Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Breitling schreef:ik heb mijn paard voor iets meer gekocht, ook goedkoop dus. Kwpn hengst met goede papieren. Alleen is die van mij nog maar 3 en was hij totaal onbeleerd. Hij zou waarschijnlijk eerst voor veel geld naar het buitenland gaan maar de eigenaresse had het daar heel moeilijk mee en heeft dat toen afgeblazen (gelukkig voor mij) omdat ze er geen fijn gevoel bij had. ze wilde liever dat ze zeker wist dat hij goed terecht zou komen en ik mocht hem dus voor weinig kopen omdat mijn buget niet hoger was. Als mensen liever een goed tehuis als geld willen kun je zeker wel een goed paard goedkoop kopen. Ik heb hem nu vanaf eind mei en morgen komen ze helemaal vanuit groningen (ongeveer 2.5 uur rijden) om te kijken hoe het nu met hem gaat

Anoukie schreef:
Breitling, jouw hengstje is toch niet zo groot of wel? Dat kan de prijs ook verklaren.
Anoukie schreef:Cassidi, 3300 GULDEN is bar weinig voor een gezond paard MET papieren. Haast onmogelijk zelfs,...
mensen wilden er gewoon vanaf Cute schreef:Ik vind € 1500,- voor een 3 jarige kwpn'er met papieren wel verdacht goedkoop.
Als je bedenkt dat het dekgeld van de meeste kwpn hengsten al rond de € 900,- bedraagt.
Als dat paard dan na 3 jaar voor € 1500,- verkocht wordt dan is dat heel goedkoop.
) was iets duurder maar nog goedkoop. Verdienen doe je er zo ie zo niet aan want een paard kost aardig wat door de jaren heen.
Alane schreef:iedere hobby kost geld... 900 euro dekgeld voor 1500 verkopen is toch zo'n 500 verdienen aan je hobby... is toch netjes?
???Alane schreef:Mensen denken dat succes te koop is. Dat iets wat veel geld kost ook gelijk goed is.
Vergeten vaak dat ze bij een paard wat gepresteerd heeft de ruiter er niet bij krijgen.
en dat een papier valt onder: in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
Citaat:iedere hobby kost geld... 900 euro dekgeld voor 1500 verkopen is toch zo'n 500 verdienen aan je hobby... is toch netjes?
appie_rulez schreef:helaas werkt het zo niet helemaal, al denken veel mensen dit wel.
ze vergeten even alle kleine dingetjes... maar al die kleine dingetjes bij elkaar opgeteld tikt ook erg aan hoor...
900 euro dekgeld
min. 2x scannen 40 euro
bijvoeren gaat ook aardig oplopen, ik weet merries die zelfs op 8 kg voer per dag zaten... dan doe je dus 3 dagen met een zak brok van 25 kilo... reken maar uit![]()
veulenentingen 50 euro
en dan nog grootbrengen tot 3 jaar.
dan krijg je daar dus nog bovenop...
jaarlijkse enting,
ontwormen,
voer
huisvesting, opfok of thuis.. kost beide geld!!
hoefsmid...
dan zal hij/zij ook nog weleens een veearts nodig hebben... veulens zijn nou eenmaal kwetsbaar en krijgen net zoals mensen ook kinderziektes...
ik denk dat deze mensen er behoorlijk geld op hebben moeten bijleggen hoor...
en dat er helemaal niks aan verdiend is