Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sylvia schreef:Plus dat je altijd kunt zeggen dat je je paard de rest van zijn geblesseerde leven in de wei laat staan en een nieuw paardje koopt van het gespaarde bedrag. Bij de verzekering moet je 't beestje vaak af laten maken wil je aanspraak maken op dat geld.
Maarten80 schreef:Iemand schrijft:
Ik heb gelukkig de verzekering nooit hoeven aanspreken, want ze heeft gelukkig nooit iets gehad.
Maar ja nu zit er wel in mn hoofd: jaren lang flink betaald en heb er niets voor "terug" gekregen, maar dat ze 18 was werd ze er gewoon zonder pardon uitgegooit.
). Amulet schreef:Ik denk dat deze persoon bedoelt dat haar paard er DOOR DE VERZEKERING uitgeknikkerd werd, want de meeste paardenverzekeringen verzekeren paarden boven een bep. leeftijd (meestel 16-20 geloof ik) niet meer.
En dat heeft natuurlijk niks met een brandverzekering te maken
Marijn4045 schreef:in 2002 koliekoperatie van 3500 euro
in 2003 verschillende mokbehandelingen en andere 'kleine' dingetjes: plm 300 euro
in april 2004 uitgebreid kreupelheidsonderzoek incl scan en foto's: 800 euro en in oktober wederom een uitgebreid kreupelheidsonderzoek, 9 foto's en een gewrichtsinjectie: 600 euro...
Bij elkaar heb ik dus 5200 euro schade gehad aan een paard dat ik heb gekocht als 3 jarig, kerngezond sportpaard. Ik heb een eigen risico van 75 euro per jaar en krijg geloof ik 80% vergoed. De kosten van de verzekering zijn 600 euro per jaar. Tot nu toe heeft de Efo dus niets aan me verdiend...
. Plus dat zei alles voor mij regelen ik alleen hoef te tekenen en door te sturen de rest niets.Citaat:Maar als je paard dan in het 1e jaar ziek wordt, heb je te weinig gespaard om bv een operatie te financieren. Dat is het risico wat je neemt. Ik neem dit risico niet, die van mij is geheel verzekerd.
). PeruaansePas schreef:Je kunt ook al sparen vóórdat je het paard koopt![]()
. Prisca schreef:Als ik spaar spaar ik voor meerdere dingen dus ook als er dingen in husi stuk gaan. Een wasmachine kost al snel 500-800 euro lekker als die stuk gaat en dan zal je zien dat in de maand je paard ook opeens ziek wordt oeps rekening leeg wat dan LENEN?.