Tweepaardstrailer in 2500 kg uitvoering, tips?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

daffodil

Tweepaardstrailer in 2500 kg uitvoering, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 18:11

Ik ben op zoek naar een tweepaardstrailer in 2500kg uitvoering omdat ik de 2000kg te licht vind.

Wie heeft er tips en merken, voor- en nadelen van bepaalde merken etc.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 18:27

Waarom zou je?
Het is wel mogelijk, maar komt wel neer op custom-made i.v.m. andere assen en mogelijke aanpassingen aan de constructie.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 18:50

heb een paard van dik 800 kilo en een "normale" van rond de zes dus dat is al snel te zwaar voor een 2000 kg trailer. En mijn auto mag 3500 kg trekken, dus waarom zou ik t zo krap nemen?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 18:53

oja en dan moet ie ook nog extra hoog zijn, dus minimaal 2.30 hoog!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 19:08

Ha, dat schept duidelijkheid.
Ik geef je het meeste kans bij Ifor Williams, dat is echt een rijdend betonblok Haha! weet ik uit ervaring. Ik weet alleen niet zeker of ze voldoende laadvermogen hebben voor jou wensen, kwestie van goed checken voor koop.
Westfalia schijnt de boel aan te kunnen passen, hebben ze bij de politie ook gedaan. Bel eens met Kennis uit Valkenswaard, als zij het niet weten, weet niemand het. Overigens is Westfalia een fijne trailer achter je auto, tenminste achter een Land Rover Discovery.
Daarnaast is er nog een selecte groep leveranciers die specails maken, maar dat is vrijwel altijd custom-build, moet maar net in je straatje passen (tweede hands) of in je budget (nieuw).
Als je nog even tijd hebt kan ik je zeeeeer aanbevelen om naar de equitana in Essen (dsl) te gaan, daar komen heel veel verschillende leveranciers, ook Nederlandse, kun je die allemaal aan de tand voelen. Trek daar overigens zeker twee dagen voor uit, dat zul je hard nodig hebben.

Persoonlijk ben ik meer liefhebber van vrachtwagen (C-rijbewijs) is dat een overweging voor je?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 19:12

oh, ok dank je wel. Ben er wel achter dat het merendeel van de "gewone"handelaars niet weet waar ze het over hebben. Die blijven maar volhouden dat 2000 kg genoeg is en dat een hoogte van 2.20 best kan bij een paard van 1.84. Maarja dan moet ie wel de hele weg gebukt staan en volgens mij kijkt ie graag uit het raam!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 19:19

Nope, met de gewichten die jij schetst, zou je trailer maar 600kg mogen wegen. Ik geloof niet dat ik ooit een twee-paards ben tegengekomen die zo licht was.
Ik kan me voorstellen dat een paard van 1.84 wel in een gewone 2.20 trailer past, maar ik kan ook begrijpen als je verwacht dat dat niet comfortabel is; zou ik ook denken namelijk *LOL*
Tja, ik blijf voorstander van vrachtwagen, maar dat is ook weer niet voor iedereen weggelegd, zeker als je niet zelf kunt ombouwen.

Wat heb je voor kasteel eigenlijk? Ik ken niet zoveel rassen die dergelijke afmetingen halen.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 19:22

IFor Williams! Ik weet zeker dat de ruime uitvoering van de IFor Williams perfect past bij jou paard!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 19:26

een kwpn-er van Ulster (nimmerdor), maar hij is een beetje uit de kluiten gegroeid. Moet ook zeggen dat t niet echt een sportpaard is hoor, meer voor de lol....

Unity

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 19:27

Ik weet niet wat de blommert in gewicht doet, maar ik weet dat ze modellen hebben die hoger zijn dan de "standaard" trailers.

Nicky74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 19:30

Ik heb een paard van 1.88m.we hadden eerst een 1.5 paards trailer was niet extra hoog.paard liep heel braaf altijd met een gebogen hoofd de trailer in.
we hebben nu een 2 paards trailer en daar staat hij lekker makkelijk in.
Alleen worden de oortjes nog wel eens vochtig, die raken het dak wel.

Fitzroy
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 19:45

Volgens mij zijn de Mustang 2-paards ook zwaarder dan 2000 kg.
Ik weet niet waar je woont maar Holland Trailer in Hoofddorp is dealer van Mustang en trouwens ook van Ifor Williams.
⚠️ Fitzroy kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 20:29

Fitzroy schreef:
Volgens mij zijn de Mustang 2-paards ook zwaarder dan 2000 kg.
Ik weet niet waar je woont maar Holland Trailer in Hoofddorp is dealer van Mustang en trouwens ook van Ifor Williams.

Dat mag wel zo zijn, maar daar zou ik mijn vijand nog niet naar toe sturen. Ik heb daar dingen meegemaakt, die ik hier niet eens neer durf te zetten..........

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 20:33

ikke schreef:
Dat mag wel zo zijn, maar daar zou ik mijn vijand nog niet naar toe sturen. Ik heb daar dingen meegemaakt, die ik hier niet eens neer durf te zetten..........

Zo ken ik er ook nog 1 hier in de buurt!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 22:09

die natte oren die ken ik wel.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 22:23

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 22:42

Een vriendin van mij heeft een paard van 1.815 hoog. Zij heeft een 2 paards Ifor Williams. Onze 1 1/2 paards Ifor Williams past er zo wat in. Echt een ideale trailer voor grote paarden. Het worden ook wel Shire trailers genoemt.

Fitzroy
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 23:35

ikke schreef:

Vertel, vertel Knipoog
Ik heb er slechts 1 x ter plekke wat laten repareren en dat deden ze direct, ik heb ook nooit slechte verhalen over hen gehoord hier in de buurt.
Zelf kwam ik altijd bij Vervloed in Nieuw Vennep, maar daar heb ik het helemaal mee gehad en meerderen met mij.
⚠️ Fitzroy kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 23:38

De Atec Regency is ook een 2500kg uitvoering

Paal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 08:10

De Brenderup Imperial ! Twee paards, twee zadelkamers, ramen aan beide zijkanten en een raam aan de voorkant. Leeg weegt hij 920 kg en hij ligt superstabiel achter onze Opel Frontera. En onze twee paarden van 1.80 en 1.77 kunnen er met z'n tweeën in staan, geen probleem. En dan kun je ook nog allebei de zadels, tuigages, noem maar op, er allemaal in leggen. Hij is niet goedkoop, die Brenderup, maar wel heel erg goed. O.a. Van Hooff in Drunen-Elshout heeft ze.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 08:50

Van Hooff vind ik dan weer oplichters. Die wilden mij met mijn Atec Starline Diamond er even meer als 1000 euro ondertrekken. Daar ga ik dus nevernooit meer naar toe.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 09:00

ikke schreef:

Persoonlijk ben ik meer liefhebber van vrachtwagen (C-rijbewijs) is dat een overweging voor je?

Ieder voordeel heb ze nadeel: let op hoe je je vrachtauto parkeert, vaak blijft er water op het dak staan en als je paard dan de klep oploopt.......

ook vind ik dat de laadhoogte in een vrachtauto( B rijbewijs) laag is, een paard van 1.70m staat met zijn hoofd tegen het plafond. Onze trailer geeft meer paardruimte( yep, een Ifor)

Die natte oortjes moet je wel in de gaten houden, na het uitladen uit de warme trailer in b.v. de vrieslucht zijn ze snel bevroren, dus altijd zorgvuldig afdrogen als het buiten koud is.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 10:08

ach, bevroren oren, dat zou wel sneu zijn ja!

Maar nee een vrachtwagen zie ik voorlopig niet zitten. Ze gaan het rijbewijs splitsen in Vrachtwagen klein en Vrachtwagen groot, misschien dat ik het dan doe.

Moet eerst vrijdag afrijden voor E, rij al twee jaar met trailer rond, maar dan slechts een 1,5 paards (die extra hoge en lange). Dat kan en mag, maar ik wil graag twee paarden mee kunnen nemen dus vandaag mijn vraag voor de trailer.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 14:50

daffodil"]
ach, bevroren oren, dat zou wel sneu zijn ja!

Maar nee een vrachtwagen zie ik voorlopig niet zitten. Ze gaan het rijbewijs splitsen in Vrachtwagen klein en Vrachtwagen groot, misschien dat ik het dan doe.

Moet eerst vrijdag afrijden voor E, rij al twee jaar met trailer rond, maar dan slechts een 1,5 paards (die extra hoge en lange). Dat kan en mag, maar ik wil graag twee paarden mee kunnen nemen dus vandaag mijn vraag voor de trailer.
[/quote]
Ik weet niet wat de bedoeling van die splitsing in klein en groot is, maar over het algemeen worden rijbewijzen alleen maar moeilijker. Dat zou ik dus geen overweging vinden. C-rijbewijs is relatief simpel en C-E is helemaal fluitje van een cent, bovendien zou je dan ook E bij B hebben, scheelt je dus een keer examen mocht je zakken......

[quote="amondi"]
Ieder voordeel heb ze nadeel: let op hoe je je vrachtauto parkeert, vaak blijft er water op het dak staan en als je paard dan de klep oploopt........
[/quote]
Hhmmm, dat heb ik in vijftien jaar vrachtwagen nooit meegemaakt. Een goed dak loopt iets bol, juist om watertrap te voorkomen....

[quote="amondi schreef:
ook vind ik dat de laadhoogte in een vrachtauto( B rijbewijs) laag is, een paard van 1.70m staat met zijn hoofd tegen het plafond. Onze trailer geeft meer paardruimte( yep, een Ifor)

Paardenwagentjes op B-rijbewijs zijn bij mij geen vrachtwagens, die beginnen pas boven 3500kg MTM. Bovendien is het gros van die wagentjes zo illegaal als hard-drugs. Enkele uitzonderingen daargelaten is de rest standaard zwaar overbeladen.
De meeste vrachtwagens zitten tussen de 2,30m en 2,60m binnenhoogte, lijkt me redelijk voldoende; ik heb tenminste nooit problemen met de 2,26m van mijn 608-gebakje.

Daffodil, mocht je serieus denken aan een vrachtwagen, dan hierbij een tip: koop geen complete wagen, bouw hem zelf of laat hem bouwen door een goede bekende. Wat ik bij de gemiddelde carrossier heb gezien, hhmmm..........

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 14:54

nee die vrachtwagen is voorlopig geen optie, heb net geinvesteerd in een auto die 3500 kg mag trekken....

Enne....ik ga er natuurlijk niet van uit dat ik zak!