Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
dii0r schreef:Ik ben er ook geen voorstander van.
Een enkele keer kan wel, maar het hoeft maar 1x verkeerd te gaan en je paard heeft een blessure.
fleursan schreef:ja heb je gelijk in.voel me nou ook harstikke rot enzow. doe het normaal ook nooit maar vond het fin als je ze beetje vrij kon springen. en het was niet eens echt opjagen. maarja zal het niet mere doen. het is 'n harstikke lief beest.

Margreet schreef:Joh, til er niet te zwaar aan. Ik zie dat je een haflinger hebt, die kunnen wel tegen een stootje hoor!
dutske schreef:maar bv bij het longeren, als de paarden wegschieten al bokkend dan zijn de spieren ook niet opgewarmd, hoie zien julie daar dan tegen op?
ik vind het niet verkeerd
maar, bv eerst 10 min aan de hand instappen
en dan loslaten
en eerst proberen ze wat rustig tte laten ronddraven
op beide handen,
een stukje galop, en dan pas springen
net zoals je zou doen bij het rijden
Marinke schreef:Ik heb juist het idee dat het vertrouwen gróter word door zoiets! Tenminste, dat merk ik bij 'mijn' pony. Ik zie het een beetje als 'spelen' in de bak, los, maar waarbij ik de leider ben. Ik laat hem ff rondrennen (vind ie heeeeerlijk!) en daarna loopt ie achter me aan, stopt direct wanneer ik het wil enz.
En hij vind het geweldig, daar is geen twijfel over mogelijk!
Maar heel vaak doe ik het niet, een enkel keertje.
Als je gewoon naar je pony kijkt, en het niet te lang doet (dus hem niet helemaal achterna gaan jagen en uitputten) kan het volgens mij niet zoveel kwaad.
pluimpje schreef:ik gooi mijn haffie als ik niet rij ook altijd los, ik vind het een soort van longeren zonder longeerlijn. hij heeft er plezier in.
verder vindik dit ook beter als longeren helemaal voor jonge paarden en pony's. nu hebben ze de hele bak ipv een klein rondje aan de longeerlijn.
. Maar het is en blijft een pony en geen schootkat. Die sociale contacten heeft hij wel nodig.
.