Ik kon niet echt rijden met honey, dus ben ik eens gaan kijken wat er nog meer was dan rijden. Zo kwam ik bij dingen als vrijheidsdressuur en NH terecht.
Voornamelijk (denk ik) door het NH verhaal ben ik in aanraking gekomen met western.
Nu heb ik een paardje waar ik WEL normaal mee kan rijden, en weet ik niet wat ik moet.
Engels rijden kan ik, en zo kan ik haar ook netjes zonder al te veel problemen aanrijden.
Westernrijden moet ik nog leren, waardoor ik fouten maak, waardoor mijn paardje dingen verkeerd aan kan leren.
Onze hele stal is engels. Als ik ergens met het western niet uitkom ben ik genoodzaakt mijn instructrice te bellen, terwijl als ik engels rij ik zo ongeveer op elke minuut van de dag advies kan vragen.
Ik vind western rijden leuk, maar als ik jamey nu eerst eens 100% engels onder het zadel breng (dus niet half, maar 100% de basis) dan kan ik toch altijd nog overstappen?
Pffff, ik wou dat ik eens wat makkelijker beslissingen kon maken.
Argumenten over tuigage spelen overigens geen rol, ik heb een dressuurzadel liggen wat jamey past, zou alleen een nieuw hoofdstelletje moeten kopen
Sorry oneliner, knikker er maar af..... 
.
IK BEN HET EENS MET SONJA 
Eindelijk..... kan ik weer rustig dressuur gaan rijden!
(kidding)