Perse een likithouder nodig?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4
🏆 Paardenfluisteraar

Perse een likithouder nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 11:02

Ik vroeg me af, of je perse een likit houder nodig hebt bij zo'n likit steen, of dat je er ook een stevig touw doorheen kunt doen (aan de onderkant een grote knoop waar de likit dan op rust) en zo op kunt hangen??

Is dat praktisch? Is het mogelijk? Of heb je perse zo'n houder nodig?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 11:08

Is deed er ook gewoon een oud touw doorheen met een knoop eronder. Werkt prima!!

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 11:09

ik heb ook een oud halstertouw erdoor gedaan en daaronder een bitring omdat dat gat net te groot was voor een grote knoop Haha!

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 11:09

Als ik dat bij Rio doe dan is mijn likit binnen 1 minuut op!

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 11:11

Ik had dat ook bij gedaan voor Dewie en binnen een paar tellen hing er niets meer aan het touw.
Nu heeft ze ook een houder hangen.

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 11:11

Ik heb twee keer zo'n lickit opgehangen aan een touw, de eerste keer heeft hij er twee dagen gehangen, de tweede keer twee minuten Scheve mond De bedoeling van zo'n lickithouder is dat het voor het paard moeilijker is om z'n tanden erin te zetten, zodat hij langer met de lickit doet. Mijn paard krijgt voorlopig geen lickit meer maar als ik er toch ooit nog eens een koop koop ik er ineens zo'n houder bij...

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 11:13

kan wel.. alleen ben je op den duur voordeliger uit met een houder.. mijn merrie had m in 4 dagen op Scheve mond

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 11:13

Wij hadden ze ook zonder houder en daar werden hele stukken vanaf gehapt (incl. plastic) was niet echt geslaagd...Sja fjorden he Schijnheilig

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 11:14

zit er veel verschil in een likit steen en een gewoon rood zoutblok? ik heb nu een gewoon zoutblok hangen. deze heeft ze binnen 2 weken op.
Ik wil wel eens wat anders gaan proberen.

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 11:16

Een lickit is gewoon snoep, bevat geen mineralen oid. Lickit is dus pure verwennerij...

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 11:31

ow ok ik dacht dat het net zoiets was als een zoutblok alleen dan met een smaakje.

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 11:35

Ik heb laatst ook een lickit aan een touwtje opgehangen, nou dat doe ik dus niet meer.
Lex had hem ECHT in 1 minuut op, dag 4.95 eurotjes
In de houder doet hij er toch wel ietje langer mee.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 11:37

je hebt tegenwoordig ook mineralen blokken met smaakjes, das misschien dan een alternatief als je eens wat anders wil

Selena87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 11:56

Mijn paard wil niks van zoutblokken etc weten :S hij ruikt eraan en kijkt er nooit meer naar om.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 12:02

mijne ook niet, was ook geen succes zo'n mineralenblok met smaakje. Mijn paard eet liever een lick-it in een dag op Knipoog. Maar voor de paarden die wel mneralenblokken lustenn is het wel een leuke afwisseling met zo'n smaakje.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 12:08

Eilandje schreef:
Ik heb twee keer zo'n lickit opgehangen aan een touw, de eerste keer heeft hij er twee dagen gehangen, de tweede keer twee minuten Scheve mond De bedoeling van zo'n lickithouder is dat het voor het paard moeilijker is om z'n tanden erin te zetten, zodat hij langer met de lickit doet. Mijn paard krijgt voorlopig geen lickit meer maar als ik er toch ooit nog eens een koop koop ik er ineens zo'n houder bij...

Bij mijn paard gaat dat dus niet op.
Als ik haar een lickit in de houder geef geef ik haar 5 minuten,
Dan is hij helemaal op.
Ik heb de lickit in het midden van de stal hangen.
En op een hoogte dat ze hem nergens tegenaan zou kunnen drukken.
Helaas is ze zo flexibel in haar hals als een slang.
Ze vouwt zichzelf op een of andere manier dubbel, duwt hem tegenzichzelf aan (wat erg lastig moet gaan, hij hangt hoger als haar schoft) en vreet hem op.
(Als ze zo flexibel zou zijn met rijden zou dat ook wel fijn zijn)

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 12:26

Quellian schreef:
Is deed er ook gewoon een oud touw doorheen met een knoop eronder. Werkt prima!!

ja ik ook zo, haha Haha!:D
ik bind het dan vast aan de tralies van haar box OK dan!

Tancreda4
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 12:51

Dat hebh ik idd wel vaak gehoord, dat sommige aparden zo'n ding binnen twee tellen naar binnen werken!
Als dat eht geval is, hangt hij gewoon maar 1 uurtje per dag in stal of zoiets Haha!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 13:29

ik heb er een voor tegen de muur, deze word wat hoog geplaatst zodat het wat moeilijker is om te likken (houding hoofd enz), de eerste lick it legde ik in haar voerbak, 3 dagen niet naar omgekeken en de volgende ochtend was ie weg. Nu doet ze er ong 2 dagen over, dus ze krijgt er 1 per maand ong. Het paard van mijn vriendin heeft hem, binnen 5(!) minuten naar binnen gewerkt, de eerste ook gewoon aan een touw en nu zit hij in een dezelfde als die van mij(tegen de muur) en doet hij er iets langer over.
Als je paard er gewoon een paar dagen over doet, als hij gewoon met een touwtje vastzit kan het prima. Maar zo'n tong twister(die ik dus heb) kan je hoger aan de muur plaatsen en de bal driaait, er kunnen 2 lick its in. Dan wordt het net allemaal wat moeilijker gemaakt voor je paard.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 13:45

ik heb de grootste veelvraat die je kan bedenken maar een lickit snapt ie niets van, een zoutblok weer wel

Ik heb een boredombreaker: een bal die aan het plafond hangt waar 3 lickits in zitten, heb netjes verschillende smaakjes erin gedaan, maar hij snapt er niets van

Hij speelt met de bal, maar likt er niet aan..........de sukkel Ziek

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 14:51

ik had er ook eentje zonder hanger aan een touwtje opgehangen, had me paardje het binnen een dag gemolt lik it doordemidden Schijnheilig dus nu maar gewoon weer een liksteen die aan de muur hangt ( andere eet ze op deze kan ze alleen likken)

Ikdeliefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 15:38

Heb ook zo'n schatje dat d'r tanden erinzet, hap slik weg letterlijk 5 minuten...gewoon hopeloos Haha!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 15:48

Nee, mijn handige pappie heeft ook zelf een liksteenhouder gemaakt. Scheelt een eind in de kosten als je dit soort simpele dingetjes zelf knutselt.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 19:04

smurf schreef:
ik heb de grootste veelvraat die je kan bedenken maar een lickit snapt ie niets van, een zoutblok weer wel

Ik heb een boredombreaker: een bal die aan het plafond hangt waar 3 lickits in zitten, heb netjes verschillende smaakjes erin gedaan, maar hij snapt er niets van

Hij speelt met de bal, maar likt er niet aan..........de sukkel Ziek

Hahaha, bij ons op stal heeft ook een paard zo'n ding. Hij loopt er dwars doorheen, hij doet er niks mee..... Verward

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 19:08

Ik had eerst een lick it in een houder, maar ze keer er helemaal niet naar om... Dit was honing en de knoflook likte ze wel gewoon aan in de houder (is uiteindelijk weggegooid omdat de stallen gedesinfecteerd werden en er misschien wel gif aan was gekomen...)
Dus toen heb ik hem na anderhalve week in de voerbak gelegd en weg was lickit Haha!

Maar bij ons op stal eten alle paarden ze gewoon op hoor... met of zonder houder, maakt ze niets uit!
Ik had de houder trouwens geleend, ga niet voor die ene keer een houder kopen...