paardenmarkt Zuidlaren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Spetterlover

paardenmarkt Zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 16:25

Sorry, weet niet of hier al een topic over is, maar kan het in elk geval niet vinden. Wie weet wanneer de paardenmarkt in Zuidlaren weer is ? Lachen

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 16:26

komende dinsdag

*meld zich*

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 16:26

Maandag dacht ik. Er is bij Boktmeetings al wel een topic over.

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 16:27

Ach ja, natuurlijk dinsdag. Het is altijd de tweede dinsdag in oktober Bloos .

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 16:29

eveline_B schreef:
Ach ja, natuurlijk dinsdag. Het is altijd de tweede dinsdag in oktober Bloos .

de derde Knipoog

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 16:33

Ik wou even alle paardenbezitters waarschuwen voor de zuidlaardermarkt.. Er gaat hier in de regio namelijk verschrikkelijk droes rond.. en dat wil niemand zijn paard of pony aandoen denk ik..

Ik ga dit jaar niet..

Liefs Yvon Lovers

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 16:39

Ik ga ook,kan het ook niet missen,woon in Zuidlaren.
Gaat er nog iemand mee stappen de nacht ervoor???

Ik heb trouwens nog wel een ander topic hierover gelezen,ben alleen even kwijt waar...

Sap

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 17:11

Is het waar dat als de markt afgelopen is, sommige paarden die niet verkocht zijn gewoon aan een boom vast gezet worden?

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 17:12

missnynke schreef:
de derde Knipoog

Ach, tweede, derde wat maakt het ook uit. Als je er maar op het juiste moment bent Tong uitsteken .

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 17:18

JewelFamke schreef:
Ik ga ook,kan het ook niet missen,woon in Zuidlaren.
Gaat er nog iemand mee stappen de nacht ervoor???

Ik heb trouwens nog wel een ander topic hierover gelezen,ben alleen even kwijt waar...

Jup ik slaap met me haf bij r00z en gaan nog aantal mee.

Ga me haf verkopen Knipoog nooit van mijn leven

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 17:22

mandylover schreef:
Is het waar dat als de markt afgelopen is, sommige paarden die niet verkocht zijn gewoon aan een boom vast gezet worden?

Er blijft weleens wat over ja.Meestal blijven ze gewoon staan op de plek waar ze stonden.Voornamelijk aan die belachelijke "touw-hekken" waar ze aan vast staan,of idd,ook aan een boom.
Meestal worden ze opgevangen in stalling in de buurt en word er later een goed plekje voor gezocht.

En Faniek,maak er een gezellig nacht van...!

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 17:26

vreselijke omgang met dieren is dat de zuidlaardermarkt.. en er zijn dan ook nog van die mensen die over de paardenmarkt sjouwen met een kinderwagen.. niet zo handig!!

pyrrhus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 17:29

ik zou eerst wel gaan maar ook ivm droes overal hier in de omgeving ga ik ook niet.

gr. marjan

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 20:29

Even m'n gal spuwen...de eerste trailers stonden er vanmiddag om half zes alweer Scheve mond Betekent dus dat die paarden nu nog 12 uur op de trailer moeten staan.
Blijkbaar mag het,daar moeten ze toch écht wat aan gaan doen.
Verder zal ik me niet penny uitlaten over de markt.

Iedereen die gaat,veel plezier!

merel1618

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 21:29

ahhhhhh wat sneu voor die paarden/pony's dat is veel te lang
wij gaan ook (stalbaas en de meiden van de stal) maar pas om 7 uur vertrekken nadat de paarden zijn gevoert (we nemen er maar 1 mee geloof ik) het is voor mij de eerste keer op zo een grote paardenmarkt ben al wel 2x op een kleine geweest

nou iedereen veel plezier dan op de markt

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 22:54

he ik ga ook heb ik net gehoord, misschien zie ik nog wel wat van julie kunnen we meeten haha
hier ff foto'tje van mij:
Afbeelding
Haha!

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 09:35

ik ga bijna elk jaar heen maar vind het ook elk jaar zo sneu voor die paarden, een aantal zien er best goed uit en zijn lekker allert, ze staan allemaal te stressen, te zien door het zweet en de snelle ademhaling terwijl ze de hele dag aan het touw staan, sommigen hebben erg rare infecties, en er waren genoeg paard die in nde knoop raakten met het touw, ik heb eerst al een veulentje losgemaakt omdat ik anders bang was dat die zichzelf op ging hangen, en liep ik langs een vrachtwagen met veel politie erbij, er was een paard die het touw ook om zn hoofd/hals had gedraaid, in paniek was geraakt, en zich in zon benarde positie had gewerkt dat de brandweer erbij moest komen om hem los te maken.
Verder was de markt ook errug druk, er werd gewaarschuwd voor zakkenrollers, op een gegeven moment vroeg een engerd mij waar de bus naar groningen heenging, zo midden in de drukte, ik heb met de hand op mn portemonee, zo snel mogelijk een weg door de drukte gezocht....
Verder superveel haast hebbende ambulances en politiewagens tegengekomen (stuk of 15), zal zo eens opzoeken wat er is gebeurd....

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 10:54

Dat paard in die vrachtwagen heb ik ook gezien idd,die was over een schot in de slaapcabine van de wagen terechtgekomen en lag vast op z'n rug.Wat een gedoe zeg,om dat beest eruit te krijgen,gelukkig had ie bijna niks.
Ik vond eigenlijk dat de paarden er dit jaar beter bijliepen.Het wordt steeds beter vind ik.Wel opvallend,veel minder shets dan vorige jaren,zal wel met het chippen te maken hebben.
Wat me wel bij is gebleven,achter de bakker stond een pony (veulen) aan een lantaarnpaal met een gebroken been,bot stak er helemaal uit.
Wat er gebeurd is weet ik niet,en wat ze ermee gedaan hebben ook niet,ben gauw doorgelopen,het zag er zo smerig uit... Scheve mond

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 11:13

er stond ook een 1.5 jarige haf te koop voor 425 werrd gekocht door een handelaar, en werd geprobeert te verkopen voor 850 hahawij heel gesprek met die handelaar gehad, was een fokker zei hij, kon het paard vanf zijn geboorte, vertelde over hoe hij merries bij hengsten probeerde te passen zegmaar en over het veulen (1,5 jaar) zei hij dat je nu al zadeltje erop kon leggen bitje in en volgend voorjaar er wel op kon, ook vertelde hij dat hij 9 fok merries had, en dat als we het adres van de fokker in het paspoort zouden bellen we hem aan de telefoon zouden krijgen en dat hij het veulen zl haar hele leven kon en zelf had opgevoed haha
niet dus hij had haar net gekocht

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 11:21

ben blij dat ik niet gegaan ben, ik zou daar alleen maar de grootste ruzies krijgen Bloos

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 11:32

Spetterlover schreef:
ben blij dat ik niet gegaan ben, ik zou daar alleen maar de grootste ruzies krijgen Bloos

Idem!!!! + slapeloze nachten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 13:12

geen problemen gezien daar gelukkig, en tja dat ze lang op de trailer staan?
staan ze ook als ze op wedstrijd moeten toch?
ze zagen er dit jaar allemaal beter uit dan voorgaande jaren. ik vond t gezellig!

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 13:27

Even een vraagje voor de mensen die geweest zijn: Stond er ook nog een 4-jarige fjordenruin op de markt? *genaamd Ulvar, met vader Anton? Leuke verschijning op de foto, brede manenbos, niet dik, niet mager, slank zullen we maar zeggen denk ik.*

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 16:12

ik heb een paar fjorden gezien, niet zoveel.
naar namen vraag ik niet op een markt, maar ik heb een leuke ruin zien staan, zag er netjes uit, niet te dik, dus dat zou wel kunnen dat dat hem was

_Tiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 16:43

Er stond bij ons in het dagblad van het noorden een heel lief verhaal. Zo'n jongetje had stiekem smorgens heel vroeg een pony gekocht. Hij was al een tijd aan het sparen maar zijn ouders dachten dat het toch niet serieus was, wel dus Tong uitsteken , staat ie daar 's morgens met een paard bij huis. Hij had alles al wel geregeld en het paardje mocht blijven Lachen .