geld inzamelen voor operatie shet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jacimatho

geld inzamelen voor operatie shet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 19:52

Hallo allemaal....

Sinds een paar maand ben ik lid van bokt en het bevalt me uitstekend!!
Je kan er erg veel tips uithalen.... OK dan!

Ik wil jullie graag het volgende probleem voorleggen.....
Wij hebben een aantal paarden en pony's staan....
Zo af en toe komt er een zielepoot aanwaaien , die lappen we op en geven hem of haar een goed tehuis.
Zo hebben we dit jaar twee paardjes gehad...
Een paardje via de dierenbescherming....verschrikkelijk verwaarloosd.
Na bijna een jaar hebben we alsnog besloten hem in te laten slapen omdat de ontberingen gewoon te zwaar zijn geweest om ooit nog te herstellen.
Verder hebben we een verwaarloosd veulen opgevangen dat zijn moeder heel erg jong moest missen.
Die is er nog en doet het op het moment goed.

Jullie snappen dat daar het een en ander aan geld in gaat voor dierenarts enzo.....

Nu is het zo dat mijn lieve shet, die al jaren bij ons is, een heel akelige en hardnekkige voorhoofdsholte ontsteking heeft, tengevolge van een onstoken kies.
Die moet behandeld worden in een kliniek en mijn spaarcentjes zijn dit jaar opgegaan aan onze andere medische kostgangers...

Ze zit nu aan een heel zware dosis antibiotica, maar ze moet gewoon behandeld worden...
Ik wil dus proberen geld in te zamelen voor de operatie en de opname in de kliniek...

Heeft iemand ideeen en tips hoe ik mijn lievelingetje kan redden?
Want die anti biotica helpt niet voor eeuwig en ik moet niet denken aan wat daarna komt... Huilen

Groetjes Cindy

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 20:01

ik wil niet moeilijk doen, maar er zijn veel mensen, ik bedoel ik wil niet egoistisch doen, maar als iedereen zo op bokt aan komt zetten....
kijk mischien had je wat minder aan die andere pony moeten uitgesteden het is wel heelg eod wat je gedaan hebt, maar nu is je eigen pony ziek en dan. heb je geld nodig....

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 20:04

ik vraag om ideeen, niet om geld..............
als het niet anders kan, laat ik haar inslapen.

Cindy

maflingergek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 20:13

Ik vind het harstikke banketstaaf voor je! maar ook wel een beetje je eigen schuld! Ik heb een bedrag opzij gezet voor als mijn pony ziek wordt, aan dat bedrag mag zomaar niet aankomen heb ik afgesproken met mezelf en dat werkt tot nu toe erg goed! ( ik heb het nog niet nodig gehad ) Ik weet het dat is achteraf praten want dat geld heb je dus niet meer, maar mischien is het een goed idee voor de volgende keer! en als je dan nog geld over hebt is het natuurlijk helemaal fantastisch om afgedankte ponys ermee te helpen! (maar hoe kan ik controleren of je de waarheid spreekt, direct heb je het geld nodig voor iets anders of heb je helemaal geen geld aan die andere ponys geschonken, dat zou niet eerlijk zijn)

Tips om aan veel geld te komen:
- trouw met een miljonair
- ga schatgraven
- wordt net zo goed als Anky

madonya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 20:16

nou ik heb gehoord dat er in amerika een meisje is geweest die op internet haar verhaal vertelde van hoe ze in de schulden was gekomen en vroeg aan de mensen of ze misschien 1 dollar konden storten en geloof het of niet maar ze is eruit gekomen, ze kreeg natuurlijk ook veel nare reacties maar ja ze is er wel uitgekomen en ze heeft er zelfs een boek over geschreven, ik weet niet of zoiets mag en kan in nederland maar ja nee heb je en ja kun je krijgen

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 20:18

tja ff denken, iets organiseren ofzo waar het geld naar die pony gaat, maar ik weet zo snel ff niet wat!
of een feestje bijvoorbeeld!en koop je alle consumsies zo goedkoop mogelijk in en dan gaat de winst naar die pony?

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 20:20

ze vraagt om donatie niet om negatieve verhalen. en tips waar ze nu niks aan heeft. ze helpt andere paarden. het is sneu dat nu haar shetje pijn heeft. nu leert ze ervan en zal ze het in het vervolg heus wel anders doen. maar daar heeft ze niet zoveel aan. tuurlijk donatie hoeft niet. maar zulke reactie's ook niet lijkt mij

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 20:22

ik heb je een pbtje gestuurt met tips enz. Lachen

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 20:24

hahaha..prachtige ideeen......maar ik ben al happy getrouwd, niet zo goed als Anky en het goud is hier op...
Normaal gesproken ben ik ook erg voorzichtig met het budget van mijn dieren.
Maar de dieren die ik heb meegenomen waren zo bijzonder, en hadden het zo verdiend om een leven te hebben.
Ik had niet verwacht dat het ongeluk vaker dan een keer zou toeslaan.....beetje naief,.dat geef ik toe...

Maar niet uit slechtigheid....al mijn dieren worden puik verzorgd en staan er tiptop voor.....
Maar we hebben het hier over een kliniek opname he, van tenminste twee weken.......ik denk niet dat er veel mensen zijn die een dermate groot budget apart hebben staan voor dat soort gevallen?

Of toch wel?

Cindy

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 00:55

Open een topic hier op Bokt!

Ik zal dan ook wat storten!

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 00:59

ik doe eigelijk nooit mee met inzamelingsacties hier op bokt. Maar hier wil ik wel even serieus over nadenken

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 08:14

Om geld in te zamelen kun je natuurlijk een tweedehands spullen markt organiseren/ op een rommelmarkt gaan staan met spullen, ponyrijden voor kinderen organiseren (ik las dat je meerdere paarden en pony's hebt), les gaan geven, een ander paard verkopen. Of iets maken (naambordjes, halsters, andere gebruiksvoorwerpen) en verkopen. Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 08:47

Als je een topic opent, stort ik ook wel wat. ook al doe ik dat normaal ook niet zo snel!!!

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 09:20

madonya schreef:
nou ik heb gehoord dat er in amerika een meisje is geweest die op internet haar verhaal vertelde van hoe ze in de schulden was gekomen en vroeg aan de mensen of ze misschien 1 dollar konden storten en geloof het of niet maar ze is eruit gekomen, ze kreeg natuurlijk ook veel nare reacties maar ja ze is er wel uitgekomen en ze heeft er zelfs een boek over geschreven, ik weet niet of zoiets mag en kan in nederland maar ja nee heb je en ja kun je krijgen

ja maar je hebt op bokt ook al meerdere keren zoiets gehad.
pas nog voor jordi, paard was gestolen en ze moest hem terug kopen. daarvoor ook
zo kunnen we allemaal wel aankomen.
en dan kan ik ook een topic openen ; stort geld dan kan ik een eigen paard kopen.
en ik ben het ook eens maflinger gek, die heeft een bedrag apart voor haar paard.
en ja ik weet het dat beestje verdient een eerlijk leven, maar zorg dan dat je geld apart hebt waarmee je hem datook opzeker kan geven.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 09:32

Ik heb altijd bewondering voor mensen die zoveel goeds voor dieren doen

Heb je het probleem al voorgelegd aan dierenartsen / klinieken ?
Als je al vaker verwaarloosde dieren 'geadopteerd' hebt, zul je vast een bekende zijn van de DA's en klinieken.
Je zou daar eens een balletje op kunnen gooien, wie weet willen ze je wel helpen door een lager tarief te rekenen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 09:35

Kan je het niet bij de dierenbescherming voorleggen. Het zijn immers de door hun in beslaggenomen paarden die jij opvangt

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 09:50

Vonnie84 schreef:
ik doe eigelijk nooit mee met inzamelingsacties hier op bokt. Maar hier wil ik wel even serieus over nadenken

Kan je je niet herinneren dat Pascal Ebell tegen ons vertelde over hoe het eraan toe ging in Utrecht.. elke week 5 shetjes van de markt voor 50 <a href="http://www.ntsearch.com/search.php?q=euro&v=56">euro en de liefste mocht nog tot het einde van de week leven.
Dan denk ik waarom is deze shet dan 100en euro's waard om te laten opereren terwijl anderen worden geopeerd om te oefenen en vervolgens niet meer wakker worden.

Het initiatief is goed hoor, maar ik probeer het altijd maar te relativeren.. het ene dier is niet meer waard dan het andere.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 12:01

mensen ik vind dit niet echt leuk hoe sommige van jullie reageren! Scheve mond

ik wil best helpen cindy,maar het is wel moeilijk Verward

ga misschien langs huizen en vraag of ze een beetje geld willen geven voor een hele zieke pony.
ik weet het echt niet goed wat je kan doen Huilen

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 12:12

Een raar ideetje misschien......maar kan je niet langs huizen gaan om te vragen of je hun lege frisdrankflessen in mag leveren voor het goede doel.
Of een krantenwijk nemen. Eh, honden tegen een (kleine)vergoeding uitlaten. Boodschappen doen voor zieke mensen.
Ik zal nog wel even verder denken voor je.

Maar mocht je er inderdaad een topic voor openen, zal ik ook voor jou een bijdrage storten! *LOL*

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 12:13

gijsenkim schreef:
Kan je het niet bij de dierenbescherming voorleggen. Het zijn immers de door hun in beslaggenomen paarden die jij opvangt

Dit is haar eigen shetje...
Maar miss is het indd wel een idee om bij de DA'en en klinieken waar jij altijd komt met je opvangertjes eens te informeren naar de mogelijkheden. Miss mag je het in termijnen betalen.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 12:13

jacimatho schreef:
ik vraag om ideeen, niet om geld..............
als het niet anders kan, laat ik haar inslapen.

Cindy

Mijn idee laat het dier niet verder pijn hebben verlos hem laat haar inslapen.

Koop van het geld wat je nog hebt een dier wat nog toekomst heeft wat gezond is en misschien onnodig naar de slacht moet. Er lopen al veel teveel dpaarden rond in Nederland die wel gezond zijn en eengoed tehuis verdienen. Als deze geen goed tehuis krijgen komen ze misschien op de markt en dan slacht. Terwijl jij met een beestje zit wat gewoon moeilijk is wat ziek is en geld nodig is om te herstellen (als het lukt).

Liefde voor dieren is ook op tijd afscheid nemen.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 12:17

auto's wassen,in de weekenden rozen knippen,geld lenen bij familie,paardenspullen verkopen,paarden scheren voor geld,rommelmarkt op met je zolderspullen,geld lenen van de bank.

en bij de operatie vragen of je in delen mag betalen..

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 13:34

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 13:49

Lenn, ik schrik van je verhaal over Utrecht, hoop dat ik het verkeerd begrepen heb, maar dat zal naief gedacht zijn?

Ik vind het heel mooi wat je doet, zelf zou ik het zo ook gedaan hebben als ik de ruimte had hoor.

Ik lees dat je sommige dieren van de dierenbescherming hebt "gekregen", is dat om ze op t evangen, omdat deze er geen ruimte voor hadden? Zoja, heb je niet iets moeten ondertekenen, dat de onkosten voor hun zijn? Het is natuurlijk prachtig dat je ze opvangt, maar de DB word gesubsidieerd en betaat door donaties en zijn daarvoor bevoegd, lijkt me niet meer dan logisch dat ze jou helpen met de ziektekosten, als is het maar deels.
Als jij kan aantonen dat je een soort van opvang bent, mss kan je bij de kliniek ook wat bereiken d.m.v korting?

Ik heb geen verstand van verzekeringen, maar mss is het haalbaar dat je elk binnenkomend opvangdier kan verzekeren? Dat scheelt al een hele hoop denk ik.

Maargoed, daar heb je nu niets meer aan, ik wou dat ik je ook kon helpen, mocht er een meevallertje binnenkomen, dan zoek ik zeker je topic op.
Veel sterkte, hoop dat je een manier kunt vinden je shetje
te helpen.

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 17:11

Kimberley77 schreef:
Lenn, ik schrik van je verhaal over Utrecht, hoop dat ik het verkeerd begrepen heb, maar dat zal naief gedacht zijn?

Ja ik schrok er ook van maar hij vertelde wel meer van die dingen.. Tja je eerste paard om te opereren kan toch geen bonfire zijn..?