlijk ook korte benen he!neit dat je er iets aan hebt maar mischien een troost dat er toch wat zijn

wat voor laars heb jij dan en waar heb je die gekocht?

laida

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 19:59

ik heb bij een aantal mensen nagevraagt wat zij fijne laarzen vonden en heb deze toen op maat laten maken .

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 21:14

Bij het passen zitten leren laarzen (muv de echte zachtleren springlaarsjes met rits) eigenlijk nooit lekker.
Ik heb zelf ook geen standaardmaat (kuitmaat 35, hoogte 53, voet 40- enorm lang en smal en grote voeten Bloos ), en heb maatwerk van Huet. Hij meet van tevoren heel je benen op, laat je verschillende modellen zien, geeft uitgebreid info over de laarzen. Hij kan ze voor je op maat laten maken voor een hele betaalbare prijs, en dan heb je echt mooie laarzen!
Ik denk dat jouw enige optie ook maatwerk is...

Preddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 21:24

En Derby heeft het model Landerd, die kuitmaten zijn vaak wijder, en daar is de laars ook goed op af gestemd zegmaar!

MoniqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 23:37

Ik denk dat je ze inderdaad op maat moet laten maken. Men kan er ook nog een rits vanachter inzetten zodat het aan/uittrekken beter gaat. Persoonlijk vind ik het niet zo mooi maar wel handig. Ik heb op maat gemaakte Petrie's en die bevallen prima. Misschien een tip!. Ga laarzen passen/kopen een beetje aan het eind van de dag, dan zijn je benen meestal wat dikker zodat je nieuwe laarzen ook nog lekker zitten tijdens het rijden. Ik rijd meestal 's avonds en dan zijn mijn benen ook dikker dan 'smorgens.

Ennuh lederen laarzen inlopen/rijden is geen pretje. Ik vond het een ramp maar nu zitten ze lekker

PS knap dat je 25kg bent afgevallen OK dan!

Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 11:21

Ik heb juist een het net andersom ik wil dus ook leren laarzen maar ik heb juist dus geen kuit!

Dus ga ze op maat laten maken

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 13:59

Hai; ik heb hetzelfde probleem gehad en heb nu prachtige leren laarzen van petrie. Ik ben bij een ruitersportzaak in Saarloos (weet niet of je het zo schrijft) bij Rotterdam geweest. Helaas weet ik niet meer hoe ie heet, maar even google-en doet vast wonderen!
deze zaak heeft standaard vreselijk veel maten op voorraad, met het gevolg dat ik een uurtje passen later zielsgelukkig met prachige laarzen buiten stond.
Inrijden was echt pijnlijk; kramp enzo en er na het rijden niet meer uitkomen! Toch doorgezet en nu zitten ze geweldig!

Veel succes en laat je het me weten als je die zaak gevonden hebt?

carin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 14:03

Was dat Commijs toevallig ? Uit Charlois ?
Ja ik heb dit probleem ook, rijd dus nu met stalschoenen, maar om een leuk proefje te rijden, scheelt het je wel punten als je rijlaarzen hebt, hahahahah, dus ook maatwerk voor mij.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 14:11

Ja Carin, je hebt gelijk! Thanx!

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 14:16

SabineG, heb je het model leren laarzen nodig voor wedstrijden?
Zo niet, die van Mountain Horse zijn in wijd te verkrijgen.
Heb ik dus ook en zitten zetjes, niet strak, niet los.

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 21:09

Ik heb zo ook op maat laten maken bij Sta-Rho in Rhoon.
Voor bredere kuiten zijn er ook van die laarzen met ritsen te krijgen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 21:12

Branca schreef:

Bij die van Mountain Horse is de maximale kuitmaat 42 cm. Dat staat op de website.
Het wordt maatwerk voor je vrees ik.

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 21:16

ik heb hetzelfde probleem en zit er ook aan te denken op maat gemaakte laarzen te bestellen, heb al geinformeerd bij bosgra in hardegarijp (friesland) en daar was het ook mogelijk

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 21:19

ik heb het ook.Gelukkig heb ik wel laarzen voor gevonden met extra kuitruimte ofzo.Maar ik kon geen chaps aan me kuiten waren te dik en ik kon geen maat groter nemen want dan waren de chaps te lang.Dus maar laarzen 74 euro :S.

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 21:34

Amanda schreef:
Branca schreef:

Bij die van Mountain Horse is de maximale kuitmaat 42 cm. Dat staat op de website.

Kan best op de website staan. Cool Ik heb ze hier ..
Heb kuiten van zeker 44 cm..en is echt nog ruimte over!

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 22:02

Ik heb ook vrij brede kuiten. Ik heb ze ooit een keer op maat laten maken, maar dat was geen succes, leek wel of ik ballonkuiten had Boos! , ik moest ze toen wel afnemen, werd gegarandeerd dat het wel zou bijtrekken, maar nee hoor , het bleven ballonetjes. Gelukkig heb ik ze kunnen verkopen en die persoon is er erg gelukkig mee. Nu heb ik Cavallos, een ramp met inlopen/rijden, ben er nu al bijna 2 jaar mee bezig Scheve mond . Ze waren te hoog, dus heb ik ze laten inkorten aan de achter en binnenzijde, buitenzijde hoog gelaten (krijgt dan een beetje anky model), maar helaas het wil nog steeds niet lukken, veel mee gelopen, gezeten, en gereden, maar ze blijven pijnlijk en vooral hard, maar ik blijf volhouden en op een dag zullen ze zich wel geven Haha! .

ff of topic, vind het errug knap dat je 25 kilo bent afgevallen OK dan! geweldig

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 22:09

Preddy schreef:
En Derby heeft het model Landerd, die kuitmaten zijn vaak wijder, en daar is de laars ook goed op af gestemd zegmaar!

weet je ook waar de naam landerd vandaan komt??

ik heb een gewone rubbere laars. ik heb kuitmaat 43 of zoiets. en heb die laars een stukje ingenknipt en daar een stiek tussen laten zetten. nu kan ik er wel met mn kuit in maar hij zuigt wel een beetje vacuum. maar heb er geen last van!

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 22:35

Amanda schreef:

Ik heb ook kuiten van zo'n 44 cm, en ze passen toch.
Zelfs nog wat ruimte over,net als anderen hier.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 22:38

coydog schreef:
Ik heb ook kuiten van zo'n 44 cm, en ze passen toch.
Zelfs nog wat ruimte over,net als anderen hier.

Echt??
Dat is mooi, want dan ga ik ze dus ook passen Haha!
Ik heb zelf nl. ook kuitmaat 45 cm.

_christel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 22:48

Ik heb Mountain Horse Sportive highriders. Die zitten heel fijn. Het past altijd want er zit elastiek bij in. Er zijn ook 2 maten normaal en wide.

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 23:01

Amanda,
zoals ik al begon over de MH laarzen..
Je hebt idd 2 maten, maar past niet altijd, moet je uiteraard een M of W kiezen. Ik heb dus kuitmaat W.
Vandaar mijn antwoorden...
Succes OK dan!

Equira

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 23:38

Ik heb ook een brede kuitmaat, geloof 45. Ik heb uiteindelijk ook Moutain Horse laarzen aangeschaft. Staat ook veel beter. Heb ook Petries gepast, maar het was geen gezicht, kreeg net als hierboven al vermeld van die enorme ballonnen. Ik heb maat 40 en kuitmaat W. Dit zit perfect en mijn dikke kuiten vallen ook niet meer zo op, het is nu meer in proportie, omdat de laarzen ook wat lomper zijn. Ik vond het eerst wel vervelend dat ik geen mooie chique laarzen meer aankon, maar ben nu toch wel erg blij met deze laarzen. Je mag er trouwens ook gewoon wedstrijden mee rijden hoor.