Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

XoNo schreef:Als je de kans hebt, zou ik het lekker doen. Schiet de pony er niets mee op en jullie niet als combinatie, dan ben jij altijd nog degene die van de lessen profiteert. Dat kun je weer meenemen voor wanneer je dalijk wel een paardje vaker kunt rijden en uit kunt brengen. Kennis heb je nooit teveel!
Bovendien vind ik niet dat het paard er niets mee opschiet. Een paard kan heus wel meerdere mensen uit elkaar houden, zolang het er niet teveel worden. Ik heb genoeg paarden gereden die door een aantal mensen tegelijk werd gereden, maar ze wisten dondersgoed bij welke mensen dit paard moest werken.
Chade schreef:Maar stel dat ik echt ver komt, ja dan heb ik een paardje wat super kan lopen, maar dat helaas haar goede kwaliteiten dan alleen in de bak kan laten zien. Dat houd me wel een beetje tegen, dat ik het aan de ene kant voor me zelf doet en toch ook het geld op me neem om te zorgen dat het paardje hogerop kan komen, maar beetje raar gezegd het dan echt puur voor me zelf is... Ja echt moeilijk uit te leggen ik weet niet hoe ik het makkelijker kan zeggen.
Stennisje schreef:Ik zou de kans die jij hebt aangrijpen, je rijdt een pony die al M heeft gelopen en daarvan, gecombineerd met goed lessen, kun je zoveel leren!
Dit is allemaal bagage voor jezelf wat je weer mee kunt nemen, als je andere paarden gaat rijden.
Ik zie het als een investering in jezelf! En dat het paardje er beter van gaat lopen is alleen maar meegenomen.

Suzan1 schreef:mmm, de vraag is wel of je dit de pony aan kunt doen: 1x per week op m nivo of hoger rijden? Zou ze geen last krijgt van de spieren (een prive les is wel heel intensief)
Is het niet mogelijk de pony wat vaker te rijden? dat is wel net zo eerlijk.
Tegenover jou (jij steekt er geld en energie in) maar ook tegenover de pony....
Een privé les is inderdaad erg intensief. Maar ik kan je daar ook geen antwoord op geven... Maar ik denk zelf dat het wel kan omdat ze haast elke dag een goed uur loopt. 
chagrijntje schreef:poeh.. 15 euro voor een halfuurtje vind ik behoorlijk duur.. Zelf heb je er eigenlijk ook niks aan om, bij haar te gaan lessen als je zelf geen wedstrijden rijd..
En ik denk dat je pony het wel aan kan.. maar zou eerst rustig aan beginnnen