Verzorg paard/pony? wat betaal jij ervoor?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

holly

Verzorg paard/pony? wat betaal jij ervoor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 16:43

Een kennis heeft een kleine E pony, maar door een nieuwe baan helaas geen tijd zoals ze zou willen.
Nu zit ze er over na te denken een verzorgster te zoeken/te verhuren.
Wat is nou een normaal bedrag vraagt ze zich af.

Dus de vraag, wat betaal jij voor je verzorgpaard/huurpaard?
Wat voor paard is het en wat mag jij ermee doen (waar betaal jij voor)?

Chade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 16:47

holly schreef:
Een kennis heeft een kleine E pony, maar door een nieuwe baan helaas geen tijd zoals ze zou willen.
Nu zit ze er over na te denken een verzorgster te zoeken/te verhuren.
Wat is nou een normaal bedrag vraagt ze zich af.

Dus de vraag, wat betaal jij voor je verzorgpaard/huurpaard?
Wat voor paard is het en wat mag jij ermee doen (waar betaal jij voor)?

Ik betaal per maand 25 euro. Ik heb dan 1 x de week het paard en dan is hij echt de hele dag van mij. Ik mag er alles mee doen. Verder gaat het dan als je bij ons meerder dagen wilt per week dan gaat de prijs met hetzelfde bedrag omhoog. Dus bijv. 2 x in de week rijden - 50 euro per maand betalen. Of 3x in de week rijden - 75 euro per maand betalen. Ik vind dit nog redelijke prijzen...

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 16:53

mijn stalling is nu 165 en mijn bijrijdster betaald 65 euro per maand mee, daar tegen over staat dat ze ook alles met hem mag doen. (ik heb het geluk dat het 1 van mijn beste vriendinnen is dus vertrouw haar volledig) Mijn paard verhuist de 31e en dan word de stalling 260. Dit is een stuk luxer en ze kan zoveel ze wil gratis in de lessen mee rijden, ze mag doen wat ze wil met hem, ook mogelijk heid tot het maken van een bos rit. We moeten nu alleen nog even bespreken wat nu de prijs gaat worden, want ze heeft nu veel meer luxe, ze hoeft geen lessen meer te betalen en kan mijn paard als haar paard beschouwen dus vind ik dat ze er ook wel wat meer bij kan leggen. (bij mij is het ook zo dat in de toekomst ze wedstrijden mag rijden als ze dat wil )

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 16:55

ik rij nu een paard 2 kee rin de week voor 50 euro in de maand.. maar ben ebzig met een pony voor alle dagne voor 30 euro in de maand..

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 17:16

Ik verzorg een D-pony waar ik 5x per week op rijd en waar ik mee naar buiten mag en zelf uitmaak wanneer ik ga rijden. (Eigenaresse heeft er geen tijd voor.) Ik betaal €50,- per maand + de helft van de kosten van de hoefsmid.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 19:47

ik betaal twee keer niks ...

bij de ene ben ik er voor gevraagd om het paard te gaan rijden ... moet straks alleen wel zelf het lidmaatschap van de rijvereniging gaan betalen maar dat heb ik zelf aangeboden... De eigenaresse zelf heeft er niet zoveel verstand van en vind de "kennis die ik bijdraag" al meer dan genoeg....

en bij alike betaal ik ook niks (ja benzine om er te komen Knipoog )

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 19:47

ik verzorg pony's op een stal en ga er eentje van beleren, ik hoef er niks voor te betalen
ik vind het eigenlijk raar als je moet betalen, je bewijst toch een dienst naar de baas?

ik heb zelfs op een andere stal betaalt gekregen toen ik daar 2 paarden reed.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 19:52

[quote="odilia"]
ik vind het eigenlijk raar als je moet betalen, je bewijst toch een dienst naar de baas?

quote]

Ben ik het niet mee eens. Mijn bijrijder mag mijn paard gebruiken om op te rijden en mee te lessen. Dan vind ik ook dat ze daar een bijdrage voor moet betalen, anders rijd ik hem liever alleen als ik toch alles zelf moet betalen

Selena87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 19:56

Ja odilia dat dacht ik ook altijd.
Maar ondertussen mag je gebruik maken van een paard van iemand anders die er wel handen geld aan moet betalen.
En op een manege betaal je toch best veel voor een lesje en bij een verzorgpaard mag je er veel meer mee doen en een paard houden is niet gratis dus een bijdrage is wel op zijn plaats.
Want ook als jij ze verzorgt moet het paard brokjes eten en op een bedje staan enzovoords

Tancreda4
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 20:00

Ik vind het eigenlijk oko raar dat je voor een verzorgpaard moet betalen... Je neemt immers werk van de eigenaar uit handen, het paard krijgt aandacht genoeg, en de eigenaar hoeft zich niet zorgen et maken dat het paard wat te kort komt, het dier wordt zo gelukkig mogelijk gehouden, en de eigenaar heeft de mogelijkheid het dier te houden, wat mischien anders niet had gekund vanwege tijd tekort.

Ik verzorg een paardje 1x in de week, over een tijdje 2x in de week, waar ik alles mee mag doen (natuurlijk zijn er beperkingen, maar dat is altijd zo). Ik mag met hem rijden, ook buiten. En ik hoef er niets voor te betalen.

Ik heb heeel erg geboft, dat weet ik, en ben ook super blij met hem!
Hiervoor zorgde ik voo een paard, dat ik als de mijne kon beschouwen (eigenaar gebruikte haar enkel af en toe in het span, verder voerde hij en zette hij ze op het land, en verder was alles aan mij en was ze voor mij). ook daar hoefte ik niets bij neer te leggen Lachen

Moet er toch betaald worden? Les geld voor bijrijders kosten... Mischien de helft van de hoefijzerprijs (van de smid) als er veel op wordt gereden... Maar verder vind ik het eigenlijk een beetje onzinnig, geld te vragen aan een verzorger...

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 20:07

jij bekijkt het van een hele andere kant. Er zijn niet alleen mensen die een bijrijder hebben omdat ze tijd te kort hebben. ik heb ook een bijrijder maar zou het prima alleen kunnen doen. Ze mag gebruik maken van mijn paard, normaal betaald ze voor een les op een manege paard waar niks mee te doen valt, en nu mag ze in alle lessen die ze wil gratis mee rijden omdat als je paard hier op de manege gestald staat je geen les hoeft te betalen.

Als jij gebruik mag maken van iemand anders zijn paard dan vind ik dat daar best wat tegen over mag staan

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 20:10

Ik betaal eigenlijk niets, maar heb wel zelf tuig en bescherming enzo voor ze gekocht.
Het gaat over een paard van 1.60 die ik zo ongeveer aan het beleren ben en een pony van 1.46/48 waar ik praktisch alles mee doe.
Ik mag zelf weten of ik de paarden uit de wei haal of dat ik elke dag in de wei rijd, of maar een keer in de week kom, of dat ik ga springen oid.

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 20:10

ik betaal niks Schijnheilig
en mag nog rijden ook enz.
maar daar tegenover meot ik wel "werken"
voeren,uitmesten enz.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 20:12

Ik vind het in mijn geval heel terecht hoor. De eigenaresse is ook niet bepaald rijk en ik betaal nog geeneens de helft van de stallingskosten. Ik rij er het meest op, ook buiten, dus de helft meebetalen aan de hoefsmid vind ik logisch. De eigenaresse betaalt nog altijd het meest, ook de verzekering, terwijl ik er plezier van heb.
Een eigen paard kost me per maand veel meer (minstens 4x zoveel) en voor het geld wat ik nu meebetaal kan ik op een manege 1x per week lessen, terwijl ik nu 5x per week rij, regelmatig geholpen wordt door de eigenaresse en in het weekend lekker naar buiten ga.

Voor degenen die dit allemaal gratis hebben: jullie hebben heel veel mazzel!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 20:13

mijn bijrijdster hoeft niks te doen, geen stal mesten niet voeren niks, alleen de verzorging, ze gaat nu beginnen met rijden (mijn paard is net 2.5 maand onder het zadel) en in de toekomst mag ze als ze wil wedstrijden gaan rijden. Ik ga zelf ook starten dus kan ze zo mee. Voor deze luxe vind ik dat er best wat tegen over mag staan. Als je op de manege een paard wilt rijden moet je er ook voor betalen. Dus waarom zou op mijn paard rijden dan voor niks moeten? Daar kies je zelf voor.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 20:14

mijn verzorgster betaalt niks voor nero..
alleen soms als we iets nieuws aanschaffen.. maar meestal betaal ik hem zelf..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 20:14

Ik laat mijn verzorgster ook 'werken'. Ik vind het niet eerlijk als zij moet betalen aangezien ik zelf ook niets (met niets bedoel ik stalhuur, eten en stro, tuigage etc. moet ik wel betalen) moet betalen. Ik vind het juist heerlijk als zij twee keer in de week gaat voeren, of een keer gaat uitmesten.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 20:15

Oh ja vergeten op zaterdag mest ik 2 á 4 stallen uit (net hoe het uitkomt), de rest van de week wordt dat gedaan, voeren en weidegang hoef ik allemaal niet te doen.
Ik heb van de zomer een zadel gekocht voor Thomas, maar das een Wintec met losse boom, dus dat zadel blijft van mij en kan altijd ergens anders op.

Gea_Fille

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 20:48

ik betaal helemaal niks Lachen

ik mag alle dagen komen als ik wil en kan.. moet alleen me eigen litmaatschap bij de ponyclub betalen en de lessen betalen verder zijn alle kosten voor hun

maar daarvoor moet ik natuurlijk ook uitmesten,meestal 's avonds voeren, uit het weiland/bak de stront halen enz...

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 20:56

Ik heb nooit betaald voor verzorgpony's. Daar ging ik destijds wel 2 à 3 keer per week heen, mocht ook doen wat ik wilde bij allebei.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 20:58

Hey

Ik rij Lady 3 à 4 keer per week en longeer d'r 1x per week en betaal helemaal niks. De voorwaarde is wel dat ik uitmest (die deal is zo gemaakt toch Haha! ).

We maken samen de beslissingen ect. Verder betaal ik mijn lessen zelf (10,- per 3 kwartier) en alles wat ik verder voor d'r wil hebben betaal ik ook zelf.

Wat Annemarie zegt: Ik heb de lusten en niet de lasten!

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 21:08

ik betaal helemaal niks en mag inprecipe 7 dagen per week rijden en doen wat ik wil. wel koop ik af en toe nieuwe spulletjes etc of zakken peen enz

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 21:09

Heb wat over voor de lusten is mijn stelling. Mijn paard staat ter beschikking maar daar staat wel wat tegen over want het hoeft niet, het mag

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 21:16

Ik hoef geen bijdrage te betalen voor het verzorgen/bijrijden van m'n verzorgpony's...
En ik mag er alles mee doen wat ik wil, ik les dan alleen in de Lente/Zomer met 'm op eigen kosten!

hel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 21:24

Ik hoef niets betalen voor het berijden van de pony. Ik mag doen met de pony wat ik wil. Haha! Als ik het maar even meld waar ik heen ga. daarintegen moet ik wel alles op het gebied van verzorging doen. ook koop ik af en toen de benodigde spulletjes.