stalling: 105 in de maand (incl hooi en weidegang)
bekappen indien nodig: 20 euro?
Inenting en Wormenkuur: 50 per jaar?
Chip moet ze nog hebben: 50 euro?
Halster met touw: 20 euro-minder waarschijnlijk
Heeft een shetlandveulen meer nodig????
Ik ben 17 jaar en heb 3 bijbaantjes en ga er nog 1 bij nemen. Nu betaal ik voor de aanschaf 100 euro, vervoerskosten naar stal ongeveer 50 en chip 50 das 200 euro + een halstertje dan.
Ik houd dan nog 500 euro op mijn rekening over dus dat is al 5 maanden stalling en ik verdien 300 euro per maand bij dat zal toch wel te redden zijn? Ik heb zowiezo een vast contract met de krantenwijk waar ik de stalling precies van kan betalen en de rest van de baantjes is dan voor bekappen en alles en spullen voor mijn rijpaard (die mijn ouders betalen) Als het veulen 3 is ben ik ondertussen 19 en verdien ik meer geld dus ik heb het al helemaal uitgestippeld.
De reden vanwaar ik deze stap aan durf financieel en kwa verantwoordelijkheid is: Nu betalen mijn ouders mijn rijpaard. Als ik later paarden wil houden enzo moet ik alles zelf betalen dus ik wil een beetje weten wat het inhoud en wat voor een verantwoordelijkheid het is. Aangezien ee shet goedkoper is in de aanschaf en onderhoud en minder vaak ziek is over et algemeen lijkt het me een betere optie het zo te doen dan later met een rijpaard voor verassingen komen te staan...
Maar wat heeft een shet misschien nog meer nodig? (Was eigenlijk mijn vraag
)
Een shet kost verder erg weinig in onderhoud,maar hou idd wel rekening met onverwachte dingen..Ziekte enzo.. 
Stalling