geen verlichting bij de bak

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fleursan

geen verlichting bij de bak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 21:42

Ik moet binnekort stage lopen en vanaf dan kan ik alleen nog maar 's avonds naar me pony. Helaas hebben wij geen verlichting in de buitenbak en als sanne ergens bang voor is is het wel in het donker rijden. Heeft iemand een alternatief?
Of weet iemand waar je goedkoop een lantaarnpaal kan aanschaffen?

Vinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 21:51

Bouwlampen ophangen aan een lange paal o.i.d.

fleursan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 22:02

en hoe kom ik daaraan? ik ben de eigenaar van de stal niet, de eigenaar is al 'n oude man. Is er nix anders dan een lantaarnpaal dat je kan gebruiken

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 22:10

Misschien via marktplaats of lenen bij iemand? Iets anders dan dat kan ik ook niet verzinnen. Een lantaarnpaal neerzetten is ook niet zomaar gedaan ivm bedrading enz.

Vinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 22:20

Bouwlampen kun je bij de Gamma of andere bouwmarkt kopen. Als je deze hoog ophangt geven ze veel licht.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 23:21

Ben je wat laat, de Techn. Unie had MHN-TD lampen in de aanbieding. Ik kan wel eens kijken of die aanbieding nog geldt.
Bouwlampen, halogeenlampen en dat soort spul is aardig als je effe licht nodig hebt. Bij een bak is het een erg stroomvretende oplossing. (MHN-TD 150W geeft evenveel licht als 750W halogeen)

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 23:36

wij hebben ook bouwlampen bij de bak, opgehangen in oude lantaarnpalen, heb je echt veel licht van.

fleursan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-04 09:34

oke bedankt! ik zal eens gaan kijken

fleursan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-04 09:35

ikke schreef:
Ben je wat laat, de Techn. Unie had MHN-TD lampen in de aanbieding. Ik kan wel eens kijken of die aanbieding nog geldt.
Bouwlampen, halogeenlampen en dat soort spul is aardig als je effe licht nodig hebt. Bij een bak is het een erg stroomvretende oplossing. (MHN-TD 150W geeft evenveel licht als 750W halogeen)

als je dat zou willen doen, heel graag!

Fjordenmaniak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 16:58

Ik weet niet of de rijbak langs de weg ligt? Anders moet je wel op letten dat het verkeer (of buren e.d.) geen hinder van de lampen ondervinden.
Voor het plaatsen van lantaarnpalen kan bij sommige gemeentes een vergunning nodig zijn!

fleursan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-04 17:13

Fjordenmaniak schreef:
Ik weet niet of de rijbak langs de weg ligt? Anders moet je wel op letten dat het verkeer (of buren e.d.) geen hinder van de lampen ondervinden.
Voor het plaatsen van lantaarnpalen kan bij sommige gemeentes een vergunning nodig zijn!

bedankt voor de tip, maar de bak ligt aan het einde van de stal tegen de weilanden aan, dus heeft niemand last van gelukkig.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 18:11

Dit probleem ga ik vanaf november ook krijgen. Heb nog niet bedacht hoe ik het op ga lossen want ben echt niet van plan elke dag naar de manege te gaan! Heel mijn avond verneukt en zoveel moeite en vind er niks aan. Verder loopt mijn paard daar toch altijd slechter.

Ik denk dat ik gewoon 2x in de week in het donker ga rijden en dan in het weekend en daar moet hij het maar mee doen.

fleursan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-04 19:00

orionneke schreef:
Dit probleem ga ik vanaf november ook krijgen. Heb nog niet bedacht hoe ik het op ga lossen want ben echt niet van plan elke dag naar de manege te gaan! Heel mijn avond verneukt en zoveel moeite en vind er niks aan. Verder loopt mijn paard daar toch altijd slechter.

Ik denk dat ik gewoon 2x in de week in het donker ga rijden en dan in het weekend en daar moet hij het maar mee doen.

ja vervelend is dat he. en heel je avond gaat eraan. Sommige van mijn stal gaan 's avonds gewoon in het donker buitenritten maken, nou mij niet gezien hoor. Ik ga gewoon ff kijken of ik goedkoop zo een bouwlamp aan kan schaffen en anders plaats ik zo'n fietslichtje op haar hoofdstel dat je iniedergeval iets ziet.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 19:09

Hahahaha ik dacht gister nog, met zaklamp rijden Knipoog. Nee maar ik ga dan geen buirtenrit maken maar gewoon veilig op de wei rijden.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 19:46

fleursan schreef:
de bak ligt aan het einde van de stal tegen de weilanden aan, dus heeft niemand last van gelukkig.

Kan je de lamp niet aan de muur van de stal hangen? Hoef je ook niet zoveel kabel te gebruiken en geen paal neer te zetten.

fleursan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-04 20:55

ja dat zou eventueel nog wel kunnen trouwens Lachen ik ga morgen gewoon ff kijken waar ik het allemaal kan hangen en hoe duur die lampen zijn om te kopen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 10:12

Als je ze te laag hangt verblinden ze alleen maar lijkt me. Verder hebben ze niet zo'n super bereik.

Iemand die ik kende zette dan tijdelijk de tractor aan met zijn lichtenop de bak hahaha.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 10:22

Als je de prijs weet, fleursan kan je dat dan even hier neer zetten>

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 10:35

Wij hebben ook pas lampen buiten op gehangen. Op een hele hoge paal (die had mijn schoonvader nog ergens liggen). Wel kabel gekocht en een paar hele sterke lampen gekocht. Het zooitje is nog niet goed afgesteld. Ik heb ze nou 1x uitgeprobeerd en alleen de 10m. voor de lamp op de grond is goed verlicht.
Praat er toch eens met de eigenaar over.Je betaalt neem ik aan stalgeld, dus dan mag hij ook met suggesties komen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 10:37

Inderdaad, ik bedoelde dus te zeggen dat het niet zo simpel ligt als iedereen denkt.

Voor echte goede verlichting moetje dus zeker wel 6/8 palen hebben met hele dure lampen. Die je een vermogen kosten aan aanschap/plaatsen en dan maar niet te spreken over de energiekosten :-S.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 11:24

Lampjes zijn helaas niet meer in de aanbieding.
Ze komen vast wel weer, dat heb ik wel meer mee gemaakt, maar even geduld daarvoor.

fleursan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 11:46

orionneke schreef:
Als je ze te laag hangt verblinden ze alleen maar lijkt me. Verder hebben ze niet zo'n super bereik.

Iemand die ik kende zette dan tijdelijk de tractor aan met zijn lichtenop de bak hahaha.

haha, nou wel een goed idee zeg!

fleursan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 11:47

Steffie89 schreef:

ja ik laat het wel weten

fleursan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 19:36

Steffie89 schreef:

Hee ik ben naar karwei geweest voor zo'n lamp. die zijn daar in de aanbieding voor 5 euro ofzow, en ze geven onwijs veel licht joh! Echt super goed zijn ze. Allen je moet dan wel iets hebben waar je ze aan kan hangen, je kan ze ook op de grond zetten maar dan zou ik het wel een paar meten van de bak vandaan zetten anders wordt je verblind.

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 20:37

heb precies hetzelfde probleem alleen sta ik dus nog in mijn eentje en heb de rest vd verlcihting bij de stal ook moeten betalen en dat kost een hele hoop geld... Heb voor baklichten geinformeerd het beste is van die speciale lampen, kom ff niet meer op de naam.. Bouwlampen vreten ontzettend veel energie..Maarja als je maar iets hebt, ook al is niet de hele bak niet verlicht, al heb je maar iets...