PAVO, prijs-kwaliteit verhouding?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Excuseme

PAVO, prijs-kwaliteit verhouding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-04 21:03

We voeren sinds enige tijd Pavo maar het viel op dat het best duur is. Wat vinden jullie van de prijs-kwaliteit verhouding?

paulanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 21:11

ik vor een paar jonge paarden die nog niet aan het werk staan de basisbrok van pavo die is 7 euro dat valt best mee ,maar voor de rest voer ik idd subli en havens want het is een erg dure brok,ik heb nog wel de slobber die is 11 euro,vinden ze wel heerlijk en gebruik ik als traktatie en voor medicijnen.
er zitten trouwens wel op elke zak een stuk wat je uit kan knippen das geloof ik 10 cent korting bij divoza per bon.

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 21:12

Wij voeren al 30 jaar Pavo (ook voor mijn tijd ja Haha! ) En zijn nog altijd dik tevreden en vinden het de prijs waard!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 21:13

Het is inderdaad duur. Maar ik hoef mijn paard niet zoveel te voeren om haar er goed uit te laten zien dan bij een andere brok. Dus relatief gezien is het voor mij goedkoper. Daarnaast vreet ze het heel best en ziet ze er super uit!

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 21:15

mijn pony krijgt nu zo'n drie jaar de basis brok van pavo en ik ben er ook tevreden mee. hij krijgt er 2 kilo per dag van.

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 21:25

Ik vind het super voer. die van mij valt nu niet zo snel meer af, dan met andere brok. Ik ga ook echt geen andere brok meer voeren

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 21:37

mijn broer heeft het een hele tijd gehad, ik geloof de basisbrok alleen.
paard werd er zelf heel erg mager door en kreeg niet veel binnen:?
hij is toen overgestapt op ander voer, ik begon met van eck basisbrok en zit nu al tijden op subli.. ga op aanraden binnenkort iets van pavo proberen Lachen

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 21:40

Cow_horse schreef:
mijn broer heeft het een hele tijd gehad, ik geloof de basisbrok alleen.
paard werd er zelf heel erg mager door en kreeg niet veel binnen:?
hij is toen overgestapt op ander voer, ik begon met van eck basisbrok en zit nu al tijden op subli.. ga op aanraden binnenkort iets van pavo proberen Lachen

Haha! OK dan! Ik heb er eens een topic over gehad, zal hem eens zoeken.

Pendrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 22:02

Pavo gaat wel. Havens vind ik al veel beter. Subli is echt slecht! Veel te veel melasse. Paarden lopen daar gewoon stukken slechter op. Ik heb mijn paarden nu op Marstall staan. Een paard zwaar in training staat op max. 2 kg. per dag. Dus helemaal niet duur. Ze zien er schitterend uit, barsten van de energie en zijn in het werk super te rijden. Dit in tegenstelling tot paarden die b.v. op Subli staan.

paulanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 22:11

nou heb mijn paarden al 3 jaar op subli sportbrok en ze doen het er allemaal super op hoor,heerlijk losse paarden met een goede conditie en helemaal niet duur voer.
daarvoor havens ging ook prima,merk geen verschil hoor.paarden varieren van b tot m2 niveau.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 22:14

Ook wij voeren Pavo, en de paarden doen het er super op. Subli schijnt meer eiwit in te zitten, maar ik moet zeggen dat ik daar het fijne niet van weet hoor.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 22:17

Nou Vippie zegt dat juist haar fjord er spierbevangenheid van krijgt door de PAVO brok...Maar ik het t niet precies hoor
Ik kan voeren wat ik wil, niet een brok heeft meer energie voor mijn paard dan het andere

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 22:20

Okkie1 schreef:
:D OK dan! Ik heb er eens een topic over gehad, zal hem eens zoeken.

als je zou willen graag Lachen

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 23:50

Pendrag schreef:
Pavo gaat wel. Havens vind ik al veel beter. Subli is echt slecht! Veel te veel melasse. Paarden lopen daar gewoon stukken slechter op. Ik heb mijn paarden nu op Marstall staan. Een paard zwaar in training staat op max. 2 kg. per dag. Dus helemaal niet duur. Ze zien er schitterend uit, barsten van de energie en zijn in het werk super te rijden. Dit in tegenstelling tot paarden die b.v. op Subli staan.

Dit vind ik nogal overdreven. Jouw mening is wat anders dan een feit. Ik voer mijn paarden al jaren Subli en ze doen het er heel goed op. Maar dat kan je zelf ook wel zien in mn topic (onderschrift) Knipoog .

Twee kennissen van mij zijn beide PAVO-leverancier, dus inmiddels kan ik wel een rijtje voordelen van deze brok opnoemen. Ik heb er echter géén persoonlijke ervaring mee, omdat mijn huidige brok mij prima bevalt zowel qua prijs, kwaliteit, verkrijgbaarheid en conditie van de paarden.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 08:00

Ik voer al ruim 10 jaar Pavo en ben er erg tevreden over. Heb daarvoor ook andere merken geprobeerd en vooral met de sportpaarden merk je dan echt veel verschil.
Zowel in energie, bespiering en soepelheid van de paarden.
Ik heb ze een tijd op Subli gehad en die dieren waren helemaal verzuurd in de spieren Scheve mond
Dan mag het misschien wat goedkoper zijn, maar de DA rekening mag je er dan ook bij tellen...

Toevallig heb ik vorige week eens wat 'geshopt' qua prijzen voor merriebrok (dat voer ik hier het meest).
Uiteindelijk zat er dan 6 eurocent per 25 kilo verschil in.
Scheelt dat Pavo de big-boxen heeft. Dat doet veel met de prijs. Anderen hebben ook wel bulk maar dat is voor mij teveel.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 08:35

mijn paarden zien er top uit nu ze pavo sport 2 krijgen, daar zit alles in wat ze nodig hebben, verder voer ik ze bij met pavo kruiden melange.
op alle andere stallen kregen ze voer van andere merken(treurniet geloof ik en die ander weet ik niet, geen pavo iig) en ze zagen er zeker niet zo goed uit als nu.
ik heb willem toen hij nog op basis brok van treurniet stond pavo herbasan bijgevoerd en hij zag er beter uit en had meer energie, iets wat ik met andere mueslis niet voor mekaar kreeg. dan maar wat meer betalen hoor en zo duur vind ik het niet

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 08:48

Ik vind pavo een zeer goede brok, alleen Havens net zo en die is toch weer wat goedkoper. Mijn paard doet het op beide prima, ook op subli voer (wat ze toevallig op mn vorige stal kreeg, zelf heb k er nog geen positieve dingen over gehoord)

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 09:47

mijn vorige pony stond op Pavo, maar ik vond het 10 x niks. hij werd er veel te druk van ook al kreeg hij maar een halve kilo op een dag. Ben toen over gegaan op subli en het bevalt mij prima. Nu krijgt mijn nieuwe paard (fjord) ook subli. Voor de rest krijgt hij kuilgras. En hij doet het er goed op en is ook niet moddervet.

Je kan je paard beter veel ruwvoer geven als hem helemaal vol stoppen met brok. Maarja dat is mijn mening.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 09:50

Ik voer al sedert 1996 pavo en ik ben dik tevreden over het voer. Ik zal niet snel meer veranderen van voer. Hier in België is pavo de minst dure vind ik. Cavalor is hier stukken duurder en we hebben hier nog wat andere merken die ook veel duurder zijn.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 09:58

Ik voer geen Pavo. Omdat ik de prijs te hoog vind in relatie tot de kwaliteit en in verhouding tot goede brok van andere merken.
Je kan bij Pavo brok rustig stellen dat op elke zak brok die jij koopt, je ongeveer 2 euro reclamekosten staat af te rekenen. Brokken van vergelijkbare voedingswaarde van andere merken zijn simpelweg 2 euro goedkoper. Pavo is supercommercieel, het trekt vooral de hobbyist aan die 'het beste voor zijn paard wil'. Doe er een foto bij van een bekende amazone, et voilà...

IK voer zelf bij voorkeur Equiral Stud; imo wel een goede prijs-kwaliteitverhouding. Gek genoeg komt het van dezelfde onderneming als Pavo. Toch; ik merkte duidelijke kwaltiteisverschillen toen ik een kwakkelend paard op stal had; bij Pavo aanmerkelijk meer 'stalbeen'.
De brok van Havens vind ik kwa prijs en kwaliteit stukken beter dan Pavo. Zeker de merrie- en veulenbrok.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 10:06

Misschien dat dit in Nederland zo is. Heb al verschillende merken geprobeerd hier in België en dacht ook eerst dat Pavo wel duur zo zijn totdat ik de prijs vergeleek van een gelijke brok en het gelijk aantal kg in een zak. Ik kwam stukken goedkoper uit met Pavo dan met andere merken. Van stalbenen heb ik geen last bij mijn paarden. Maar sommige paarden kunnen inderdaad maar gedijen op een bepaald merk voer. (een ander dan pavo dan bedoel ik Lachen ) Iedere eigenaar moet zoeken naar het voer waar zijn paard of pony het best op gedeid.

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 10:07

Dees schreef:
Pavo is supercommercieel, het trekt vooral de hobbyist aan die 'het beste voor zijn paard wil

Dit idee heb ik ook bij Pavo.
Puur marketing
Volgens mij zijn er maar zeer weinig professionele stallen die Pavo voeren alleen al vanwege de prijs.

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 10:13

ik voer eigenlijk altijd Pavo, heb wel eens een zak Subli gewonnen, maar vond dat daar zoveel 'pulp' tussen zat.

Equiral is toch dat merk met die 4 elementen aarde, water, vuur en ??
Dat vind ik pas commerciele bullshit. Hoewel pavo er ook wat van kan met dressuur en springbrok en weet ik wat meer.
Havens heb ik nooit geprobeerd.
Laatst bijgewerkt door essie79 op 12-10-04 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 10:13

Ik dacht toch echt wel eens in de Hoefslag gelezen te hebben dat zowel Anky als Ellen Bontje pavo voeren. Silvano bleek enkel de kruidenmengeling te willen eten van pavo. Ook in deze van vorige week staat er iets in welk voer toppers geven aan hun paarden per dicipline.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 10:14

petraaken schreef:
Misschien dat dit in Nederland zo is. Heb al verschillende merken geprobeerd hier in België en ...

Het zal in het zuiden van Nederland en Belgie ook absoluut anders zijn dan hier in het noorden; op onze rijke grasbodems groeit voedingswaarde werkelijk in overvloed, wij zullen hier daarom vast anders voeren.
Veel regionale brokjesmakers hebben we hier ook.

Het lijkt me dat landelijke merken ook landelijke prijzen hanteren, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker; ik weet alleen wat ik hier koop en hier betaal. Bestaan Havens, Equiral, Subli enzo eigenlijk wel in Belgie?