Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.....loop er zo goed als dagelijks mee door de blubber (modderpad waar de paarden en koeien ook door gaan richting land) en het natte land (vormen ze mooi naar mn benen en voeten
), rijd ermee, loop er zelfs mee door de stad *incl paard welteverstaan
*, , verder zo nu en dan (komt vaak uit tot 1 a 2 keer per maand) worden ze even grondig gereinigd....dat gaat als volgt: eerst onder de kraan, vervolgens schoongemaakt met glycerinezeep, zeep weer met water verwijderen. Laten drogen, zwarte schoenpoets erover, ledervet erover, in laten trekken en goed uitpoetsen....
en beschadigd het leer niet.2 keer per maan goed poetsen met kiwi schoensmeer (dat maakt ze ook vuilafstotend en waterdicht).NOOIT produckten gebruiken die voor tuig/zadels gemaakt zijn zoals zadelzeep,lederolie.ledervet of iets dergelijks dit tast het leer aan omdat het leer waar de laarzen van gemaakt zijn heel ander leer is dan van een zadel of tuig! als je dat wel doet kunnen stiksels eerder loslaten, of word het leer te zacht (gevolg laars zakt in als een plumpudding
,vooral kalfsleren laarzen) Neem maar van mij aan, ik spreek uit ervaring, ik wou dat oemand dat mij wat eerder had verteld dan had ik mijnkalfleren laarzen niet verpest
, heb nu petrie anky's en ze blijven prachtig.
Citaat:gemaakt zijn heel ander leer is dan van een zadel of tuig! als je dat wel doet kunnen stiksels eerder loslaten
AniqueN schreef:nadat ik er 3 keer mee heb gereden maak ik ze schoon met petrie cleaner en om de keer doeik er ook wax op van petrie. Ze moeten wel mooi blijven
) en ik doe ze uit zodra m'n paard weer op stal staat. Verzorg ze niet super... Haal af en toe het (paarden)zweet en zand eraf en vet ze daarna af en toe in of doe er ledermelk op, vooral als het een keer hard geregend heeft. Ik maak ze voor een wedstrijd, ongeveer 1x per maand, goed schoon met water en doe er daarna schoensmeer op.