Trappen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sepperd

Trappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 20:44

Vinden jullie als een paard 2 keer een mens heeft getrapt en ook nog weleens een mens wil aanvallen ofsow dan naar de slacht moet??? Verdrietig Verdrietig

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 20:47

nee vind van niet misschien heeft het paard wel een vervelende ervaring achter de rug waardoor ie ze vertrouwen is kwijtgeraakt

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 21:11

Nee zeker niet!
Het paard zou gewoon weer vertrouwen in één mens moeten opbouwen.
De rest komt dan eventueel later wel weer..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 21:17

Oei.... Bloos dan had mijn paardje al lang naar de slacht gemoeten als tweejarige. Mijn paard heeft het trappen en de dominantieproblemen afgeleerd en is nu gewoon benaderbaar van voor en achteren Haha!

Dus nee...een zo´n paard hoeft niet naar de slager. Wel is het zo dat er natuurlijk paarden zijn met zo´n erg kronkel in hun kop die niet meer geholpen kunnen worden. Maar die zullen echt wel iets vaker dan twee keer trappen en 1 keer aanvallen.

beautyfull_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 21:18

pff daarom naar de slacht?
dan had menig mens zijn paard al weg kunnen brengen.

mijne is eens met mij op hol geslagen,had alle spieren in me hand gescheurd,en nu twee jaar later mag ik eindelijk om de twee maanden naar de rugkliniek komen vanwege die val.

ze heeft me eens volop tegen me knieen de stal uitgetrapt.
en nog eens in de gang getrapt (was ik zelf schuld)
vaker alleens gebeten (gelukkig niet door gebeten)

en nu moet ik drie weken stappen met haar,vliegt ze me toch best vaak de lucht in.

maar het is een dier...
je kunt zoiets allemaal verwachten.

die van mij zal daar echt nooit om weg gaan Lovers
Laatst bijgewerkt door beautyfull_mickey op 13-10-04 21:18, in het totaal 2 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 21:18

Het ligt eraan, als het overbetelijk is zeker wel.

Zeker het aanvallen, aanvallen is voor mij wel reden om alvast het telefoonnummer van de slager op te zoeken.

Een keer trappen kan voorkomen

beautyfull_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 21:20

gijsenkim schreef:
Zeker het aanvallen, aanvallen is voor mij wel reden om alvast het telefoonnummer van de slager op te zoeken.

ja aanvallen is inderdaad wel iets heel anders.
maar ik zou eerst proberen het op te lossen en erachter tekomen waarom die zoiets doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 21:44

Tsja wat is aanvallen denk ik dan? Je hebt aanvallen gecombineerd met een bedreigende situatie voor het paard, en het paard ziet dan als laatste poging de aanval. En je hebt aanvallen omdat het een verknipt paard is.
Bij de laatste zou ik inderdaad gelijk een slager bellen. Bij de eerste niet...Maar zie de twee versch. situaties maar eens uit elkaar te houden.
Ik ken bijv. een paard met zo´n verschrikkelijke pijn aan de achterbenen door een baas die het niet goed verzorgt. Dit paard valt inderdaad aan wanneer je het waagt om bij zijn achterbenen te komen.
Maar is dit vals?

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 21:47

nee geen slacht maar zou er wel mee oppassen gewoon er voor zorgen dat er geen andere mensen bij in de buurt komen of in de stal dan voorkom je ongelukken.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 10:53

Hoi, Rosa
gewoon wat de rest zegt denk weer vertrouwen nemen ofzo en vooral geen kleine kinderen erbij nemen Lachen

groetjes Chanien

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 10:56

paarden vallen aan uit angst maar ook van de PIJN,bij mij gaan ze daar niet meteen voor weg...ik ga het uitzoeken..

sepperd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 11:00

Hij is ook heel agressief tegen andere paarden en als ik met hem aan het buitenrijden bent dan ghaat bij elk ander paard stoppen en dan krijg ik hem niej meer vooruit ik kan hem tikken geven wat ik wil maar dat helpt niej hij gaat alsmaar meer bokken en steigeren laatst heeft ie ook in het prikkeldraad gebokt dat was niej sow leuk maar ik ga ckr niej de slager bellen want dat vergeef ik me self nooit meer Boos! Boos! Boos!

Selena87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 12:08

Nou lekker gevoel loos als je paard je aanvalt om hem meteen naar de slager te brengen.
Er zijn heus wel mensen die je ermee kunnen helpen.
Ik hebhet wel eens op tv gezien een man die zulke paarden traint tot brave pony`s.
Geef de moed niet op er bestaan mee altanatieven dan de slager!
Kijk verder dan je neus lang is ga eens surven op internet

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 12:11

Het jkan ook te gevaarlijk worden. Ik bedoel elk paard trapt, bijt, slaat wel eens op hol, etc. Maar als het echt gevaarlijk wordt is het een heel ander verhaal dan als het incidenteel eens gebeurt. Misschien iemand erbij halen met verstand van zaken? Ik zou dit zeker niet alleen op gaan lossen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 16:16

henkiegek schreef:
Hij is ook heel agressief tegen andere paarden en als ik met hem aan het buitenrijden bent dan ghaat bij elk ander paard stoppen en dan krijg ik hem niej meer vooruit ik kan hem tikken geven wat ik wil maar dat helpt niej hij gaat alsmaar meer bokken en steigeren laatst heeft ie ook in het prikkeldraad gebokt dat was niej sow leuk maar ik ga ckr niej de slager bellen want dat vergeef ik me self nooit meer Boos! Boos! Boos!

Nee hoor vind ik ook!!!! Het is veeeeel verstandiger om te verongelukken.

Kom nou toch, Een paard dat gevaarlijk is gaat naar de slager, en dan heb ik het niet over een dier wat wel eens trapt, bokt, steigert, rent dat vind ik allemaal geen probleem.

Natuurlijk kijk je het een tijd aan, probeer je zus en probeer je zo....... maar als een dier aan blijft vallen en dat soort situaties als hierboven beschreven blijft creeren dan mag Onze Lieve Heer hem vertellen wat er nou eigenlijk verkeerd ging.

Ik loop te lang mee om de gevaren niet te zien, Ik heb in al die jaren zulke idiote dingen meegemaakt dat IK persoonlijk vind dat als je alles geprobeerd hebt en het paard wil niet inschikken......... enkele reis

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 16:19

Wat gijsenkim zeg, ben ik het helemaal mee eens! Als het paard echt heel erg gevaarlijk wordt, meteen naar de slacht.
Als het alleen maar om een beetje trappen gaat, dan zou ik hem nog een kans geven en er iemand bijhalen die ervaring heeft met zulke paardjes.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 16:45

Ben het helemaal met gijsenkim eens

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 16:48

Mijn paarden hebben beide nog nooit naar een van ons geslagen of laat staan aangevallen.. Ben ik ook heel blij om.. Het lijkt me een heel vervelend probleem, maar naar de slacht.. NEE.. aanpakken dat probleem

als je dat kan overwinnen krijg je waarschijnlijk een erg sterke vertrouwensband met je paard..

Succes

Groetjes
Yvon

sepperd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-04 18:27

Ik zal op het internet gaan zoeken of ik iemand kan vinden ik train hem nu zelf ook wel ns en het gaat al een stuk beter zijn moeder is 2 jaar geleden overleden daarvoor deed ie nooit sow errug hij was altijd errug rusten en kon met alle pony's omgaan wat ie wou ik heb geen geld voor een nieuwe en ik ga het niej opgeve

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 21:13

MAAR NEE! Mijn paardje heeft mij ook al vier keer getrapt en 3 keer enorm gebeten, simpel weg door op een gevoelige plek te komen of door het verschieten en bij mij staat ze nog steeds in haar stalletje! Geen haar op men hoofd dat er aan denkt om haar weg te doen voor zoiets kleins... Moest ze mij nu beginnen aanvallen zou ik toch een keer nadenken Verward maar het slacht verdient ze niet!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 21:24

Hangt ervan af HOE HET KOMT dat het paard zich zo gedraagd. Als het gewoon is omdat hij bv veel te zacht word aangepakt en oververwend en dan nog eens een dominant karakter heeft, dan er gewoon eens hulp bij gezocht worden.

Maar als het paard echt een paard is met een kronkel in de kop, die je zulke dingen ècht niet krijgt afgeleerd en altid zo zal zijn, dan is hij toch beter af bij een slager, hoe cru het ook klinkt. Het lijkt mij ook niks om elke keer als je bij je paard komt te hopen dat hij je niet in elkaar stampt, en verkopen is met zo'n paard ook geen optie.

Thessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:36

Ik vind dus niet dat hij naar de slacht moet...
Afleren moet je Tong uitsteken

sepperd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-04 08:11

Hangt ervan af HOE HET KOMT dat het paard zich zo gedraagd. Als het gewoon is omdat hij bv veel te zacht word aangepakt en oververwend en dan nog eens een dominant karakter heeft, dan er gewoon eens hulp bij gezocht worden

Hij is heel erg verwend en dominant ik denk dat het daar door komt

Leoniez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 09:04

Dan had mijn verzorgpony vroeger al bij de slacht moeten zijn!
nee dus...
Gewoon steeds aanpakken, en bij mij is het probleem zo goed als weg gegaan.

sepperd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 19:00

Ik heb een paardenfluisteraar laten komen en die had een beetje met hem van alles en nog wat gedaan hij zei dat henkie aanvalde omdat ie heel erg dominant is en denkt dat ie de baas over mij is hij heeft hem flink aangepakt en hij doet nu alles weer wat ik hem opdraag Haha! Haha! ik ben er superblij mee Haha!