is dit normaal??!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nelis

is dit normaal??!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 18:24

ik kom van middag aan op stal
nou blijkt er 4 uur daarvoor brand geweest te zijn.
schrik je eigen natuurlijk rot.
maar met de paarden alles goed alleen materieele schade.
maar nou ben ik boos waarom ?
nou omdat wij als pension klanten niet op de hoogte worden gesteld van het feit dat er brand is en of geweest.
terwijl alle lesklanten al af gebeld zijn.... Boos!
dit is toch niet normaal....
wat doe ik hier aan zit er nu stevig aan te denken om te verkassen want ik vind dit geen gang van zaken.
ik voel me niet veilig meer

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 18:28

Tja het is nogal moeilijk om iedereen tegelijkertijd te bellen. Naast dat je bij een brand ook nog een hoop andere zaken hebt die je direct moet regelen.

Ik denk dat als er wel wat was gebeurd met je paard dat jij dan heel snel op de hoogte was geweest..

Het is een kwestie van keuzes maken.

Wat je bijvoorbeeld per direct in kan stellen is een sneeuwbal bellijst. Pietje belt klaasje en jantje.... klaasje belt marietje en leentje... Jantje belt peter en koos enz enz Zo heb je in no time iedereen te pakken die iets moet weten.

Ik zou me meer zorgen maken om de stalhouder en hoe hij zich voelt dan om het feit dat hij me niet direct gebeld heeft dat mijn paard ongeschonden uit een brand is gekomen

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 18:29

waarom vraag je het dan daar niet even waarom jullie niet gebeld zijn en dat je dat wel graag wilt mocht het nog een keer voorkomen...

en wat is brand een klein brandje of is er een hele schuur afgebrand?!
misschien wilden ze geen les geven daarom maar dachten ze we vertellen de pension klanten wel als ze langs komen ...

ik zou me niet te erg opwinden hoor ik weet niet hoe groot jullie stalling is maar volgens mij is het onmogelijk om iedereen af te bellen je hebt dan al genoeg te doen ivm verzekeringen etc.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 18:39

zadelkamer en container die als opslag diende voor stro is afgebrand
er staan 10 pensionklanten
maar er kunnen wel 4 lesuren a 10 kinderen per les worden gebeld

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 18:44

nelis schreef:
zadelkamer en container die als opslag diende voor stro is afgebrand
er staan 10 pensionklanten
maar er kunnen wel 4 lesuren a 10 kinderen per les worden gebeld

maar als de zadelkamer van de manege paarden afgebrand is dan moeten ze wel bellen want dan zullen de paarden wel geen zadels meer hebben ... en zal er dus ook geen les gegeven kunnen worden.... dus die moesten ze afbellen ....

bekijk het ook eens van de andere kant de stalhouder zal zich dood geschrokken zijn en heeft er alleen in alle drukte bij na gedacht om de lessenklanten af te bellen ....
daarna niet er bij nagedacht om jullie ook te bellen dat je paard nog leeft ...
(om het even cru te zeggen) vind je het ook niet een beetje overbodig die man/vrouw zal het druk genoeg hebben met alles erom heen te regelen een brand brengt veel werk met zich mee (vooral veel papierwerk)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 18:45

Ga jij eens 40 kinderen bellen, je zit toch snel 5 minuten aan de telefoon per kind..... nee hoor ik begrijp het wel

Equira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 18:45

Ik weet niet ook niet wat ik zou doen als stalhouder. En er is niets met je paard aan de hand, anders had je het vast wel snel gehoord, net als Gijsenkim ook al aangaf.

Als de stalhouder iedereen gaat bellen komt iedereen in paniek naar stal. En wat schiet je ermee op??? Niets. Het veroorzaakt alleen maar onrust en dat is wel het laatste waar je op zo'n moment op zit te wachten. Daarnaast heb je natuurlijk genoeg dingen te regelen. En wat betreft die kinderen, lijkt me logisch dat ze die eerst even afbellen, anders heb je die ook allemaal nog rondlopen, ook niet bepaald rustgevend.

Wel zou ik deze kwestie even met je stalhouder bespreken, zeg gewoon dat je het vervelend vindt dat je niet meteen gebeld bent. Misschien komt hij dan ook wel met een soortgelijk argument. Zoals Bengel ook al adviseert. Even rustig uitpraten.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 18:46

ja ik snap heel goed dat hij geschrokken is maar hij moet wel snappen dat ik er op vertrouw dat mijn paard daar in goede handen is en als er dan wat gebeurt dat ik toch op zijn minst verwacht dat ik gebeld word aangezien het ook zadelkamer van pension klanten isen niet van manege paarden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 18:50

Misschien heeft hij express niet gebeld omdat hij bang was dat de pensionklanten dan meteen het ergste gingen denken.

Nu ben je er in het echt en zie je dat je paard echt oke is en het gelukkig alleen maar materiele schade is.
En ik hoor dat ook liever persoonlijk dan over de telefoon.

Equira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 18:50

Maar deze kwestie zegt toch niets over hoe er met je paard omgegaan wordt? Ik denk dat je iets meer begrip voor je stalhouder moet hebben en je je een beetje in zijn situatie moet verplaatsen. Tuurlijk ben je geschrokken, dat snap ik best, maar jij had op dat moment ook niets kunnen doen. En als hij je gebeld had was je waarschijnlijk als een dolle naar stal gegaan. Waarbij je jezelf waarschijnlijk ook nog in gevaar had gebracht.
Laatst bijgewerkt door Equira op 13-10-04 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 18:51

Natuurlijk hoor je gebeld te worden, maar jouw stalhouder moet ook prioriteiten stellen. Tja niks aan te doen,

Probeer op stal zo een sneeuwbal op te zetten, dan weet je wel gelijk wat er aan de hand is.

Als je er niet was geweest vanmiddag had hij je waarschijnlijk ook gebeld,

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 18:51

Ga dan gewoon even rustig met hem praten als het allemaal wat minder hectisch is ... En geef het aan dat je dat graag de volgende keer wel wil als er zoiets dergelijks gebeurt op stal...
Misschien heeft hij er sowieso wel niet aan gedacht...
maar om nou meteen te verkassen vind ik ook een beetje te dramatisch hoor ... sorry... zeker als je paard daar verder goed staat ...

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 18:56

op dit moment ben ik mede pension klanten aan het bellen dat hun paard in orde is aangezien ze nog niet op de hoogte waren.
van een andere pension gast heb ik vernomen dat er niemand meer nu het terrein op mag ook niet om te kijken wat er van hun spullen over is.
bengel misschien komt het voor jouw dramatisch over maar mijn paard staat daat en aangezien de brand is ontstaan doordat een stagiere haar peuk achteloos heeft weggegooid bij de opslag ben ik echt boos en geschrokken ik ga ook zeker praten met hem.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 18:58

Ergens snap ik wel dat je dat graag direct had willen horen.
Maar indd, bekijk het ook eens van de kant van de stalhouder. Die zal zich natuurlijk ook doodgeschrokken zijn. En het lijkt me dat de lesklanten toch even wat belangrijker waren dan de pensionklanten. Straks staan daar 40 lesklanten op de stoep.. Lijkt me ook niet dattie daar nou op zit te wachten.. Een pensionklant komt op eigen initiatief, en dat is toch anders dan een lesklant die aan tijd gebonden is etc. Snap je?
Maar zo'n telefoonketen als GK zegt lijkt me een heel goed idee Scheelt de stalhouder ook aan tijd.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 19:00

ik snap het allemaal best maar ik snap niet dat er nu mensen zijn die het van hun buren zeg maar moeten horen

Equira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 19:02

nelis schreef:
ik ga ook zeker praten met hem.

Dat lijkt me een heel goed plan!!!! En niet meteen je paard daar vandaan halen hoor, schiet je niets mee op. Even weer kalmeren, daarna even met hem gaan praten en dan komt alles waarschijnlijk wel weer goed.

Rustig aan meid!!!!

Equira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 19:02

nelis schreef:
ik snap het allemaal best maar ik snap niet dat er nu mensen zijn die het van hun buren zeg maar moeten horen

Dat is inderdaad absoluut niet netjes, maar het lijkt me nog niet meteen een reden je paard daar vandaan te halen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 19:03

nelis schreef:
aangezien de brand is ontstaan doordat een stagiere haar peuk achteloos heeft weggegooid bij de opslag ben ik echt boos en geschrokken ik ga ook zeker praten met hem.

Kijk, Hierom zou ik meer dan woest worden!!. Brand kan altijd onstaan door bijvoorbeels kortsluiting........

Maar dit soort achteloosheid is zeker een flinke uitbarsting van mijn kant waard.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 19:04

snap je nou mijn woede !!!!
daarom voel ik me dus ook niet veilig

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 19:04

nelis schreef:
op dit moment ben ik mede pension klanten aan het bellen dat hun paard in orde is aangezien ze nog niet op de hoogte waren.
van een andere pension gast heb ik vernomen dat er niemand meer nu het terrein op mag ook niet om te kijken wat er van hun spullen over is.
bengel misschien komt het voor jouw dramatisch over maar mijn paard staat daat en aangezien de brand is ontstaan doordat een stagiere haar peuk achteloos heeft weggegooid bij de opslag ben ik echt boos en geschrokken ik ga ook zeker praten met hem.

kijk dat had je ook niet verteld volgens mij...
Ik zou laaiend zijn op de desbetreffende stagaire maar niet op mijn staleigenaar...
en even diep ademhalen en er gewoon even rustig met hem over praten... en die stagaire een flink pak op haar donder geven !!!

en misschien meteen het idee van de telefoonboom opgeven misschien kan hij die voor de volgende keer als er een soort gelijk iets gebeurd gebruiken ... en vind hij het ook een super idee ...

Succes !!

Equira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 19:06

Dat is ook iets om kwaad om te worden, maar het is niet de directe schuld van die stalhouder toch. En die stagiare die zou ik inderdaad wat aandoen . Maar ik hoop ook dat jou stalhouder daar zo over denkt!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 19:07

Misschien stopt daar de staleigenaar daar zijn tijd nu ook in.
Gesprek met stagaire en school.

Ik vind dus niet dat de staleigenaar nu fout is, maar die stomme stagaire

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 19:09

nelis schreef:
en aangezien de brand is ontstaan doordat een stagiere haar peuk achteloos heeft weggegooid bij de opslag ben ik echt boos en geschrokken ik ga ook zeker praten met hem.

Kijk, dan wordt het een ander verhaal.
Dan was ik ook meer dan woest geworden. Ik zou zeker even gaan praten met de stalhouder (misschien aanscherpen van de regels/toezicht op stal? Begrijp me niet verkeerd, stalhouder is in dit geval zeker niet de schuldige) en de stagaire.. Waar hebben mensen hun verstand zitten af en toe, zoals bij die stagaire.. Verward

edit: toevoeging ter verduidelijking

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 19:16

ik vind gewoon en ik ben zelf ook een roker dat er nergens op een stal of terrein ervan mag worden gerookt en dat je dat maar in de kantine doet.
en ik ben gedeeltelijk boos omdat ik me eigen te barste ben geschrokken dus ik moets ff gal spugen
sorry als ik nu heel onredelijk over kom

Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 10:49

nelis schreef:
en ik ben gedeeltelijk boos omdat ik me eigen te barste ben geschrokken dus ik moets ff gal spugen
sorry als ik nu heel onredelijk over kom

Hier kan ik me alles bij voorstellen, maar.................ook wij hebben ooit brand gehad ( oorzaak kortsluiting in mijn naast de stal geparkeerde auto)
waarbij we gelukkig alle paarden in veiligheid hebben kunnen brengen.

Als ik de opeenvolging van berichten zo lees, is alles nog maar net achter de rug, wanneer je je topic start. Die stalhouder heeft idd echt wel even iets anders aan zijn hoofd gehad.

Wat mij echter bevreemd in de laatste berichten, is dat de schuld al direct is neergelegd bij een rokende stagiare, terwijl in hetzelfde bericht vertelt wordt, dat de boel is afgesloten en niemand er in of uit mag.

Maw de technische recherche is nog volop met het onderzoek bezig en die gaan zeker niet het bericht over peuken weg gooienden stagiares naar buiten toe verspreiden, terwijl het onderzoek kennelijk nog in volle gang is.

Wat ik hiermee bedoel te zeggen is, mensen waak ervoor een heksenjacht te starten, voor de oorzaak onomstotelijk bewezen is.

Want hoe denk je dit "even" te kunnen bewijzen, het feit dat iemand rookt, is alleen niet genoeg.

Mind, ik ben ook nooit blij geweest met rokende stagiares of klanten anders dan in de kantine, maar om nu op voorhand al direct een beschuldigende vinger naar iemand te gaan uitsteken, nog voor kennelijk het onderzoek is afgerond (en dat kan nog dagen duren) lijkt me ook niet terecht.