Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Moonlightje schreef:Dus dat kun je het beste in augustus doen? ongeveer dan ga ik daar volgend jaar maar eens voor kijken.
Wie weet waar ik iets kan vinden over stamboekhengsten?
TeamSpirit schreef:volgens het beste op een jonge leeftijd want het is heel goed voor een paard om gedekt te worden
ik denk zelf 5 jaar
Citaat:het kan opzich wel rond 2,5 jaar, soms word dekken zelfs gebruikt om de groei van de merrie af te remmen!
Citaat:Maar ik denk dat het voor de merrie zelf het fijnste is als ze al wat gewend is, dus zo rond de 5 jaar![]()

Cassidy schreef:Zucht.
Weer zo iemand die er aan denkt om een papierloos veulen de wereld in te schoppen.
Ik zou je toch willen adviseren om drie keer na te denken voordat je je paard laat dekken. Paarden zonder papier kosten hetzelfde in onderhoud als paarden met papier. Fokken is gokken, en paarden zowel met als paarden zonder papier of zelfs kruisingen tussen rassen pakken niet altijd even geslaagd uit.
Als je een veulen wilt, koop er een, red een veulen van een ongewisse toekomst. Maar doe het ongeboren veulen een plezier en fok niet.
En als je er nog een keertje op gewezen wilt worden wat er kan gebeuren met paarden die verkeerd terecht komen:
[VN] Veulen geslacht en gedumpt
Wil je dat niet, dan kun je fokken, en de rest van het leven van het paard voor hem blijven zorgen. Maar niemand kan in de toekomst kijken. Een paard met papier heeft zoveel meer kansen!
)