Vraagje voor mensen uit omgeving Tiel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Jis_Ka

Vraagje voor mensen uit omgeving Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 17:40

Bij welke manege lessen jullie?
Ik woon hier nog niet zo heel erg super lang, en weet dus niet waar de goeie maneges zijn. Ook omdat niemand die ik ken rijdt, heb ik daar dus ook niet veel aan. Ik wil weer beginnen met lessen ik zit zelf te denken aan manege Satana in Erichem omdat dit ook wel mijn richting op is(drumpt), maar heeft iemand hier ervaring mee..? Ik weet dus echt niet wat hier in de buurt zit.. Ik rij nu wel 2 Friezen, maar wil toch wel weer lessen omdat ik gewoon een hele tijd ertussenuit geweest ben en ik me wat vertrouwder wil voelen en gewoon ook omdat t goed is om les te krijgen Haha!
Ik ben wel wezen googelen, maar wordt daar ook niet veel wijzer uit.. Nou hoop ik dus dat iemand me hierbij kan helpen Haha! bedankt alvast!!
*edit* vond nog een typfoutje Haha!

texela

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 13:48

Stilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 14:55

Ik woon ook pas in Tiel (Rauwenhof). Welkom

Je hebt:

Manege Harten Hoeve
Dhr. H. van Harten
Hooiweg 5
4158 LE DEIL
0345-651511 (Sinds het overgenomen is, schijnt de kwaliteit achteruit gegaan te zijn).

Manege "De Paardensprong"
Mevr. M. de Leeuw
1e Tieflaarsestraat 8-A
4182 PC NEERIJNEN
0345-569498 ( Ben ik een keer wezen kijken, ziet er goed uit)

Manege De Sjerstin Hoeve
Dhr. S. Vermeulen
Weiweg 2-A
4064 CJ VARIK
0344-689204 (10 minuten van Tiel. Ga ik per 1 november naar toe)
Webiste: http://www.sjerstinhoeve.nl/

Manege Lingezicht
Dhr. Hommersom
Meersteeg 2-A
4054 NG ECHTELD
0344-602169 (Ben ik niet geweest)

Lingebrug BV, De
Grt Brugs Grintwg 2
4011LG Zoelen
Tel: 0344 613428
Website: http://www.lingebrug.nl/

http://www.paardengidsagenda.nl/Page/Ned/Detail/GELDERLAND1.html

Verder hangt het ervan af hoeveel reistijd je kwijt wilt zijn.

Satana heb ik persoonlijk geen ervaring mee. Alleen van horen zeggen (klanten die bij Satana vandaan kwamen).

_Jis_Ka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-04 16:24

Bedankt!!
Nu kan ik verder met zoeken. Ik denk toch dan dat het trouwens Satana wordt, is wat dichterbij en staat vlakbij de paardjes die ik rij Haha!
En ik ben lui en moet fietsen Tong uitsteken Maar die in Varik had ik ook al van gehoord, maar vond het toch wat ver om te fietsen Knipoog Ik ga er nog wel even kijken denk ik..

Oftopic: Stilla, Rauwenhof is dichtbij mij, haal daar vaak de boodschapjes:D Jij ook welkom..!

Stilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 20:19

Varik is inderdaad 10 minuten met de aut, fiets denk ik al snel een half uur Cool

Verder heb je nog iets in Zennewijnen zitten. Ik geloof een arabarieren manege.

In Tiel zelf schijnt ook iets van een manege te zitten, op de Kruisstraat Verward

Als je de paarden die je rijd vlakbij Erichem staan, zou ik het inderdaad ook zo makkelijk mogelijk maken.

Oftoppic: Op het winkelcentrum(pje) van Rauwenhof doe ik ook mijn boodschappen, ik woon er 1 straat vandaan.....

_Jis_Ka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-04 22:06

Ja dat is toch in de Passewaay? Had gehoord dat die niet echt goed was maar weet ook niet zeker hoor Haha!
Misschien kom ik je nog wel tegen met boodschapjes doen Haha!

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 22:14

De lingebrug is een pension/dressuurstal, dus geen manege Haha!

De rest klopt allemaal, volgens mij geeft Sjerstin ook alleen maar privelessen.

Succes

Stilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 22:42

Altijd gedacht dat ze daar ook manegelessen gaven. Bloos

Sjerstin geef zowel manege al privélessen.

Die stal van Petra Vink (zit in Zoelen), is dat alleen pension of geven ze daar ook manegelessen?

Geen idee of de kruisstraat in Passewaay zit, maar inderdaad geen goede verhalen..

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 07:52

Bij petra vink worden voorlopig nog geen groepslessen gegeven, maar je kunt er wel privéles op een manegepaard krijgen. Ze heeft hele goed paarden lopen daarvoor, het is alleen wel een stukje fietsen.

pittekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 16:18

ik dacht dat die in passewaay( de kruisstraat) opgeheven was.
De Hartenhoeve rijdt een vriendin van mij en die vind t er leuk.
petra vink ben ik wezen kijken, zag er erg goed uit, werd ook meteen heel aardig ontvangen, maar t waren op dat moment alleen privelessen
en er zit ook een manege in ravenswaay: heb ik zelf gereden voor 9 jaar, ben er al een tijdje weg en t is ook overgenomen dus ik weet niet hoe het nu is

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 16:22

Hallo!! Ik ga bij de Grote Brug rijden. Ik heb een tijd bij de Roskam gereden maar daar heb je een eigen paard nodig.

Van manege Santana houd ik niet zo.. de manier waarop ze met paarden omgaan staat me niet zo aan.
Voor de rest hebben we niet zoveel manege's meer. De kruisstraat is gesloten en verder heb je dan alleen nog santana echt in de buurt. Of je moet naar de paardensprong, of varik ofzo.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 16:23

pittekop schreef:
ik dacht dat die in passewaay( de kruisstraat) opgeheven was.
De Hartenhoeve rijdt een vriendin van mij en die vind t er leuk.
petra vink ben ik wezen kijken, zag er erg goed uit, werd ook meteen heel aardig ontvangen, maar t waren op dat moment alleen privelessen
en er zit ook een manege in ravenswaay: heb ik zelf gereden voor 9 jaar, ben er al een tijdje weg en t is ook overgenomen dus ik weet niet hoe het nu is

Ja klopt, de kruisstraat is gestopt. En bij Petra Vink heb ik een jaar lang gestaan is heel verzorgt daar. Maar erg druk en de mensen zijn er op zichzelf.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 16:24

Stilla en xluvya, jullie wonen erg dicht bij mij! Ik woon in drumpt! Aan de kant van rauwenhof. Misschien een keer en meeting??

_Jis_Ka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 16:43

Milkaatjuh schreef:
Stilla en xluvya, jullie wonen erg dicht bij mij! Ik woon in drumpt! Aan de kant van rauwenhof. Misschien een keer en meeting??

Hey wijkgenootje!
Ik wil best wel een keertje meeten hoor, gezellig, pb maar.. OK dan!

Weer ff ontopic:
Nu weet ik dus helemaal niet meer waar ik heen moet.. En uhm, waar zijn Ravenswaay en de Grote Brug? Ik ben hier dus echt super bekend (not!!)
Ik zie t nog wel wat ik doe.. moet toch denk ik eerst maar me rijbewijs gaan halen in december Haha! heb ik tenminste meer keuze.. en nog ff tijd om na te denken en te informeren van waar ik heen ga. Haha!
Maar super bedankt in iedergeval iedereen OK dan!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 16:50

De Grote Brug is in zoelen. Vlakbij tiel. Ravenswaay ben ik nooit geweest maar heb veel positieve kreten gehoord. Voor de Grote Brug moet je wel een eigen/verzorgpaard hebben.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 13:49

Veel mensen die een paard in pension hadden staan bij Satana of daar gelesd hebben rijden of staan nu in pension op de Paardesprong in Neerijnen. Super gezellige manege 2 rijbakken binnen-buitenbak-longeerbak-stapmolen-spuitplaats. En leuke manegepaarden. Ikzelf heb mijn paard daar ook staan evenals Hedi en Almea van Bokt.
Een meeting zullen we best leuk vinden.

wekker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 14:01

Volgens mij had je ook een stal in kerk avezaath. werd mij vertelt dat dat ook een goede manege was. Haha!

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 15:26

Milkaatjuh schreef:
Ja klopt, de kruisstraat is gestopt. En bij Petra Vink heb ik een jaar lang gestaan is heel verzorgt daar. Maar erg druk en de mensen zijn er op zichzelf.

Serieus? Dan heb ik je vast wel een keertje gezien, ik les om de week daar De mensen zijn idd meer op zichzelf, komt denk ik ook omdat het een pensionstal is waardoor je daar niet van die 'manegekliekjes' hebt. Ergens ben ik daar wel erg blij meer, die zijn soms zo bijdehand en vervelend.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 16:43

Ja klopt haha, ik ben nu ongeveer een jaartje weg bij petra vink. Hoelang les je er al?

pittekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 17:13

ravenswaay is voorbij buren en asch ongeveer 15 a 20 min hier vandaan

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 17:18

Milkaatjuh schreef:
Ja klopt haha, ik ben nu ongeveer een jaartje weg bij petra vink. Hoelang les je er al?

Ruim 4 jaar.

_Jis_Ka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 17:29

wekker"]
Volgens mij had je ook een stal in kerk avezaath. werd mij vertelt dat dat ook een goede manege was. Haha!
[/quote]

In Kerk Avezaath? Daar rijdt ik doorheen als ik richting Buren ga.. nog nooit tegen gekomen Haha!

[quote="pittekop"]
ravenswaay is voorbij buren en asch ongeveer 15 a 20 min hier vandaan
[/quote]

Vind ik toch wel wat ver op de fiets Knipoog Ik ben echt vreselijk lui als t op fietsen aankomt..

[quote="Ulissa schreef:
Veel mensen die een paard in pension hadden staan bij Satana of daar gelesd hebben rijden of staan nu in pension op de Paardesprong in Neerijnen. Super gezellige manege 2 rijbakken binnen-buitenbak-longeerbak-stapmolen-spuitplaats. En leuke manegepaarden. Ikzelf heb mijn paard daar ook staan evenals Hedi en Almea van Bokt.
Een meeting zullen we best leuk vinden.

Ik heb ook geen flauw idee waar of Neerijnen is Bloos! Ik ben hier echt zo ongelooflijk bekend, not..
Maar een meeting is altijd leuk, PB maar.. Knipoog

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 21:06

wekker schreef:

Dat is manege de Roskam. Ik heb echt een hekel aan die manege... Het is een super grote kakzooi en er word niet aan de paarden gedacht. Je moet een eigen paard hebben om er te rijden.
Er zijn wel aardige mensen daar, maar de meesten zijn echt kakzooi. Lachen

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 21:25

De manege die jij misschien bedoelt in Kerk-Avezaath kan ook Shetlandstal "t Zesspan zijn van Ans Meertens. Manege de Roskam zit in Kapel-Avezaath. We maken het zeker niet eenvoudig voor je.
Ik ben wel bereid om je de diverse maneges een keer te laten zien.

Stuur wel een PB-tje
Laatst bijgewerkt door Ulissa op 25-10-04 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

_Jis_Ka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 22:00

Haha.. Ik ben echt het spoor een beetje bijster nou.. Verward
Maar de Roskam kende ik al wel, moest daar altijd langs toen ik nog bij de mac werkte.. Ik had ook al wel uitgedacht dat ik dat niks vond Knipoog

Ulissa schreef:
Ik ben wel bereid om je de diverse maneges een keer te laten zien.

Als je dat zou willen doen graag! Krijg ik een beetje een beeld van hoe t is enzo. En WAAR het is Knipoog