Wormenkuur erin krijgen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Linda_Fleur

Wormenkuur erin krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-04 19:16

Me paardje is echt heel irritant met wormenkuren. Hij wil het echt niet en ik krijg hem er met geen mogelijkheid in. Wie heeft er ideeën om hem erin te krijgen? Iedere twee maanden is het weer een groot drama. Ik heb vanalles geprobeert, met twee mensen vasthouden, door het voer heen etc. Als ik het door het voer heen doe dan eet hij het voer niet meer op. Hem vastzetten en dan geven lijkt me niet zo'n goed idee, ben bang dat hij zichzelf dan gewoon losrukt.
Ik wil zowiezo gaan oefenen met appelmoes alleen ben bang dat hij het toch wel doorheeft als er een keertje echt wormenspul inzit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 19:23

een bit in z´n mond doen...je vingers in z´n mond en spuiten maar!!!

Mokkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 19:27

gwn appelmoes mengen met stukjes gebrokenbrood en andere dingen die die lekker vind.... Vingers aflikken

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 19:36

ik maak altijd van biks een papje, en doe daar de wormenkuur doorheen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 19:49

Mijn pony was ook altijd zo moeilijk met wormenkuren.
Tegenwoordig krijgt hij een dubbele boterham met de wormenkuur ertussen en dat gaat goed.

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-04 19:51

die van mij spuugt dat dan gewoon uit, eet hij ECHT niet op. Ik zal eens proberen met bit in...

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 20:10

heb gister mijn paard nog ontwormt, eerst een paar broodjes gegeven daarna zonder dat hij de spuit goed kon zien (heel snel dus) die spuit achter in zn strot gedruk en in 1 keer leeg gespoten en klaar Haha! toen het een beetje weg was weer wat broodjes gegeven en toen vond die me weer lief

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 20:11

Marreke schreef:
Mijn pony was ook altijd zo moeilijk met wormenkuren.
Tegenwoordig krijgt hij een dubbele boterham met de wormenkuur ertussen en dat gaat goed.

mijn pony rook dat er worme kuur tussen zat en at dat broodje niet op, gewoon die spuit achter in zn strot drukke en in 1 keer leeg spuite Knipoog

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 20:47

Precies gewoon heel snel en slim werken. Niet doen alsof er iets aan de hand is, gewoon bij zijn hoofd gaan staan, aiien wormenkuur heel snel pakken en in zijn strotje duwen Knipoog

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 20:48

ow dat wist ik niet dat je het ook gewoon door het voer kunt doen haha , die van mij was ook altijd lastig.
Maar nu weet ik het dus Tong uitsteken

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 21:21

Bij mijn Haffie loste ik de wormkuur altijd op in een beetje lauwwarm water, deed er dan flink wat appelmoes door en dan gewoon in z´n trog.
Na tijden lang drama´s te hebben gehad, was dit voor hem dé oplossing Lachen .

Als je de tip van Janneke uitprobeert (had ik nog nooit gehoord, maar vind het een goede tip OK dan! ): nadat je de wormkuur er in gejast hebt, even z´n hoofd omhoog houden; dan slikken ze automatisch Lachen .
Hier geven ze trouwens de tip, om een kwartier voordat je de wormkuur geeft, je paard niets te laten eten; dan weet je zeker dat ze niks meer in hun mond hebben, waarmee ze de hele kuur er stiekum uitspugen.
Laatst bijgewerkt door Sterre op 26-10-04 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 21:22

hmmm, wat is mijn paard dan makkelijk Lachen die vind het namelijk lekker Haha!

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 22:50

Ik duw de spuit er altijd gewoon in en dan in 1 keer leegdrukken. Hoofdje nog even hoog houden en klaar.

Niks aan de hand.
Het is inderdaad wel handig om te zorgen dat je paard niet net een hap eten heeft genomen want dan spugen ze het zo weer uit. Maar in een lege mond spuiten en hoofd even omhoog houden dan moet het goed gaan!

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 17:05

uhmm....

-houd zijn hoofd goed vast(of iemand anders)
-spuit de wormenkuur er snel in
-doe zijn hoofd omhoog en zorg dat ie zijn mond niet opendoet

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 17:09

Vastzetten, tong vastpakken en naar buiten en achterin naast de tong spuiten. En dat heel snel.
Fedde doe ik zonder halster los in de stal, alleen mijn stuiter-Welsh die dus al begint te stijgeren als ze de spuit ziet zet ik vast (met de spuit uit het zicht). De eerste keer was ze hoogstverbaasd, want ik verraste haar met mn snelle actie. De tweede keer had ze al door dat het niet zo erg was.
Klinkt zielig, maar het werkt wel.

Saltow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 17:11

Een paar wortels uitvullen en daar de paste inspuiten.
Dan twee kleine dopjes van hetvulsel afsnijden en terug op de wortel duwen.

Ydel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 17:12

die 2 van mij zijn best lastig, maar met wormenkuren niet.
ik houd ze gewoon aan het halster vast, wel stevig, in de mondhoek en in 1 keer spuiten..
dan is het al zo ver erin gespoten dat ze het niet terugkrijgen volgens mij..
heb in ieder geval er nooit problemen mee...

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 17:12

Gewoon je paard overvallen, doen alsof er niets aan de hand is.
Ook moet je er op letten dat je de wormenspuit ver in zijn mond stopt en in een snelle druk er alls in spuit. Zijn hoofd moet je dan goed omhoog houden (niet overdrijven met zijn neus in de lucht houden Knipoog )

Daarna kan je hem belonen met een snoepje, zodat die smaak sneller verdwijnt.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 17:19

Je hebt toch van die speciale bitjes, waar je de wormenkuur doorheen kan spuiten, even zoeken hoor...

...hmm kan het even zou gauw niet vinden

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 17:20

*WHAHAHA Tong uitsteken sorry,... moest een beetje lachen om je titel...dacht aan in z`n kon Clown *

Uhm... Bij arzy en mick gata het gemakkelijk, niet moeilijk doen, gewoon knuffelen, btje bij z`n mondhoek zitten, dan je vinger in zn mond douwe, wormenkuur achter in zen strot, en meteen spuiten, daarna uitbundig belonene, en hem meteen iets te eten geven Lachen

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 17:32

ik heb trouwens die met een appelsmaakje aan mijn paard gegeven en die vond het ook lekker

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 18:10

Mond open, spuit achterop zijn tong, spul spuiten, spuit eruit, snel monddicht doen, mond tijdje dichthouden. Als hij dan geslikt heeft kan je hem loslaten en zal het het meeste wel doorgeslikt hebben. Daarna meteen een schep biks (dus voor voertijd doen) en hij is het zo weer vergeten.
Tussen smaakjes of geen smaakjes zie ik geen verschil. Ze vinden ze allemaal vies.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 18:14

mijne niet, mijne likte zelfs de restjes nog van de spuit af Haha!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 20:03

Idd, gaat heel simpel bij mij.
Mond open, spuit goed achterin en leeg spuiten. Dan gauw de spuit uit, en hoofd omhoog. Zodra hij geslikt heeft laat ik los, maar meestal gaat hij er gelijk al in, als ik hem ver genoeg naar achter heb zitten. En daarna krijgt hij altijd wat lekkers.

Selena87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 20:08

Mijne moet het ook niet als ik hem ontworm en zijn hoofd omhoog doe drukt hij heel hard zijn hoofd naar beneden en poe zo`n hoofd is zwaar zeg poe.
Ik geef na het ontwormen altijd snel een broodje helpt vaak wel.
Hij is wel altijd een dag chagerijnig na het ontwormen