"marktonderzoek" minishop

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

"marktonderzoek" minishop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 20:19

Hoi,

Misschien hebben jullie gevolgt dat ik overweeg een (online) shop te beginnen voor minipaarden, shetlanders en A/B pony's
Ben momenteel met een leverancier aan het praten.
Willen de mensen die ook "kleintjes hebben, even de volgende vragen beantwoorden?

1)Wat kan/kon je heel moeilijk vinden voor je pony?

2)Wat vind je van de huidige markt in kleine spullen?

3)Liever betaalbaar en wat mindere kwaliteit, of (heel) duur en super kwaliteit? (dus bijv neem je genoegen met een harry's horse deken, of wil je een bucas?)

Tnx alvast (meer ideeen hoor ik graag)

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 20:21

(spreek voor een shet vcan 1,03 m, op stal)
1: dekens, maar die zijn er tegenwoordig gelukkig al meer. Peesjes en andere leuke kleine dingen.
2: wel aardig, maar kan beter.
3: ik denk dat voor kleinere pony (met name ''standaard'' shetten, geen dure falabellas ofzo Lachen ) een gemiddelde kwaliteit wel voldoende is. WEl moeten de dekens goed waterdicht zijn, vooral omdat het sterke beestjes zijn die veel buiten staan.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 20:24

1: mooie,kwalitatieve hoofdstelletjes(bonfire neusriem e.d),kleine maat dressuurzadeltjes,peeskappen,
2: huidige markt biedt nog te weinig
3:betaalbaar en de duurdere aan bieden is het beste denk ik.

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 20:29

1. dekens, hoofdstellen, halsters
2. slecht te krijgen
3. beide, zo heb je voor elk wat wils

Vivande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 20:44

1) Transportbeschermers Lips are sealed

2) tsjah, kan cker weten beter..

3)duur en superkwaliteit mn ouders betalen alles, als ik zelf moest betalen was het goedkoop Nagelbijten / Gniffelen maar ik ben dol op anky dr lijn, en ze heeft ook een super kwaliteit

My Dominique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 21:28

1) peesjes (en nee niet van die stukjes leer ) maar gewoon echte peesbeschermers, zoals je die voor paarden ook hebt. (de pony maat ik nmlk net te groot ) daar zijn die kleine beentjes niet lang genoeg voor.
het is misschien handig om bv een kleine martingaal ofzo (of bestaan die al? ) lodewijk (shet) was in het begin echt niet te houden, gooide zn kop zo ver omhoog dat je teugels een rechte lijn maakte we hebben toen met een zelfgemaakte tiedeman een maandje gereden, en toen was het over (tiedeman had gewoon 3 standen en stond meestal vrij los) zo'n hulpmiddel kan je dan net niet even pakken als je hem nodig hebt (wat bij een paard wel kan ) en kan bij een shet ook gewoon even nodig zijn als hulp.
transportbeschermers (iets meer variatie, geld trouwens voor alle shet spullen)
dekens zijn we te vinden (engeland, duitsland) al zijn het vaak verkleinde paarden maten waardoor ze op een shet weer niet lekker liggen, dat is dan weer jammer! 16 / 16.5 inch dressuur zadels (en dan niet van die plastic rotdingen maar gewoon echt een zadel. )
genoeg? Haha!
2) het is er wel, maar je moet erg goed zoeken! (en meestal ook te veel betalen, want het is "schaars" )
3) betaalbaar maar toch van een degelijke kwaliteit dat je je shet er mee naar buiten kunt gooien, of dat de pasvorm wel goed is en niet schuurt.
en natuurlijk duurdere voor de mensen die er geld voor hebben.
beide dus

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 21:36

Ik heb nu geen kleine pooonie meer, maar toen ik die wel had, had ik idd veel moeite om passende spulletjes erbij te kopen. Dus hier mijn antwoorden:

1. hoofdstel, dekentje, idd martingaaltje (onmisbaar bij kinderponies!)
2. er zit een gat in die markt, er is meer behoefte dan aanbod
3. kleine pooonies, klein budget. Maw; ik had geen interesse in spullen die duurder waren dan de pooonie zelf. In mijn geval dus kleine prijs belangrijker dan topkwaliteit.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 21:49

ik heb een kleine welsh van 1.30 meter.

1. een deken op maat, shabrakjes en dekjes, halstes (tegenwoordig denk ik ook dat een zadel moeilijk te vinden zal zijn)
2. ik vind het allemaal maar weinig wat ze hebben voor kleinere pony's, dit kan zeer veel beter!!!
3. liever betaalbaar en wat minder kwaliteit (ik denk dat het er ook om gaat hoe je pony met spullen omgaat en hoe de eigenaar er zelf mee om gaat). bij mij blijft alles lang heel en goed dus liever goedkoop en een wat mindere kwaliteit

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 21:50

Shetlandzadeltje! En dan niet zo een pannenkoek of pinokkio! Ik zoek al ontzettend lang naar een betaalbaar gewoon engels zadeltje op Shetlandmaat! Een voltigesingel, een longeersingel, ....

Te weinig! Ik wil graag vanalle hebbedingetjes ook voor kleine pony's hebben! Ik vind het bijvoorbeeld heerlijk om altijd bij de shabrakjes rond te snuffelen! En die vind je niet op shetlandmaat!

3)Liever betaalbaar en wat mindere kwaliteit, of (heel) duur en super kwaliteit? (dus bijv neem je genoegen met een harry's horse deken, of wil je een bucas?)
Ik heb liever betaalbaar en wat mindere kwaliteit! Maar ook geen slechte kwaliteit! Dan betaal ik liever ietsje meer voor iets beters!

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 21:52

Ik kan in weinig ruitersportzaken bij ons in de buurt spullen voor de mini Shetten vinden, zoals een veulenhalstertje, peesbeschermers, dekens en ik kan zelfs voor die hele kleintjes geen hoofdstelletje of zadel vinden.

Veel te weinig spullen voor de Shetlanders..

Ik zou gewoon spullen van goed kwaliteit willen, het merk maakt me niet echt uit, maar het liefst niet te duur..

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 22:36

Mijn shetlandertje is 'maar' een gezelschapspony, ik heb daar niet zo veel spullen voor. (eigenlijk alleen een halster)

Als ik er spullen voor zou willen kopen zou dat zijn om er iemand anders op te laten rijden, en daar hoef ik geen luxe spullen voor.
Sterk en sober, en gunstig geprijsd voor mij dus.
En niet veel meer dan een eenvoudig zadeltje (maar geen pannekoek),
een zadeldekje en een hoofdstel.
Lijkt me handig dus om de basisspulletjes ook in een goedkope klasse te hebben in je winkel, ik denk als mensen meer willen dan dat dat ze toch wat fanatieker bezig zijn en dat er dan wel vraag is naar wat duurder spul.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 22:41

Ik spreek even voor mijn tweespan grote maats shetlanders
1) Longeersingels zijn niet te vinden. Ik gebruik nou mijn schoftstuk van mijn tuig maar die komt in de bak onder de modder, peesbeschermers zijn altijd te groot en maken wondjes, bandages zijn te lang (moet ik zelf op maat maken, dekens gebruik ik niet veel maar mijn wolle dekens moest ik maat laten maken en dat was erg duur, menbitten met hogere tongboog
2) Te weinig en vaak duur omdat er weinig van geproduceerd wordt
3) Goeie kwaliteit maar niet te duur. Harry Horse vind ik ook prima

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 22:48

1, pees en kogelbeschermers
2, er zijn veel te weinig spullen voor shetlanders!
3, ik heb liever betaalbaar en wat mindere kwaliteit

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 00:04

1. peesjes enzo!
2. te weinig!
3. ehm vroegop heeft br mini dekens voor 36,50, dus waar valt dat dan onder, ik zou voor goedkoop gaan omdat ik het waarschijnlijk in verhouding niet al te veel zal gaan gebruiken, en dekjes enzo, koop ik er liever vier van 20 euro, lekker afwisselen enzo dan 1 voor 80.de global dekjes passen btw goed ondere de goedkopen pinokio zadeltjes, en kijk ook eens op loesdou.de dar hebben ze zadels voor kleine pony's, erg schattig.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 00:14

Een goed passend zadel voor mijn Welsh A waar mijn dochter ook fijn op kan zitten.

Moeilijk aan te komen/ weinig keus. (bv. martingaal/borsttuig etc. ben ik nog niet tegen gekomen) Halsters zijn vaak te groot bij de neus.

Liever betaalbaar maar wel passend.

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 08:52

1)
Longeersingels!, wat meer keuze in bitten, waterdichte dekens, hoofdstellen en dan al deze dingen niet alleen kleiner, maar ook fijner als je begrijpt wat ik bedoel. Zodat de verhouding een beetje klopt. Ik heb nu bv een longeer singelkorter gemaakt zodat hij wel past, maar het ziet er natuurlijk nog niet uit dat brede ding met die enorme kussens op zijn rug. En hoofdstellen bijvoorbeeld graag met niet teveel aan neusriem, zijn hoofd is al zo vol met al die riempjes. En met kortere keelriem, Ik heb tot nu toe alleen hoofdstellen gevonden waarvan de keelriem op de kleinste stand nog tegen zijn kin bungelt.

2)
Heb ik ook al bij 1 een beetje uitgelegd, er zijn wel wat dingen te vinde, maar die hebben vaak de verkeerde verhoudingen. Dekens zijn wel te vinden voor een shet van een meter, maar kleiner dan dat niet. Wel bij mensen die zelf maken, maar dat is vaak niet waterdicht. En de meeste shetten lopen toch gewoon buiten.

3)
Ik zou gaan voor betaalbaar, maar toch geen troep. Ik denk dat veel mensen met shetten daar toch mee willen beginnen. Je kan dat altijd later nog het assortiment uitbreiden met wat hogere prijs en kwalteits klasse.

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 09:16

stef schreef:
het is dan nog wel een veulen, maar ik zie amper echt Leuke halsters in a/b maat, zijn allemaal zo normaal..

2)Wat vind je van de huidige markt in kleine spullen?mwah.. Kijk ook nog niet echt rond, maar ik zie vaak dat het allemaal voor grote paarden zijn(met name bandages)

3)Liever betaalbaar en wat mindere kwaliteit, of (heel) duur en super kwaliteit? (dus bijv neem je genoegen met een harry's horse deken, of wil je een bucas?)betaalbaar, en dan maar wat minderkwaliteit.. zolang het met b.v geen halster is dat als hij 1x trekt, het halster kapot is ... geef mij maar een harry horse dekentje dan Lachen Als die ook niet naar 1x trekken kapot is

heel veel succes Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 13:21

1. Peesbeschermers, strijklappen, martingaal, longeersingel, dresuurzadel, leuke halsters, dekjes (valt dan nog wel mee maar kan altijd beter Knipoog ).
2. Er is (bijna) niets, en al wil je wat moet je het al uit Duitsland of Engeland halen. En dan zie je eens iets leuks, blijkt het weer niet in die maat te zijn.
3. Voor betere kwaliteit mag natuurlijk ook betaald worden. Dus het hoeft niet super-de-luxe te zijn maar wel goede kwaliteit, maar daar staat de prijs-kwaliteit verhouding dan ook wel naar Knipoog.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 14:19

stef schreef:

Getten! (in Hollands is dat Strijklappen, peesbeschermers, neoprene beendingen, iig al wat rond de benen moet en beschermt)
Daar heb ik echt héél lang achter gezocht

Citaat:

Ze maken er een dure markt van en willen graag munt slaan uit kleine pony-dingen omdat het aanbod zo klein is.

Citaat:

Graag betaalbaar en goeie kwaliteit. Tong uitsteken Ik ben een keer zodanig in het zak gezet toen ik een super gaaf deken voor mijn Welshje kocht aan 130€ terwijl iemand hetzelfde deken in D-pony maat voor zo een 50€minder mee kreeg (nota bene nog in dezelfde winkel ook)
Dus die kleine pony spulletjes zou ik graag aan hetzelfde budget zien als grote paarden/pony spullen (of zelfs minder want ze gebruiken ook minder stof Haha! )
Overigens, als ik mindere kwaliteit neem past het bagger, lijkt wel alsof het gros van de ontwerpers geen rekening houdt met de bouw van kleine pony's en zomaar wat in kleine maat maken zonder dat ze het eerst passen alvorens in de rekken te leggen. (hier spreek ik over een Pagony en een Kavalkade dek)
Ik heb trouwens een Bucas voor mijn Welsh, maar het lijkt mij alsof ook die (ondanks de grote naam) geen rekening hebben gehouden met de bouw van een Welsh want dat dek zit verrek strak rond borst en schoft en heeft niet zoveel bewegingsvrijheid (lengte is wel goed)
Merk maakt me dus niet uit, zolang het maar past en ook BLIJFT passen! (en niet uitlebbert na een week zoals met die pagony het geval was)

Citaat:
Tnx alvast (meer ideeen hoor ik graag)

* De Lami Cell pony deken zijn echt super! Die heb ik voor mijn Welsh en dat dek biedt (bijna) alles wat ik in een dek zoek. Een Adjust A Fit systeem (je kunt de hals ruimen of strakker maken) loopsplitten, netjes afgewerkt, top!
Als je die in je winkel hebt voor een eerlijke prijs heb je goed spul.

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 19:07

leuke hoofdstellen, zoals met een gecombineerde neusriem, dat je niet gelijk naar de ponymaten moet gaan kijken, peesjes inderdaad, transportbescherming, halsters kom je gelukkig al meer tegen.

te krap, er is veel vraag maar weinig aanbod en als je al iets ziet laat je het hangen als je het prijskaartje ziet (tenminste ik wel)

momenteel zeg ik het eerste, ben ook maar een arm studentje Haha!

EEFIETJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 22:07

1) peesbeschermers, bandages, shabrakjes (heb je alleen in maat pony) gewone zadeltjes en martingaal en dekentjes en ook longeersingel en bijzets enzo....

2) niet zo goed

3) liever wat meer betaalbaar voor mij maar ook gewoon wel wat duurdere dingen hoor.. dan kunnen mensen kiezen

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 22:57

1)deken, hoofstel, halster

2)er is veel en veel te weinig

3)maakt me niet veel uit maar als het om een zadel ofzo gaat wil ik wel goede kwaliteit.

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 23:04

trouwens fijn dat je het zou willen doen er is echt moeilijk aan te komen.

geef wel een keer je site door dan he?

tukker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 02:38

1. deken en dan ook verschillende soorten denkt aan zweetdeken, vliegendeken ectra peesbeschermers, hoofdstel en zadel
2.erg klein tis veel zoekwerk en als je dan wat hebt kun je niet kiezen uit verschillen kleuren ofzo.
3. Ik neem genoegen met standaard merken. Meestal worden shetlanders toch wel gehoude of verzorgd door mensen met een wat kleinere portomonnee die zullen toch eerder voor de gemiddelde kwaliteit met een mooi prijsje gaan.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 13:51

peesbeschermers, transport beschermers dekentjes.
niet echt super
gewoon normaal betaalbaar, gewonen prijzen niet al te duur. gewoon nette prijzen